speedser Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 Hei. Er intressert i å bygge opp en 2,2 til å yte rundt 200-220 hk. Og er da intessert i forsjellige løsninger rundt dette,kompressor er også en løsning.Men velger foreløpig å se bort fra Turbo. Kom gjerne med linker til firmaer som trimmer denne bilen/motoren,vet de finnes i England blant annet,men finner ikke noe ved å søke. Og gjerne erfaringer fra folk her hjemme som allerede har gjort dette.Da denne 2,2 literen sitter i flere bilmerker/modeller. Siter Thanks. Speedster. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haran Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 Du kan ta en titt på eds-motorsport sine sider og se om de har noe for deg: http://www.eds-motorsport.de/indexenglisch.htm Siter '07 Opel Vectra Cosmo 1.9CDTI '99 Opel Astra Sport 1.8 x Opel Astra Sport 2.0Turbo 200hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Juni 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2006 Du kan ta en titt på eds-motorsport sine sider og se om de har noe for deg: http://www.eds-motorsport.de/indexenglisch.htm Se bort i fra EDS, de har i beste fall en chip, skal du opp i 200 suge hk er det bare å hive seg på datasprut med en gang. Spjeldhus og kammer, porting. Kanskje andre stempler med høyere komp, eventuelt andre råder mens du først har det åpent! http://www.sbdev.co.uk har spjeldhus, vet ikke om de har insug. Jeg ville kontaktet Protrim.no hvis du ikke vet hvilken ende du skal begynne i. Personlig ville jeg bygd turbo på motorn du har. Er en inne på OMC.no som har bremset over 400hk på denne 2.2'n med turbo i en astra. Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skm Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 Personlig ville jeg bygd turbo på motorn du har. Er en inne på OMC.no som har bremset over 400hk på denne 2.2'n med turbo i en astra. Den motoren er nok en stroka fra 2l 16v å ikke samme motoren som speedsteren! dette firmaet i england har en del til 2,2 16v motoren http://www.regal-shop.co.uk/asps/Search.asp?type=Turbo+%2F+Supercharger+%2F+Nitrous+%2F+Water+Injection+%3E+Calibra&types=yes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
speedser Skrevet Juni 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2006 Takker. http://www.regal-shop.co.uk/default.asp har endel ting som kan brukes. Har i tilegg funnet denne http://www.courtenaysport.co.uk/default.htm noen som kjenner noe til dem ? Da kompressor løsningen ser intressan ut,noen som har meninger rundt den løsningen? Foreløpig bare litt synsing rundt emnet,økt HK avgift er også en vigtig faktor i dette regnskapet,greit å betale for varer man fysisk kan ta på,litt mere tvilsom til å betale for noe som kun forandrer "likviditeten"(les: bank konto). Siter Thanks. Speedster. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pIMp Skrevet Juli 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2006 Denne motoren tar GM ut 1400hk av. De har laget en bok om trimming av motoren, da med Turbo. Last ned her og les selv : http://www.gm.com/company/gmtunersource/html/race_shop_build_book.htm courtenaysport sitt kompressor kitt skal være meget bra, men det er dyrt. Dbilas har et turbokitt som er endel rimeligere, og gir deg 260hk. Ellers så er det noen andre tyske tunere som har komperssorlitt, men di husker jeg ikke i farta. Det er også ryktet at GM skal komme med et kompressorkit som gir 200hk, ring opel og spør :) Vil du ha NA motor, så er det en i england som holder på å utvikle et kit som skal gi ca 260Hk, pris er ukjent enda, men han har sagt at det blir rimeligere en courtenaysport sitt kompressorkit. Siter "fuck the respect - I want the bitches!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExvaliBuR Skrevet Juli 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 Trygt med 1400HP i en Speedster... :D Siter "This car will shatter 100 Mph in second gear only, imagine the speeding tickets you would be getting in a car like this … if they can catch you that is." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
speedser Skrevet Juli 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2006 Trygt med 1400HP i en Speedster... :D Virkelig info posting.....................men du får jo høre deg selv poste da !!!! "pIMp" takk for linken og info,mye bra info der,ser at GM anbefaler opp til 250 Hk uten store ombygging av selve motoren. Og at GM har en ferdig "Bolt on" kompressor,må bare finne ut hvem som kan selge/eksportere den til Norge og til vilken pris. Du har ikke mere info på hvem det er som holder på med å utvikle N/A på ca 260 Hk ?? Siter Thanks. Speedster. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExvaliBuR Skrevet Juli 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 speedster: Samme til deg med flere utropstegn og spm. enn strengt tatt nødvendig ;) Og, ja, er vel info at jeg ikke anbefaler 1400HP i en Speedster... Siter "This car will shatter 100 Mph in second gear only, imagine the speeding tickets you would be getting in a car like this … if they can catch you that is." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pIMp Skrevet Juli 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2006 Virkelig info posting.....................men du får jo høre deg selv poste da !!!! "pIMp" takk for linken og info,mye bra info der,ser at GM anbefaler opp til 250 Hk uten store ombygging av selve motoren. Og at GM har en ferdig "Bolt on" kompressor,må bare finne ut hvem som kan selge/eksportere den til Norge og til vilken pris. Du har ikke mere info på hvem det er som holder på med å utvikle N/A på ca 260 Hk ?? Sjekk denne tråden :) http://www.vx220.org.uk/forums/index.php?showtopic=40607&st=40 Siter "fuck the respect - I want the bitches!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yello Skrevet August 1, 2006 Rapporter Share Skrevet August 1, 2006 Har du vært inne på sidene til Hahn Race-Craft i USA, dei leverer turbo-kits til en ok pris, kit`ene er produsert til Chevrolet Cavalier og Pontiac Sunfire, men det er samme motoren, så med litt egenkomponert downpipe og "luftrør" så burde det være nokså komplett, sjekk ut: http://www.hahnracecraft.com og http://www.turbo-kits.com :thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ReVoX Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 Er litt info om kompressoren på vx220 forumet. Men det er et problem med det systemet og det er chip map'ingen som følger med fungerer ikke på speedster eller vx220 da de amerikanske bilene bruker mekanisk gass pedal eller no. Opel forhandlere skal kunne ta inn dette uten problemer da det er originale GM deler. Prisen var rundt 10000 kroner i statene men sikkert mer her. Siter '05 Opel Astra GTC 2.0T Audi Coupe GT B2 ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RamstadTech Skrevet Oktober 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 Når du ikkje vil betale unødvendig mykje avgifter, korfor går ikkje du for turbo og datasprut, Elektronisk justering av wastegate og registrerer for ein effekt på vei og køyrer med ein annen på "bane". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ReVoX Skrevet Oktober 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 Er vel bare å ha en bar bryter gjemt i kupè'n? Men hva vil en slik Turbo modifisering koste? Siter '05 Opel Astra GTC 2.0T Audi Coupe GT B2 ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yello Skrevet Oktober 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2006 Det trenger ikkje bli så altfor dyrt å bygge opp denne motoren med turbo, da det er plenty deler å få tak i til den, GM-racing division påstår at du kan ta ut 250hk uten å gjøre noen endringer internt i motoren. Så vist ein tar utgangspunkt i et kit til ein Cavalier eller Sunfire og egenkomponerer eksos og rør for luft og intercooler så er ein i mål. Hahn-Racecraft leverer kit som skal fungere bra der dei lover 180hk på hjula i steg 1 og 230hk i steg 2. Prisene er ca. 2500$ for steg 1 og 3400$ for steg 2. Det beste er å kjøpe steg 1 og oppgradere det til steg 2 med egen intercooler og dyser.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.