Gå til innhold

Brukt cabriolet

Ranger emnet


Mirus

Hvilken cabriolet ville du ha valgt for under 160 000?  

137 stemmer

  1. 1. Hvilken cabriolet ville du ha valgt for under 160 000?

    • Audi 80
      32
    • BMW
      41
    • Fiat Barchetta
      1
    • Fiat Punto
      1
    • Ford Escort MK5/6
      4
    • Mazda MX5
      46
    • MG F
      11
    • Opel Astra
      1
    • Renault 19
      2
    • WV Golf MK3
      1


Anbefalte innlegg

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har lyst til å kjøpe meg en cabriolet til maks ca 160 000, helst nyere enn 90 modell. Hva er å anbefale?

 

Jeg tok ett søk på Autobørsen og kom til de forslagene i pollet.

Mest akseptabelt i mine øyne er Mazda MX5, Audi 80 og MG F (faktisk billigere enn det jeg trodde).

Hva er deres meninger?

 

Hva med en 1999 E36 BMW 318i cab? "strøken"

17" M3 felger med nye sommerdekk, gått under 200 000.

dritfin blåfarge, original senket. original skjørt, lyst skinn intr.

Den får du for ca 155-160 000. (mamma som selger)

hvis du er intr. ring 90740710

Edit: jeez.... litt gammel tråd ja....my bad...

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<---------------------- MX5/Miata.

 

FlyInMiata

Et eksempel på hvor man bør kjøpe deler til mx5en istedet for å vente på å betale dyre dommer hos Mazda forhandler i Norge.

 

MX5 har kun problemer med veiva fram til midten 1991modellene, har du fortsatt problemet etter det har du blitt lurt om årsmodellen på bilen.

 

Fra 89-92mod Mx5 kom den med en 1.6i 16v som er så å si samme motoren til Mazda 323 GT-X uten turbo. Turbokittet for ca 150-160hk koster fra 10000kr av typen GReddy, add en intercooler så kan du kjøre nærmere 200hk på samme kittet og motoren. Det bør holde for en stund ;) Dessuten er mx5en en del lettere enn Audin så de hestene fra 115 til 136 tror jeg ikke man trenger tenke på.

 

I 1994 byttet de ut 1,6 16v 115hk motoren med en 90hk motor, som folk sier egentlig drar like greit som den gamle, men ikke helt like greit. Det kom imedlertidig en 1,8l 16v 130hk (mer nm) med torsen diff (noen 115hk kom med lsd), men det er ikke så billig og ikke så himla lett å få tak på turbokitt til den 1,8litern. Mange har valgt kompressor veien og JacksonRacing har noen gode muligheter for det.

 

Det er heller ikke problemer med godkjenning av turbo/kompressor i MX5/Miata lenger, så få tak på papirene fra MX5/Miata klubben i norge, og ikke vær drittsekk når du kommer på biltilsynet. Da er de drittsekk mot deg også.

 

Jeg ville imidlertidig valgt en Miata (US utgaven) grunnet den kom med en del mer utstyr tidligere enn Mx5. Tross at speedon er i miles. Skal man godkjenne turbo/kompressor så kan det være kjekt å finne en som har hvert registrert i norge før 1995, grunnet avgifter ;)

 

Så hvis du driter i at det er en 2seter (som jeg gjør), ville jeg tatt en mx5/miata. For 2 personer er det nok lasteplass i denna bilen.

 

Just my 2 cents... Noen som sponser en mx5 på meg snart ell?

 

Hadde du sett håret mitt, hadde du skjønt at man ikke trenger være frisør for å ville ha denna bilen, hehe..

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

liten plass i MX5, nei... Da er du dårlig til å pakke..

Du får både sykkelstativ og skistativ til en mx5 (hva er det du ikke får ??)

Ville ikke valgt en forstillingssliter (audi) :)

 

Personlig syns jeg ikke personbiler med kappa tak er noe pent.

Slik som audi 80 og ikke minst BMW 3 serie..

Jeg vet hva jeg ville valgt... :D

For 160 k bør du klare å grave opp en AudiCab 2,3 m/skinn fra 92-94 sånn ca. MX-5 er også morsom, men fryktelig liten. Audi'n har grei plass tili 4 + bagasje og skipose. Så den er ikke "helt" ufornuftig heller.

Audi'n trives også godt på banen om det er interessant og 2,3 motoren(5 sylindret) har noen av de beste 136 hk på markedet. Forsikring er heller ikke så ille som man skulle tro. Passer greit inn hos If...

:D

Mazda MX5 Supercharged

---------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten tvil MX5/Miata... Den scorer høyt på alle tester, og den er dritgøy!

Velkommen i klubben om det går den veien :)

 

Audi 80 er ikke sportsbil

 

MG F har masse sjarm i form av ulyder som indikerer at den ikke er skrudd sammen skikkelig... som det så fint ble sagt i en test... :D

 

skal du ha MG kjøper du heller en MGA , B eller C....

(du får V8'er nedi B'en.. Coupe-versjonen ble levert med V8 originalt...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<---------------------- MX5/Miata.

Jeg ville imidlertidig valgt en Miata (US utgaven) grunnet den kom med en del mer utstyr tidligere enn Mx5. Tross at speedon er i miles. Skal man godkjenne turbo/kompressor så kan det være kjekt å finne en som har hvert registrert i norge før 1995, grunnet avgifter ;)

 

Det viktige er registrering i Norge før 1.1.1996.

Ikke 1995..

Fra 1.1.96 ble avgiftssystemet lagt om fra en avgift basert på pris til en avgift basert på vekt, effekt, og motorvolum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ha noe "ingen" andre har og som er morro å kjøre,så gå for denne

 

Nydelig bil,både med tanke på kjøreegenskaper og design,for å ikke glemme en entusiastisk klubb.

 

Jeg lover deg,en prøvetur og du er "skutt"!

 

Uansett om det blir italiensk morrohet eller kjipe tyske eller japanske kjærrer så ønsker jeg deg lykke til med bilkjøpet!

Men du har antagligvis funnet deg bil?

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ha noe "ingen" andre har og som er morro å kjøre,så gå for denne

 

Nydelig bil,både med tanke på kjøreegenskaper og design,for å ikke glemme en entusiastisk klubb.

 

Jeg lover deg,en prøvetur og du er "skutt"!

 

Uansett om det blir italiensk morrohet eller kjipe tyske eller japanske kjærrer så ønsker jeg deg lykke til med bilkjøpet!

Men du har antagligvis funnet deg bil?

 

 

men den er joooo død's stygg !!!!!! notin

1998 Nissan Primera GT

K&N filter, stabbstag , lyktespoilere, sportsgrill , H&R senkesett ,vindavisere,osv

Ps: Livet starter ikke før ved 200km/t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår