Gå til innhold

Problemer med girkassa...

Ranger emnet

Myklebust

Anbefalte innlegg

som dere andre lykkelige corradoeiere vet så må girspaken trykkes ned for å kommer over sperra for reversjen.. denne finnes ikke på min 89 modell.. er også litt vanskelig å finne 1 gir noe som er utrolig piinlig når man feks stopper i en rundkjøring etc ?

lurer på om dette skylles at foringene/stagene er dårlige, eller er det girkassa som må skiftes?? evntuellt vill dette forsvinne ved kjøp av shortshift ? noen som har peiling ???

1990 Vw Corrado G60

2001 Mazda 626 (Solgt)

1990 Vw Corrado G60 (Solgt)

1991 Vw Corrado G60 (Solgt)

Det Finnes 2 typer mennesker..De som vill og De som har Corrado

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ville prøvd og justere stagene før gjør noe annet i allefall, da kjøpte min hadde jeg ikke revers pga justering. nå funker den fint som faen etter har justert stagene. jeg har short shift på min og tor ikke det hjelper på noe annet en og gjøre giringen mer presis. minuset er at noen sier at det sliter på syncroniserings ringene i kassa...

99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir.

89 Corrado 16vt projekt!

(x) 02 Caddy TDI små mods.

Turbo is life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du ser under coveret ved girspaken, er det en slags "tapp" på venstresiden. det pleier å være et rundt klips som har falt av her, som gjør at girkonsoll-greia (in lack of a better term...) ikke klarer å følge med. sleng på et nytt klips, og du er i boks. søk, jeg har skrevet og lagt ut et bilde om dette før.

Kris Selbekk

Norwegian emigrant > American Idol

'89 VW Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du ser under coveret ved girspaken, er det en slags "tapp" på venstresiden. det pleier å være et rundt klips som har falt av her, som gjør at girkonsoll-greia (in lack of a better term...) ikke klarer å følge med. sleng på et nytt klips, og du er i boks. søk, jeg har skrevet og lagt ut et bilde om dette før.

Kan legge ut et bilde her alikavel jeg da, der man ser ringen/klipset.. ;)

gir.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider