Gå til innhold

justere turbotrykk

Ranger emnet


SilweR

Anbefalte innlegg

er det noen her som har boostcontroller på sin a4? isåfall, hvor mye kan dere øke trykket uten at den vil få problemer med benisn?

 

prøvde igår på min å bare strøype litt på wastegate slangen med en slangeklemme kun for å teste en liten tur... da økte jeg fra max 0,7bar til nesten 1bar men da fikk den tydelighvis for lite bensin!

 

og et spm til. når jeg lader 0,7bar, hva er gjort med den da?

org ladetrykk er vel 0,5bar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Om du har en BrebåndsLamba tester med deg så kan du stille litt å se i forhold til blandingsforholdet (mellom luft og bensin) ditt. Om du ikke har optimalt blandingsforhold så er dette ikke bra i det hele tatt for bilen din. Om du sjekker på http://www.turbopower.no så har de sånt instrument til salgs eller ring turbopower å prat med Tore. Han kan forklare mer. Du kan jo også få noen til å teste for deg som har dette..

Zoom Zoom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja noe er ivertfall gjort!

 

bilen gikk ivertfall noe "hinnsides" iforhold til hav den gjør med 0,7bar.

jeg hadde fullt turbotrykk fra 2000-6200rpm! den peaket på 1,1bar og sank så ned til 0,9ca.

 

1 og 2 gir gikk helt fint, men når 3a ble lagt inn begynte den å fjuske pga bensin.

 

men om det så hadde funket helt fin på hele turtallsregistret, hvor bra hadde det vært å laddet mere trykk på den måten? det blir jo samme greia som en bleed ventil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt over 1.2 er vel bare varme fra turboen.

Jeg hadde min oppe i 1.5, men da nappet og rykket det mye.

 

Om du flytter trykkslangen fra kompressorhuset opp til innsuget så skal den ikke peake så mye og heller ikke dette ned igjen.

Siden turboen er så vanvittig liten så blir det ujevne trykk.

 

Ville ikke justert opp trykket uten å fått chippet eller kjort med bredbånds lambda. Trykket justeres elektronisk på disse bilene via chippen og den ventilen som er nede ved turboen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt over 1.2 er vel bare varme fra turboen.

Jeg hadde min oppe i 1.5, men da nappet og rykket det mye.

 

Om du flytter trykkslangen fra kompressorhuset opp til innsuget så skal den ikke peake så mye og heller ikke dette ned igjen.

Siden turboen er så vanvittig liten så blir det ujevne trykk.

 

Ville ikke justert opp trykket uten å fått chippet eller kjort med bredbånds lambda. Trykket justeres elektronisk på disse bilene via chippen og den ventilen som er nede ved turboen.

 

hva mener du med å flytte slangen fra komp-huset? tenkte jeg skulle kjøpe meg en bleed ventil for å få en mere nøyaktig justering, åsså prøve å finne "max punktet" når det gjelder luft kontra benisntilførselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva mener du med å flytte slangen fra komp-huset? tenkte jeg skulle kjøpe meg en bleed ventil for å få en mere nøyaktig justering, åsså prøve å finne "max punktet" når det gjelder luft kontra benisntilførselen.

 

 

Ville ikke justert noe som helst uten breedbaandslambda.

Flytt den lille slangen, som gaar til den el. ventilen som regulrere ladetrykket, opp paa innsuget saa leser ventilen av trykket som er paa innsuget istedenfor det som er i turboen. Da regulere den etter alt trykktap i ic osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En originalt 1.8T hvertfall som sitter i Audi lader 0,57 originalt.

 

 

0.3 paa min 1.8TQ 99 mod iallefall.

 

 

og med ventilen som regulerer turbotrykket så mener du N75 eller wastegaten?

hvordan funker en bredbandslamda?

 

Aktuatoren styrer wastegaten, N75 regulerer ladetrykket.

Fikse ladetrykket kan enten gjores ved aa modde chip slik at N75 gir mere trykk, eller koble vekk N75 og faa justerbar aktuator. http://www.forgemotorsport.co.uk selger slike.

 

Bredbaandslambda = Google.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår