Gå til innhold

Mondeo MK3 spiller og frontsett?

Ranger emnet

mondeoMk3

Anbefalte innlegg

Jeg har nå anskaffet meg en Mondeo trend 2001mod. Nå har jeg lyst og få litt fin lyd i bilen. Dette er jo en ganske ukurant bil å bytte komponenter i da den som standard har 6x8 i dørene og en mindre pen dobbel-din spiller.

Noen som har bygd anlegg i en slik bil? Bør jeg finne meg en dobbel-din spiller eller får man tak i et adapter til singel din? Dette er en trend-modell med børstet aluminium i frontpanelet så et adapter burde stå i stil... Videre har jeg sett på dobbel-din spillere fra Kenwood som er en touch-skjerm med dvd. Men er usikker på om dette er rett prioritering av pengene da den koster ca 10K. Det som er viktig for meg er ikke film, jeg kommer til å bruke den til å spille musikk og mp3-støtte er et must. Gjerne dvd med mp3. Jeg kunne også tenkt meg støtte for bluetooth (handsfree) og usb-dongle. Navigering er heller ikke viktig.

Det som blir avgjørende er lydkvalitet for pengene, utseende er selvfølgelig også viktig...

Hva burde jeg gjøre med høytt. i dørene. Det finnes jo 6x8 fra pioneer og Rockford Fosgate, er dette gode høytt? Jeg kunne også tenkt meg diskanten lenger opp...

som sagt hvis noen har erfaringer fra disse bilene hadde jeg satt stor pris på dem. Gi gjerne tips til nettbutikker som kan ha erfaring med Mondeo.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 years later...

Bumper den tråden her. :)

Har selv nettopp gått til anskaffelse av en 03 TDCI Trend.

Spilleren som sitter i den er jo stygg som ¤/#!%, dessverre.

Selgeren var usikker på om det var fortsatt mulig å bruke rattkontrollen om jeg byttet til en annen spiller, noen av dere flink fordmennesker som vet?

Evt, hvor man kan få ta i lignende (orginal) spiller som ser nogenlunde ut, og som man kan betjene med rattkontroll.

Mvh Tom P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alpine IVA-W505R til 8000,- + rattkontrollovergang til denne. Da har man jo en ganske kurrant løsning i bilen for å si det sånn :)

Ellers får jeg gratulere for tidenes bump av en 3-4 år gammel tråd :p

Den spilleren var jo helt rå. :)

Eneste er at jeg har lest ,at orignalt så er det 1,5 DIN (???) i mondeon, og om man vil ha 2 DIN, så må man kutte, skjære og file for å få plass. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den spilleren var jo helt rå. :)

Eneste er at jeg har lest ,at orignalt så er det 1,5 DIN (???) i mondeon, og om man vil ha 2 DIN, så må man kutte, skjære og file for å få plass. :/

Hvis jeg ikke tar helt feil så går disse spillerene rett inn i 1,5din slotter.

Har du noe bilde av hvordan det ser ut der du skal ha spilleren ? husker ikke helt åssen MK3'en er i forhold til de andre mondeoene.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ford har desverre 1.5 din, så 2 din spillere må tilpasses litt, men det skal ikke være et stort problem! :)

Jeg tror facelift versjonene har 2 din, og at du bare kan bytte panelet?

Har selv kjøpt braket, og bruker 1 din! :)

Facelift versjonene skal ha 2 din ja, ihvertfall sånn jeg har forstått det og hvordan de ser ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider