Gå til innhold

Min 945 LT

Ranger emnet


bvg

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle slenge meg på trenden og skrive litt om den trofaste sliter'n min. Bilen er en 95mod 940 stv jeg har eid i snart 2 måneder. Den er så og si helt orginal, og skal heller ikke gjøres så mye med da det er bruksbilen :)

 

Den har hatt to voksne eiere og fremstår som veldig hel og fin, med bare 138.000 på teller'n bør dette være bil i mange år enda.

 

Til nå har jeg kasta i en slik liten kjekk sak:

 

DSC00469.jpg

 

(Takk til Turboperformance for kjapp levering og god hjelp til amatør) og jeg kjører på ca 0,8 i trykk, bilen er jo som en drøm å kjøre, med krefter som ikke står i stil med utseendet! :well

 

Planen fremover er å få på hvite blink hele veien, og nye dempere med senkefjører, da den kjører på orginaldempere fra 1995. (Gyngestol) Åsså har jeg lyst på litt mer felger da...får se hva det blir til ;)

 

DSC00487.jpg

 

DSC00488.jpg

 

DSC00489.jpg

74 Escort

81 Ford Capri

95 Volvo 940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skikkeli familieracer det der ;) Felger som jeg tror passer bra på den bilen der er volvos - nebula felger! :)

 

Ja helt riktig, er en familie-racer, men jeg mangler familie, hehe.. :)

 

Hvordan ser Nebula - felger ut?

 

@ Volvo_Rune, nei hvit er ikke så populært, den er veldig fin når den er nyvaska og med de svarte detaljene syns jeg, men bortsett fra det er det en litt kjip farge. Hvit tar seg dog mye bedre ut på en kantete bil, enn på en "rund" bil. Tenk dere en hvit A6, ugg! (vel, A6 er vel "ugg" uansett farge kanskje..)

74 Escort

81 Ford Capri

95 Volvo 940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bvg: http://www.obukhof.ru/picture/disk/nebula8x18.jpg slik ser de ut. Jeg kunne selv tenkt meg slike, men jeg endte opp med å kjøpe 18"ere av en kollega som ikke ville ha 18 :P Ble mye billigere ;)

 

Det er såpass få 940'er som kjører uten kant/brønnfelger, så jeg synes det er penere - Aberet er at innpresset er stort sett større enn til 940 på disse felgene, så du må nok bruke spacere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bvg: http://www.obukhof.ru/picture/disk/nebula8x18.jpg slik ser de ut. Jeg kunne selv tenkt meg slike, men jeg endte opp med å kjøpe 18"ere av en kollega som ikke ville ha 18 :P Ble mye billigere ;)

 

Akkurat...det er de ja! Har sett dem før. Kunne vært kult å gå mot strømmen og ikke bruke kantfelger.. Tror dessverre jeg må bruke de felgene som står på i sommer, men skreller over vinterdekka på dem til vinter'n. Så blir det nye felger til våren.

74 Escort

81 Ford Capri

95 Volvo 940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja helt riktig, er en familie-racer, men jeg mangler familie, hehe.. :)

 

Hvordan ser Nebula - felger ut?

 

@ Volvo_Rune, nei hvit er ikke så populært, den er veldig fin når den er nyvaska og med de svarte detaljene syns jeg, men bortsett fra det er det en litt kjip farge. Hvit tar seg dog mye bedre ut på en kantete bil, enn på en "rund" bil. Tenk dere en hvit A6, ugg! (vel, A6 er vel "ugg" uansett farge kanskje..)

 

Hehe. sant d ja.

Foræstn, e d manuell du har?

-2001 Volvo S60 2,0L Turbo

-1991 Volvo 940 (Solgt)

Member of VOLVOklubbenTrøndelag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, manuell M90. Hadde automat på 240'n, er litt digg det også, men er jo så moro å dra i denna spaken!! ;) Bilen er ganske kjip utsyrsmessig, kun alt det som var standard som ABS, setevarme, sentrallås etc. Ikke noe annet moro. Litt kjipt å gå fra en 85 245 som har mer utstyr enn en 10 år nyere bil men :well

 

Satt på V70 spylerdyser idag, samt snowcaps og bytta sensoren for spylervæsketanken. Den kosta 465kr, fyttikatta!!!!!! Kunne vel like gjerne fortsatt å kjøre med den frakoplet, men shit au ;)

74 Escort

81 Ford Capri

95 Volvo 940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått på måler'n. Den ligger på ca -0.75 på tomgang og ca -0.5 ved normal kjøring. Ved fult pådrag ca 0,8. Hvorfor er det minus når jeg kjører vanlig? (nei, har ikke vært borti turbo før nei...) Er det greit å ha det sånn til vanlig bruk med org turbo og ic?

74 Escort

81 Ford Capri

95 Volvo 940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja.. minus vil jo si vacuum, du har såvidt åpnet sojeldet og turboen får kke nok eksos til å mate på godt med trykk, som da fører til vacuum.. etter hvert som du gir mer gass, får turboen mer eksos, og da dyttr den mer lut inn i motoren igjen, som som da kommer med enda mer trykk, å sånn fortsetter det helt til wastegaten setter en brems for morroa.. hehe FESTBREMS! da åpner den en "snarvei" for eksosen slik at den bypasser turbinhjulet, og balanserer trykket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår