Gå til innhold

740 gl /m b230k fusker ved pådrag og turtall

Ranger emnet

mr666

Anbefalte innlegg

forrige uke fikk jeg feriepenger og tenkte jeg skulle skjemme bort go`bilen ;) fylte derfor 98 oktan, og trur du faen ikke driten svarer med å begynde å fuske og bli svært lite turtallsvillig :( så kjørte jeg til det var tomt, og fylte 95 oktan igjen. men fuska fortsatt, til og med etter å ha kjørt tom en tank med 95 oktan. så har jeg bytta tennplugger, bytta bensinfilter, sjekka stift og rotor og fordelerlokk, og alt var som nytt.

problemet arter seg sånn: jeg gir jernet på 1. gir. funker fint.

2 gir kommer jeg opp til ca 4000, så blir den serdeles lite turtalsvillig og da legger jeg i 3. gir. da begynner den å fuske og smelle noe så inn i helvete etter noen sekunder. på 4 og 5 gir er det akkurat samma faktene, bare enda tidligere

har sett over noen av vakumslangene, men har ikke sett noe galt der. noen som vet hva i helvete det er som feiler den forbanna 230k motoren (som akkurat nå frister å bruke som anker!)

"kjør med vett, ligg bredt!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mulig det, mn der er nå plenty med bensin i bensinfilteret, noe som jeg ikke får til å henge sammen med sliten bensinpumpe.... mn da er det vel bare å fylle litt 2-taktsolje for å smøre den da, og se om det hjelper ;)

men er det snakk om pumpa i tanken elr pumpa på motoren?? elller er det ikke pumpe på tanken? er ik helt sikker eg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

no har eg prøvd "mopedtrikset"... ikke hjelp i det heller... får vel se om det er gass i forrusskeren eller vakumslanger som har hoppa av eller morkna... så får vi sjekke tenninga... faens jævla drit... og så bare et par uker før en ska på tur te harryland og greier :P

bare kom med forslag, alt blir prøvd for å få`n til å gå skikkeli igjen! drit lei av å ikke kunne kjøre forbi fordi det fusker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å bytte pumpa. Det er riktig som Volvo740Turbo sier

Har en kompis som prøvde tre forskjellige pumper på sin bil engang uten at det hjalp. Feilen viste seg å være at en bensinslangeklemme var dratt så hardt til av en tidligere eier at et rør var klemt flatt og slangen var oppsvulma innvendig... så du kan jo se etter uorginale slangeklemmer sånn i tilfelle pumpebytte ikke funker :)

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trur jeg har funnet ut hva det var for noe nå... mener det er varmstartventilen min som er på bærtur.... nappa vekk vakumslangene på den og da funka bilen betydelig bedre, så nå er det bare å reise på volvo å få tak i en ny en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider