Gå til innhold

Innkjøp av ny bil; Klarer ikke å bestemme meg for Vectra A eller B, hjelp!

Ranger emnet

Emerica

Anbefalte innlegg

Hei & Hopp! :)

Nå er vel min Vectra A snart solgt, så da er jeg på utkikk etter ny Vectra, men klarer ikke å bestemme meg for hva jeg skal velge. Vectra A eller B.

Hva ville dere ha valgt? Og hvorfor?

Noen fordeler ved å velge B fremfor A? eller motsatt..

Har veldig lyst til å kjøpe Vectra B, men syns bakenden er så sinnsykt stygg, fronten er derimot veldig nice. Er vel ingen som har bilde av en Vectra B med PEN bakende? Håper det :)

På forhånd, takk for all respons :)

Opel Vectra B 96mod

Audi 80E 92mod - Solgt

Opel Vectra A 92mod 4x4 - Solgt

Opel Vectra A 94mod - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Tøft valg...

Vectra B er jo nyere da... da kan du jo få med AC og diverse utstyr... (ikke det at du ikkke får det i Vectra A)...

Men Vectra A er jo billigere da.. Også kan du få en A med mer motor til samme pris som er ok B...

Så spm er vel om du vil ha komfort eller mer sprek bil, hvis du har begrensa me penger da... Vectra B blir fort tøff hvis du kaster på no skjørt å lepper, men vectra 2000 er jo kul original...

05' VW Caddy 1,9TDI

99' Vectra 1.8i 16V STV

95' Vectra 2.0i 16V - Spiker

91' Vectra 1.8i 8V - Spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Tøft valg...

Vectra B er jo nyere da... da kan du jo få med AC og diverse utstyr... (ikke det at du ikkke får det i Vectra A)...

Men Vectra A er jo billigere da.. Også kan du få en A med mer motor til samme pris som er ok B...

Så spm er vel om du vil ha komfort eller mer sprek bil, hvis du har begrensa me penger da... Vectra B blir fort tøff hvis du kaster på no skjørt å lepper, men vectra 2000 er jo kul original...

Ja, er et veldig tøft valg, hehe :)

Fra før av har jeg en 1.8i, 90hk. Det er aaaaaaalt for kjedelig, så denne gang blir det en sprekere bil. Vil helst ha 2.0 16v.

Komforten er jo igrunn viktig den også, er jo der man trossalt sitter og styrer skuta ;-)

Med andre ord vil jeg ha en sprekere bil, og med bedre komfort.

Vectra B blir vel tøff med skjørt og lepper ja, slik som den er originalt så er den iallefall ikke tøff. hehe! :)

Skal bruke 50-60.000.

Opel Vectra B 96mod

Audi 80E 92mod - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ka me denne?? Står jo ikkje pris men:)

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect.pl?nr=1138190&username=

Vectraen der er så og si strøken. Lurer på om han selger den for 100k

Edit: Forresten pris står hvis du leser lenger ned i annonsen :op

Jeg hadde jo vectra A før, og må si jeg liker utseendet på vectra 2000. Men jeg kjøpte meg vectra B og må si jeg er veldig fornøyd. (Har kanskje noe med utstyrsnivået i bilen og da, men bilen er jo 10 år nyere enn den jeg hadde (var fra 1989). Så det er MYE bedre komfor i denne nye. Bilen virker mer kontant og fast i styring og giring og alt. Men valget er kanskje allikevel vanskelig. Ser jeg en heftig strøken vectra A, så begynner jeg fort å sikle etter den :op

Her har du min, foreløpig orginal (bortsett fra ny grill fra Irmscher), men det er faceliftutgaven så den ser ganske bra ut spør du meg:

Img_1634.jpg

Img_1632.jpg

VectraBuskilt.jpg

Volvo V70 Summum 2005mod 2.4 (D5 163hk)

Vectra B 99mod 2.0i 16V Johnsens Vectra B

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OPEL 2RE: Veldig fin den, men vil ikke ha en bil det er gjort så enormt mye med.

Hvem vet hva som er under den nylakken :P

Han m Huå: Har faktisk sett på bilen din flere ganger, veldig fin bil.

Har ligget på autodb en god stund den...

Men desverre har jeg samme holdning som mange andre, vil ikke kjøpe en bil det er heftelser på.

Johnsen: Pen bil, men som sagt så liker jeg ikke bakenden, men et senkesett og skjørt gjør vel kanskje susen :)

Komforten er mye bedre ja, kjipt det ikke er det samma på Vectra A. hehe!

Opel Vectra B 96mod

Audi 80E 92mod - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emerica: Takk takk. Grunnen til at det er heftelser på bilen er at jeg tok opp lån når jeg kjøpte den!! så Heftelsene e bare at eg har lån.. lånet vil bli betalt ned samme dag som bilen blir solgt.

Jeg hadde jo tenkt å kjøpe en vectra a ei stund. Den var det heftelser på. Eieren fikk det ordna slik at banken sendte meg hva eieren hadde i lån på bilen, så så fort jeg evt la inn de pengene de skyldte på bilen, ville heftelsen bli sletta. Det virka som en grei løsning for da vet jo også kjøperen med sikkerhet at heftelsen forsvinner ved kjøp. :)

Volvo V70 Summum 2005mod 2.4 (D5 163hk)

Vectra B 99mod 2.0i 16V Johnsens Vectra B

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han m Hua: Hvem tør å stole på det? Ikke for å være frekk, men det er jo ikke så rart at bilen din har vært til salgs lenge.

Ville ha omskrevet annonsen litt om jeg var deg :)

Johnsen: Høres ut som en ypperlig løsning ;-)

Tror forresten jeg kjøper meg Vectra A igjen, 16v 2.0l... Om jeg får solgt min så.... :P

Opel Vectra B 96mod

Audi 80E 92mod - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider