Suzuki Ac-50 Skrevet Juni 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2006 Har et sett eldre cerwin ls-10! og de er jeg 110% at spiller i 8ohm Siter Let´s go, Hammer down! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoaSlip Skrevet Juni 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2006 jaja , for all del, jeg er ikke 100% sikker selv :P Men mente _mange_ av cerwin vega spiller i 4ohm for å være lettere å drive :) Men jeg er langt i fra sikker :) Siter (o) 94' Toyoda Carina E 1,6 Sportsbilrød (x) 92' BMW 525ia (x) 83' Mercedes Benz 190E Lorinzer (x) 86' Ford Fiesta 1.1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet Juni 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 Har et sett eldre cerwin ls-10! og de er jeg 110% at spiller i 8ohm Jeg har ett par Cerwin vega ls-10 og bakpå dem står det "Rated 8 ohms or less". Er 110% sikker på at det sto 4-8 ohm på cerwin vega sine sider når de var til salgs. De funker ivertfall fint på 4 ohm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radiaki Skrevet Juni 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 Jeg har ett par Cerwin vega ls-10 og bakpå dem står det "Rated 8 ohms or less".Er 110% sikker på at det sto 4-8 ohm på cerwin vega sine sider når de var til salgs. De funker ivertfall fint på 4 ohm. For å generalisere litt.. "alle" høytalere vil lage lyd på både 2, 4 og 8 ohm (der de fleste forsterkere oppererer). Lydsignal gitt på 2ohm gir dårligere kvaltiet enn høyere ohm, men til gjengjeld mere volum i forhold til effektbruk. Nå vil et element/delefilter som er beregnet på 8ohm "brenne" ved for høy belastning på lavere ohm. Andre veien skal det vell være rimelig trygt. anyway, bilelementer er stort sett 2 eller 4 ohm, rett og slett for å sette mindre krav til forsterkerns strømstyrke (strøm er jo mangelvare i en bil..). Kvaliteten på lyden er som oftest langt under gode 8ohm hifi elementer. Siter (*) BMW Z3 Coupe 2.8 (*) 1999 BMW 520i touring (x) 1996 BMW E39 535i manuell (x) 1988 BMW M3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
titus41 Skrevet Juni 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 Alle Clsc seriene fra Cerwin vega er oppgitt i 8 ohm ;) dvs. Clsc,10, 12, 15, 215 ;) det som er genialt med clsc-10 er at den låter rått i 40watt det er sykt sier du meg.. peak power på den er 200-250w.. tror jeg prøver å lage detta og hvis det blir dårlig så setter jeg det bare inn i kabinettet og selger det ;) da vill jeg også modde høyttalerne med bedre kabler :) CoaSlipp. takk for offtopicen hehe :) Siter Golf 4 Golf 3 Golf 2 bmw E30 325i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
titus41 Skrevet Juli 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 Da har jeg vært på en liten ferie. og nå har jeg fått ordna litt diverse ting :) Vaska bilen og fått fjerna stygge lim rester på kanten av front ruta. brukte Sitrus spray for å fjerne det, funker ekstremt bra :) og girkassa har kommet på plass som skal snart inn samtidig som jeg bytter reg reim ny potte er på plass original potte desverre :( vurderer effekt anlegg om ikke lenge tror jeg bmw emblemet foran har jeg kjøpt og ny girpose har også kjøp meg mdf plater til bygginga av stereoanlegget i hattehylla :) mer oppdateringer kommer når jeg kommer litt lengere uti prosjektet Siter Golf 4 Golf 3 Golf 2 bmw E30 325i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg