alexasa1 Skrevet Juni 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 ja skal ta og måle. som sagt ke bruker du til og tette hola som slangane stod i før til kullfilteret??? Den slangen det lille k&n filteret skal på.. er det den slangen som går inn i filterboksen nå?? det står over ka den slangen går til, står noe om fiilter??? rekner med den slangen som går inn i filterboksen går inn i "forgasseren" Siter Honda civic 1,5i 89mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexasa1 Skrevet Juni 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 korleis e det med dumventil på g60? er det samma korleis dumventil det e?? gar sett på noen corradoa at de kappa vekk en bit av røret fra intercooler opp til "forgasseren" og setter inn ett rør med en tut på, og kopla dumpventilen til tuten. så går det en slange fra ventilen og opp til forgasseren en plass, det bildet eg såg, var en rallyventil eller noe sånt, vet ikkje om det er noen forskjell:=) Siter Honda civic 1,5i 89mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
selbekk Skrevet Juni 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 Corradoer har ikke forgasser. De har et gasspjeld (der gassvaieren er tilkoblet) og et inntaksmanifold (grå "klump" bak toppen), hvis det var en av dem du mente. det er kun en slange som går inn i luftfilterboksen originalt, og det er den tykke som fører luften til g-laderen. det lille filteret skal på en av slangene som går inn i kullfilteret. G60 har en original "dumpventil", eller et todelt gasspjeld. all overskuddsluften som til vanlig ville bli skutt ut av en dumpventil blir originalt sendt tilbake gjennom et rørsystem til inntakssiden av g-laderen. Du kan sette på en dump-ventil, men da må du gjøre endel småting, som for eksempel å fjerne dette retursystemet, og tette igjen hullet på undersiden av gasspjeldet. Siter Kris Selbekk Norwegian emigrant > American Idol '89 VW Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexasa1 Skrevet Juni 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 skal det lille filteret på den tynne slangen, eller den tykke?? den tynne skriver jo folk her er lufting fra tanken, og den tykke av di går mot inntaket, har ikkje het sett kor den går, så eg rekner med den skal på den tykke av di da? den slangen eg mener som går inn i filter er den tynne "luft" slangen som går inn i boksen bak med dempertårnet. men det er jo ikkje den nei?? Siter Honda civic 1,5i 89mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
selbekk Skrevet Juni 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 .. som vi da ser av tegningen... :) så skal filteret på slangen for lufting til bensintanken. Slangen til inntaket skal fjernes og hullet i inntaket tettes. Ta et bilde av hvor denne "filterslangen" går hen, for jeg forstår ikke hva du mener. Siter Kris Selbekk Norwegian emigrant > American Idol '89 VW Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet Juni 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 Jeg har alt av overganger fra vacuum slanger og propper. Bare si maalene saa kan jeg finne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Juni 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 korleis e det med dumventil på g60? er det samma korleis dumventil det e?? gar sett på noen corradoa at de kappa vekk en bit av røret fra intercooler opp til "forgasseren" og setter inn ett rør med en tut på, og kopla dumpventilen til tuten. så går det en slange fra ventilen og opp til forgasseren en plass, det bildet eg såg, var en rallyventil eller noe sånt, vet ikkje om det er noen forskjell:=) Hadde du giddi å søke hadde kanskje fått opp mitt standard svar: Dump på G60 er bortkastet søk litt på forumet så får du se hvordan du kan få lyden uten å bruke like mye penger, og kanskje få litt mer effekt også. Med dump i motorrommet, og uten catch tank vil det bli endel oljesøl i motorrommet også. Det du trenger er lite filter på ISV, plate til å tette ene siden på g-laderen (alu eller rustfritt), og catch tank Det du gjør er å ta av returrøret på g-laderen og tar det av returspjeldet ved innsuget. Da har du 3 "hull" du må tette. Ta platen over retursiden på G-laderen, ev sett på et induction kit på den siden også, hvis du prøver, ser du at inductionkittet ditt passer på begge sider av laderen Fra toppdekselet går det en slange til bypassrøret du nå har fjernet. Ta denne slange og koble til catchtank for oljen i stedet. Til slutt tar du og setter et filter på tomgangsventilen Men hva blender du åpningen på gasspjeldet med? Ingenting, eventuelt et filter. Kommer mye luft ut der hele tiden. Jeg har kjørt to år uten på min, funker fint det. Det må være åpent der, ellers har du ladetrykk hele tiden uansett hvilket turtall. Setter på lang slange fra by-passen, da får du mindre dump lyd også Vil ikke anbefale billige filtere på G60, feks type ractive eller andre med "endestykke" som er limt på. Har skjedd flere ganger at disse har løsnet og blitt sugd inn i laderen. Hvordan det så ut inne i laderen da, kan du vel tenke deg selv. Gode merker er Jetex/JR, K&N og Kingdragon feks Jabba, Stroeve og Pitstop Dev bruker Jetex/JR RPM bruker Kingdragon Noen "quotes" fra PSD ang dump på G40 Dump on a G40/G60 is about as usefull as a chockolate firewall I quess it is ok if you like the sound of wet farts Her har dere noe lese stoff ang dette (på Engelsk) http://the-corrado.net/forum/viewtopic.php?t=22871&highlight=dump+valve http://the-corrado.net/forum/viewtopic.php?t=17069&highlight=dumpvalve http://the-corrado.net/forum/viewtopic.php?t=8225&highlight=dumpvalve http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=53079&highlight=dump+ventil Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bobbysucks Skrevet Juni 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 Hei Polo Classic. Har du noen lydfil av et slikt oppsett. Sikkert flere som lurer på om det blir "fet"(nok) dump lyd. Siter brumm brumm... ptchiii.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mouh Skrevet Juni 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 Hei Polo Classic. Har du noen lydfil av et slikt oppsett. Sikkert flere som lurer på om det blir "fet"(nok) dump lyd. Jeg har det oppsettet med blendet retur og catch-tank, og jeg syns det er en ganske så heftig lyd jeg... jeg har ikke noe l opptak av det da.. men hvis det er noen som vil høre så er det bare å ta kontakt så fikser vi det.. Siter Project NoName (93 Corrado 2L 16V Lysholm) CorradoClubNorwegen.Com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bobbysucks Skrevet Juni 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 legger du ut en film? :) Siter brumm brumm... ptchiii.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
selbekk Skrevet Juni 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 jeg co-signer på at den lyden er mer enn god nok. Jeg synes den på mange måter er finere enn en dump sin. Den kommer bare når du gir full gass, med andre ord, når du gjerne vil gi litt lyd fra deg. Siter Kris Selbekk Norwegian emigrant > American Idol '89 VW Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.