Gå til innhold

Rart og tullete orginal anlegg.

Ranger emnet

SBaL

Anbefalte innlegg

Morn.

Har bare et par spørsmål om anlegget som satt orginalt i bilen min.

Kan begynne med et par bilder, for å korte ned på forklaringen.

Slik det ser ut når man tar av dekselet på siden av dashen:

IMG_0044.jpg

Og her er klossen som den larven ender opp i i den ene enden:

KopiavIMG_0046.jpg

Bak spilleren:

KopiavIMG_0048.jpg

Bak klossen/forsterkeren(?):

KopiavIMG_0057.jpg

KopiavIMG_0050.jpg

KopiavIMG_0051.jpg

KopiavIMG_0045.jpg

Sånn ser det altså ut bak der.

Ville gjerne hatt en forklaring på hva den boksen faktisk er, og hvorfor det er så sinnsykt med ledninger.

Forklaring på tallene:

1. Går fra spilleren til isokontakt 5.

2. Går fra spilleren til forsterkeren 4.

3. Går fra forsterkeren til isokontakt 7.

6. Går fra 5. til isokontakt sammen med 7. til 8.

8. Forsvinner langt inn under en hel del annet tull på førersiden.

Hva den egentlig går til vet jeg ikke helt.

Tror det er snakk om strøm til spiller og forsterker.

Og den runde ledningen 2. og 4. går direkte mellom spiller og forsterker, og jeg tror det er til lyden.

Men, hvorfor er det et sånt surr i et orginalt anlegg fra volvo?

Noen andre som har vært borti det før?

Er et 4 kanals anlegg og om noen lurer.

Og er det noen som vet hvorfor er lyden på venstre siden omtrent helt borte, mens på høyre siden er den helt vanlig?

-'12 Citroën DS3 Sport

X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt) ,X -'95 Citroën ZX 2.0 16v (Solgt), X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt), X -'93 Audi 100 Avant 2.8 Quattro (Solgt), X -'90 Volvo 240 2.3GL Sedan (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står vell et delenr på den boksen. Ser det er orginal Volvo del. Så hvorfor ikke finne delnr. også ta en telefon til et volvo dellager og få de til og si hva det er?

Jeg har ikke peiling på hva det kan være... bare et forslag jeg kommer med her...

Men vis jeg ska tippe så kanskje delfilter kanskje.... Kanskje høy til lav frekvensomformer.... kanskje som nevnt en forsterker.....

95` VW vento

95` Audi S2 avant

97` MB C200

Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider