SilweR Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 er det noen her som har boostcontroller på sin a4? isåfall, hvor mye kan dere øke trykket uten at den vil få problemer med benisn? prøvde igår på min å bare strøype litt på wastegate slangen med en slangeklemme kun for å teste en liten tur... da økte jeg fra max 0,7bar til nesten 1bar men da fikk den tydelighvis for lite bensin! og et spm til. når jeg lader 0,7bar, hva er gjort med den da? org ladetrykk er vel 0,5bar? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SilweR Skrevet Juni 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 bumper denne! er det ingen her med peiling på annet en styling og felger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vx2go Skrevet Juni 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 Hei. Om du har en BrebåndsLamba tester med deg så kan du stille litt å se i forhold til blandingsforholdet (mellom luft og bensin) ditt. Om du ikke har optimalt blandingsforhold så er dette ikke bra i det hele tatt for bilen din. Om du sjekker på http://www.turbopower.no så har de sånt instrument til salgs eller ring turbopower å prat med Tore. Han kan forklare mer. Du kan jo også få noen til å teste for deg som har dette.. Siter Zoom Zoom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fre_D Skrevet Juni 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 om du kjører 0,7 så høres det ut som bilen er chippet... org. trykk ligger på melolom 0,4-0,5... Siter Bil i dag: 99' BMW 320i *savner honda* Tidligere: 79' Civic, 92' Civic HB, 97' Civic HB, 94' Civic HB Vti, 97' Civic HB Vti Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SilweR Skrevet Juni 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 ja noe er ivertfall gjort! bilen gikk ivertfall noe "hinnsides" iforhold til hav den gjør med 0,7bar. jeg hadde fullt turbotrykk fra 2000-6200rpm! den peaket på 1,1bar og sank så ned til 0,9ca. 1 og 2 gir gikk helt fint, men når 3a ble lagt inn begynte den å fjuske pga bensin. men om det så hadde funket helt fin på hele turtallsregistret, hvor bra hadde det vært å laddet mere trykk på den måten? det blir jo samme greia som en bleed ventil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet Juni 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 Chippa Orginalbiler ladder vel 1.2-1.3 Og ladde noe over dette er dårlig butikk på orginal motor :) Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet Juni 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2006 Alt over 1.2 er vel bare varme fra turboen. Jeg hadde min oppe i 1.5, men da nappet og rykket det mye. Om du flytter trykkslangen fra kompressorhuset opp til innsuget så skal den ikke peake så mye og heller ikke dette ned igjen. Siden turboen er så vanvittig liten så blir det ujevne trykk. Ville ikke justert opp trykket uten å fått chippet eller kjort med bredbånds lambda. Trykket justeres elektronisk på disse bilene via chippen og den ventilen som er nede ved turboen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SilweR Skrevet Juni 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2006 Alt over 1.2 er vel bare varme fra turboen.Jeg hadde min oppe i 1.5, men da nappet og rykket det mye. Om du flytter trykkslangen fra kompressorhuset opp til innsuget så skal den ikke peake så mye og heller ikke dette ned igjen. Siden turboen er så vanvittig liten så blir det ujevne trykk. Ville ikke justert opp trykket uten å fått chippet eller kjort med bredbånds lambda. Trykket justeres elektronisk på disse bilene via chippen og den ventilen som er nede ved turboen. hva mener du med å flytte slangen fra komp-huset? tenkte jeg skulle kjøpe meg en bleed ventil for å få en mere nøyaktig justering, åsså prøve å finne "max punktet" når det gjelder luft kontra benisntilførselen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet Juni 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2006 hva mener du med å flytte slangen fra komp-huset? tenkte jeg skulle kjøpe meg en bleed ventil for å få en mere nøyaktig justering, åsså prøve å finne "max punktet" når det gjelder luft kontra benisntilførselen. Ville ikke justert noe som helst uten breedbaandslambda. Flytt den lille slangen, som gaar til den el. ventilen som regulrere ladetrykket, opp paa innsuget saa leser ventilen av trykket som er paa innsuget istedenfor det som er i turboen. Da regulere den etter alt trykktap i ic osv.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SilweR Skrevet Juni 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2006 og med ventilen som regulerer turbotrykket så mener du N75 eller wastegaten? hvordan funker en bredbandslamda? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas! Skrevet Juni 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2006 En originalt 1.8T hvertfall som sitter i Audi lader 0,57 originalt. Siter 2000 Ford Mondeo ST200 19-- MB 190 2000 Suzuki GSX-600R Allstar Corona X:1990 Ford Sierra 2.0I Stv / 1997 Audi A4 1.8Turbo Quattro / 1991 Bmw 318i M-Tech Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet Juni 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2006 En originalt 1.8T hvertfall som sitter i Audi lader 0,57 originalt. 0.3 paa min 1.8TQ 99 mod iallefall. og med ventilen som regulerer turbotrykket så mener du N75 eller wastegaten?hvordan funker en bredbandslamda? Aktuatoren styrer wastegaten, N75 regulerer ladetrykket. Fikse ladetrykket kan enten gjores ved aa modde chip slik at N75 gir mere trykk, eller koble vekk N75 og faa justerbar aktuator. http://www.forgemotorsport.co.uk selger slike. Bredbaandslambda = Google.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SilweR Skrevet Juni 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 altså en bredbåndslamda er det samme som et air fuel meter? eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SilweR Skrevet Juni 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 for det har jeg nemlig i bilen, men det er koblet rett på lamdasonden og det kan neppe være rett for det hopper og spretter i alle retninger.. mere som et diskolys! noen som har en oppskrift på hvordan det skal kobles? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.