alexasa1 Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 når det gjelder og sette på k/n filter. er det bare og sette det på, eller må eg gjøre noe med luftmengdemåleren? det går to en slange inn i filterboksen, en ut fra filterboksen. skal eg bare la den som skal inn i boksen ligge vedsida av k/n filteret? noen som har noen gode ide?? Siter Honda civic 1,5i 89mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexasa1 Skrevet Juni 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 tok vekk luftfilterboksen min i går, og under der i et hol hang det en sak som ligner en luftflaske med to slanger kopla til ser ut som slangane går til innsprøytninga. ka e dette?? er den nødvendig og ha???:hvaskjera Siter Honda civic 1,5i 89mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
selbekk Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 det går kun en slange inn i filterboksen originalt. Det er bare å hooke av strikkene som holder fast boksen og løfte den ut. Du kan koble til det nye filteret ditt på enten den originale plastslangen, eller kjøpe et shiny nytt bend. Husk at du ikke får så veldig mye bedre effekt med et åpent filter som K&N sine, på grunn av all den varme luften filteret vil suge opp. Jeg ville heller anbefale å ta ut "trompeten" som stikker inn i luftfilterboksen, borre noen hull i boksen under der luftfilteret er for å gi bedre lufting, samt sette inn et bomull innsatsfilter. Omtrent samme lyden, omtrent samme effekt, om ikke bedre, og et mer originalt utseende. Result. Siter Kris Selbekk Norwegian emigrant > American Idol '89 VW Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
selbekk Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 "luftflasken" du har sett er kullfilteret, som har med bensin og bensindamper å gjøre. Mange tar vekk denne for å få bedre lufting til luftfilteret. Jeg legger ved et diagram over hva du bør fjerne osv. Det er egentlig ingen grunn til å fjerne dette filteret med mindre du vil ha den ekstra luftingen, men på biler som har kjørt over 150-160000 kilometer har den svært liten effekt Siter Kris Selbekk Norwegian emigrant > American Idol '89 VW Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexasa1 Skrevet Juni 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 hei. ja har lurt litt på det, men har laga nytt feste til filteret med ei plate i bunnen med en knekk på mellom motor og filter, så filteret vill ikkje få så mye varme på seg, skal også ha rør til friskluft. det var derfor eg lurte på om kullfilteret var nødvendig, tenkte eg skulle ha et rør ned der og ut. er det samma kor kullfiltert står?? kunne tenkt meg og flytta det vekk fra holet.? så eg skal fjerne alle slangane untatt den tynne som går ned i kullfilteret? eg trenger ikkje erstatte noen av de slangane eg skal ta vekk? kan bare vere ope inn der slngane en gang stod?? Siter Honda civic 1,5i 89mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 Jeg har mitt kullfilter i søppelspannet. Passer ganske bra der. Det er ikke luftmengde måler på corrado men map sensor. Det tynne røret som kommer opp med bensin slangene er lufting fra tanken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexasa1 Skrevet Juni 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 kor får du kjøpt et så lite k&n filter da? skjønte ikkje helt den tegninga, skjønte korleis slanger som skal vekk, men skjønner ikkje kor de slangene som er der skal. så eg kan bare ta ut filter boksen, og sette i det nye, og ikkje tenke mer på de da ja. nå i første omgang. tenkte eg og flytte opp kullfilteret bak det nye filteret, så kan eg lag friskluftrør ned i holet filteret stod i trur eg kommer ned til grillen under fangeren. Siter Honda civic 1,5i 89mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexasa1 Skrevet Juni 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 kor e lambdasensoren i motorrommet?? har en mistanke at den e gåen, har litt problem med ettertenning og at den ligger høgt på turtall. noen som har bilder/tegninger/god forklaring???? Siter Honda civic 1,5i 89mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
123654852 Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 kor e lambdasensoren i motorrommet?? har en mistanke at den e gåen, har litt problem med ettertenning og at den ligger høgt på turtall. noen som har bilder/tegninger/god forklaring???? Lambdasonden sitter i overkant av katalysatoren under bilen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
selbekk Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 kor får du kjøpt et så lite k&n filter da? skjønte ikkje helt den tegninga, skjønte korleis slanger som skal vekk, men skjønner ikkje kor de slangene som er der skal. så eg kan bare ta ut filter boksen, og sette i det nye, og ikkje tenke mer på de da ja. nå i første omgang. tenkte eg og flytte opp kullfilteret bak det nye filteret, så kan eg lag friskluftrør ned i holet filteret stod i trur eg kommer ned til grillen under fangeren. du får kjøpt små k&n filtre på bl.a. torshov bilrekvisita og bilXtra, samt eBay. Koster rundt 100kr i butikken. tegningen er ganske enkel å forstå. du fjerner de slangene med kryss over, og tetter igjen der de kommer fra, der det står "cap" eller "cap off" (blokkér). slangene til venstre er de som sitter i kullfilteret. Bare fjern hele greia, den er for stor og klumpete til å sette et annet sted. Siter Kris Selbekk Norwegian emigrant > American Idol '89 VW Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLW Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 e vel lufting til bensintanken bak og ?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
selbekk Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 det er nettopp det det er. dampene fra bensintanken går gjennom kullfilteret og slenges inn på inntakssiden. Siter Kris Selbekk Norwegian emigrant > American Idol '89 VW Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexasa1 Skrevet Juni 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 har dere noen forslag til ka eg kan tette hola med, som slangane en gang stod??:popcorn Siter Honda civic 1,5i 89mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexasa1 Skrevet Juni 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 er slangen som det nye filteret skal på 8mm ca? såg på kollevold at de hadde 2filter som hadde 8mm flens. Siter Honda civic 1,5i 89mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
selbekk Skrevet Juni 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 høres riktig ut det, jeg vet ikke helt sikkert tho. gå ut og mål ;) Siter Kris Selbekk Norwegian emigrant > American Idol '89 VW Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg