Gå til innhold

Mere HK i 2,2 i en Speedster

Ranger emnet


speedser

Anbefalte innlegg

Hei.

Er intressert i å bygge opp en 2,2 til å yte rundt 200-220 hk.

Og er da intessert i forsjellige løsninger rundt dette,kompressor er også en løsning.Men velger foreløpig å se bort fra Turbo.

 

Kom gjerne med linker til firmaer som trimmer denne bilen/motoren,vet de finnes i England blant annet,men finner ikke noe ved å søke.

Og gjerne erfaringer fra folk her hjemme som allerede har gjort dette.Da denne 2,2 literen sitter i flere bilmerker/modeller.

Thanks.

Speedster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ta en titt på eds-motorsport sine sider og se om de har noe for deg:

 

http://www.eds-motorsport.de/indexenglisch.htm

 

Se bort i fra EDS, de har i beste fall en chip,

skal du opp i 200 suge hk er det bare å hive seg på datasprut med en gang.

 

Spjeldhus og kammer, porting. Kanskje andre stempler med høyere komp,

eventuelt andre råder mens du først har det åpent!

 

http://www.sbdev.co.uk har spjeldhus, vet ikke om de har insug.

Jeg ville kontaktet Protrim.no hvis du ikke vet hvilken ende du skal begynne i.

 

Personlig ville jeg bygd turbo på motorn du har.

Er en inne på OMC.no som har bremset over 400hk på denne 2.2'n med turbo i en astra.

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig ville jeg bygd turbo på motorn du har.

Er en inne på OMC.no som har bremset over 400hk på denne 2.2'n med turbo i en astra.

 

Den motoren er nok en stroka fra 2l 16v å ikke samme motoren som speedsteren!

 

dette firmaet i england har en del til 2,2 16v motoren

 

http://www.regal-shop.co.uk/asps/Search.asp?type=Turbo+%2F+Supercharger+%2F+Nitrous+%2F+Water+Injection+%3E+Calibra&types=yes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker. http://www.regal-shop.co.uk/default.asp har endel ting som kan brukes.

 

Har i tilegg funnet denne http://www.courtenaysport.co.uk/default.htm

noen som kjenner noe til dem ?

Da kompressor løsningen ser intressan ut,noen som har meninger rundt den løsningen?

 

Foreløpig bare litt synsing rundt emnet,økt HK avgift er også en vigtig faktor i dette regnskapet,greit å betale for varer man fysisk kan ta på,litt mere tvilsom til å betale for noe som kun forandrer "likviditeten"(les: bank konto).

Thanks.

Speedster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Denne motoren tar GM ut 1400hk av. De har laget en bok om trimming av motoren, da med Turbo. Last ned her og les selv : http://www.gm.com/company/gmtunersource/html/race_shop_build_book.htm

 

courtenaysport sitt kompressor kitt skal være meget bra, men det er dyrt. Dbilas har et turbokitt som er endel rimeligere, og gir deg 260hk. Ellers så er det noen andre tyske tunere som har komperssorlitt, men di husker jeg ikke i farta. Det er også ryktet at GM skal komme med et kompressorkit som gir 200hk, ring opel og spør :)

 

Vil du ha NA motor, så er det en i england som holder på å utvikle et kit som skal gi ca 260Hk, pris er ukjent enda, men han har sagt at det blir rimeligere en courtenaysport sitt kompressorkit.

"fuck the respect - I want the bitches!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trygt med 1400HP i en Speedster... :D

 

Virkelig info posting.....................men du får jo høre deg selv poste da !!!!

 

 

"pIMp" takk for linken og info,mye bra info der,ser at GM anbefaler opp til 250 Hk uten store ombygging av selve motoren.

Og at GM har en ferdig "Bolt on" kompressor,må bare finne ut hvem som kan selge/eksportere den til Norge og til vilken pris.

 

Du har ikke mere info på hvem det er som holder på med å utvikle N/A på ca 260 Hk ??

Thanks.

Speedster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

speedster: Samme til deg med flere utropstegn og spm. enn strengt tatt nødvendig ;)

 

Og, ja, er vel info at jeg ikke anbefaler 1400HP i en Speedster...

"This car will shatter 100 Mph in second gear only, imagine the speeding tickets you would be getting in a car like this … if they can catch you that is."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig info posting.....................men du får jo høre deg selv poste da !!!!

 

 

"pIMp" takk for linken og info,mye bra info der,ser at GM anbefaler opp til 250 Hk uten store ombygging av selve motoren.

Og at GM har en ferdig "Bolt on" kompressor,må bare finne ut hvem som kan selge/eksportere den til Norge og til vilken pris.

 

Du har ikke mere info på hvem det er som holder på med å utvikle N/A på ca 260 Hk ??

 

Sjekk denne tråden :)

 

http://www.vx220.org.uk/forums/index.php?showtopic=40607&st=40

"fuck the respect - I want the bitches!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært inne på sidene til Hahn Race-Craft i USA, dei leverer turbo-kits til en ok pris, kit`ene er produsert til Chevrolet Cavalier og Pontiac Sunfire, men det er samme motoren, så med litt egenkomponert downpipe og "luftrør" så burde det være nokså komplett, sjekk ut: http://www.hahnracecraft.com og http://www.turbo-kits.com :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Er litt info om kompressoren på vx220 forumet. Men det er et problem med det systemet og det er chip map'ingen som følger med fungerer ikke på speedster eller vx220 da de amerikanske bilene bruker mekanisk gass pedal eller no. Opel forhandlere skal kunne ta inn dette uten problemer da det er originale GM deler. Prisen var rundt 10000 kroner i statene men sikkert mer her.

'05 Opel Astra GTC 2.0T

Audi Coupe GT B2 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Det trenger ikkje bli så altfor dyrt å bygge opp denne motoren med turbo, da det er plenty deler å få tak i til den, GM-racing division påstår at du kan ta ut 250hk uten å gjøre noen endringer internt i motoren. Så vist ein tar utgangspunkt i et kit til ein Cavalier eller Sunfire og egenkomponerer eksos og rør for luft og intercooler så er ein i mål. Hahn-Racecraft leverer kit som skal fungere bra der dei lover 180hk på hjula i steg 1 og 230hk i steg 2. Prisene er ca. 2500$ for steg 1 og 3400$ for steg 2. Det beste er å kjøpe steg 1 og oppgradere det til steg 2 med egen intercooler og dyser....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår