Gå til innhold

Bilen går litt tjukt ?

Ranger emnet

lars-frr

Anbefalte innlegg

Når det er fuktig vær ute merker jeg at bilen går litt "Tjukt" på en måte. Kan virke som om går litt på 3 sylindere, men hopper over til alle 4 når man gir gass. Det kommer også en del sot/mørk røyk ut hvis jeg lar den gå en stund på tomgang. Turtallet er også ganske lavt 600 omdr ca. Dette skjer kun når det er fuktig vær ute.

Men syntest også at det kan virke som bilen har litt fet blanding sånn generelt, bruker mye bensin om dagen og turtallet er liksom ikke helt reint.

Vet ikke helt hva dette kommer og om det kun er litt justering eller hva det er?

Motoren er 1.8 mono injection 89 mod

Takk for hjelp

89 Golf 2 - lowrider Solgt

86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hørtes ut akkurat samme måte som på min gitt...

der var det en eksosventil som var gåen (hører det om du går bak bilen og hører på eksoslåta.. om den "stamper" der.. så er det nok en ventil)

bytta toppen på min, og da var alt i skjønneste orden..

helt til i går..

da bråkutta bilen under forbikjøring på E6 :(

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bytta hele toppen jeg! like greit.. fleste 1.8 topper er klin like :)

men min var sånn at den tidvis funka fint, og andre ganger blei helt umulig. virka som om den gikk utrolig fett.. bytte av topp/regreim/toppakning hjalp..

sjekka toppen litt.. var en ventil som ikke var helt i hundre på'n (sylinder nr1, nærmest regreim)

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en kamerat med en 86mod G2 sport som har akkurat dette problemet nå.. er det noe annerledes med forgassermotorene kontra injection?

Forgasser/monojet... same shit egentlig... bare at monojet'n er elektrisk styrt kontra gasseren som er styrt mekanisk :)

men blokk og topp og alt anna er helt likt

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider