Gå til innhold

Hjelp til valg av førstebil.

Ranger emnet

Laks1

Anbefalte innlegg

Hei.

Trenger litt hjelp til valg av førstebil, vet ikke om jeg skal ha Golfen eller ei.

Det jeg kunne tenke meg er noe med bakhjulstrekk, både uten og med turbo, muligheter for styling og billig forsikring.

Og så må ikke den være så alt for dyr.

Kom med forslag.

På forhånd takk for alle svar.

Mvh Brynjulv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Trenger litt hjelp til valg av førstebil, vet ikke om jeg skal ha Golfen eller ei.

Det jeg kunne tenke meg er noe med bakhjulstrekk, både uten og med turbo, muligheter for styling og billig forsikring.

Og så må ikke den være så alt for dyr.

Kom med forslag.

På forhånd takk for alle svar.

Mvh Brynjulv

Det er ikke lett å si hva som "ikke blir så altfor dyrt". så hvis du kommer med en pris hjelper det kanskje litt.

Eller kan jeg jo si at BMW er OK biler - og om du vil ha bakhjulstrekk, som er en fordel i mine øyne (bedre kjørecomfort, moro om vinteren osv), så er 3serie BMW et "vanlig" valg for en ung skrott(les: sjel) som meg og deg :D

Skal du ha ordentlig futt under panseret blir nok forsikringen også dyr. Så det du kan se etter er f eks en 318. og årsmodellen "justerer" du etter lommeboka. 318 er ikke for dau slik at du blir forbikjørt av bestemor, og ikke for sprek slik at du blir blakket på forsikringen. Samt at man har MANGE styling muligheter.

Dettte var en "tankelufting" fra min side.

Men det er jo MASSE forskjellige biler man kan velge mellom. Samt andre merker enn BMW som har bakhjulstrekk. Dessuten er vel BMW i forhold til andre merker generelt dyrere å forsikre slik jeg har oppfattet det.

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lett å si hva som "ikke blir så altfor dyrt". så hvis du kommer med en pris hjelper det kanskje litt.

Eller kan jeg jo si at BMW er OK biler - og om du vil ha bakhjulstrekk, som er en fordel i mine øyne (bedre kjørecomfort, moro om vinteren osv), så er 3serie BMW et "vanlig" valg for en ung skrott(les: sjel) som meg og deg :D

Skal du ha ordentlig futt under panseret blir nok forsikringen også dyr. Så det du kan se etter er f eks en 318. og årsmodellen "justerer" du etter lommeboka. 318 er ikke for dau slik at du blir forbikjørt av bestemor, og ikke for sprek slik at du blir blakket på forsikringen. Samt at man har MANGE styling muligheter.

Dettte var en "tankelufting" fra min side.

Men det er jo MASSE forskjellige biler man kan velge mellom. Samt andre merker enn BMW som har bakhjulstrekk. Dessuten er vel BMW i forhold til andre merker generelt dyrere å forsikre slik jeg har oppfattet det.

Takk for et veldig bra svar. Gav meg mye godt å tenke over. :)

Den her var jo flott:

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1130973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for et veldig bra svar. Gav meg mye godt å tenke over. :)

Den her var jo flott:

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1130973

Jepp, tøff bil. Og kjørt lite i forhold til alder.. Vet du hvor mye den står i da?

Husk at en 2,2 liter bruker endel bensin ;)

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville kjøpt en 3-serie iallefall=)

fine å kjøre og greit drag, men sekseren bruker ganske mye bensin.

spørs helt hva du har i fokus når det gjelder kjøp.

kjørekomfort, effekt, lav forsikring, kjøreegenskaper, utseende.

du får ikke alt, så da må du ta noe=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville kjøpt en 3-serie iallefall=)

fine å kjøre og greit drag, men sekseren bruker ganske mye bensin.

spørs helt hva du har i fokus når det gjelder kjøp.

kjørekomfort, effekt, lav forsikring, kjøreegenskaper, utseende.

du får ikke alt, så da må du ta noe=)

Mye bruker sekseren på mila? Sånn cirka?

Effekt, lav forsikring, og forsåvidt kjøreegenskaper. Utseende går alltids ann å gjøre noe med. Men det har jo litt å si. Må være plass til et brukbart anlegg også selfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider