Gå til innhold

Amazon+230K eller ET=?

Ranger emnet

Solefald

Anbefalte innlegg

• 2 weeks later...

2000 kroner for en K-motor er direkte ran, K-motoren er det dårligste som volvo har laget, så den er ikke noe å satse på. Turbo i amazon er en del jobb, alt må spesiallages, finnes jo ikke orginal amazon med turbo, så du bør vite hva du driver med før man begynner. Husk også at dette er en gammel bil og den tåler ikke allverdens belastninger. det beste er å beholde B20 motoren og sette dobble webere på den, klarer ca 200hk og det er jo litt

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en k motor jeg den fungerer veldig bra men å sette en sånn i en amazon er en dårlig ide mye vakum slanger å dritt så betale 2000kr for den er alt for myee.. max 500kr men det går jo and å bruke k motoren å kjøpe weber å¨ny kam til den om du ikke har noe anna valg da vil den vel fungere veldig bra,Men ja er b20 motoren bra så keep den å trim den:D B18 og b20 er vel mye sterkere en nyere volvo motorer så

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

har du bremskraft forsterkar blir det trangt nedi motorrommet..skulle sett B230AT nedi min 69mod. amazon her en dag men det blei for mykje ommbygging på bilen så eg dreit i det..

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er NA trimming for dyrt, orntelig turbo bygg for dyrt/ for omfattene arbeid..

så tror jeg det er best å holde bilen orginal..

Skal du bare råne stripa så ville jeg fått tak i clutchus slik man kan sette m40 på b21/b23(0) mtoor.. og stappa i en b230A da spinner det ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider