Gå til innhold

holset

Ranger emnet


B230ft

Anbefalte innlegg

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hmm.. trodde ikke de "små" var så gærne jeg.menmen..jeg hører på de med erfaring:) derfor jeg er her!

 

faen kenneth, har lyst å bestille en sånn turbonetics fra ebay, men syter litt med å bruke så mye penger på noe jeg er så skeptisk til..hehe sikkert bare paranoid, men liker best å se selger'n i øya;) ingen som har en type 16/19t- t34/t4 snurre liggende? nå må jeg bare spenne meg selv i rævva å handle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heh ja da må jeg hvertfall passe på å få med et par tber lim på kjøpet:D nei det hadde vel blitt turbonetics isåfall.. er vanskelig det der med hk, men tenkte jeg skulle gå for det oppsettet til viking til å begynne med, med 3"lmm, R-dyser, nye btr 531 og vx3.. blir sikkert ikke 531 eller vx3 på meg til å begynne med..heller en lett porta 530 med a kam a/kg kam eller noe slikt..da har jeg et utgangspunkt å bygge videre på..datasprut neste

 

men hk, 250-280+

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en turbo beregnet for bensinbiler. Du vil ikke angre...

Er du stein? En HX35 med 14-16 cm² eksoshus kommer til å få rødblokka til å synge i nærheten av 1-1,5 bars ladetrykk. Tilogmed Hondafolk i USA får bra effekt med disse, som kommer rett ut av en Chevrolet pickup med Cummings rekkeseks-diesel. Vi snakker om turboer som koster i nærheten av et par hundre Dollar; det FINNES ikke den turbo på markedet som gir mere krutt for krona.

 

EDIT:

Men skal du ha maks 280 BHP er du antakeligvis bedre tjent med f. eks. en S60R-turbo (hvis den er stor nok). En turbo som klarer flere hester "og skal ha rom for å vokse med/mere effekt senere" betyr mere lag nå. Om det er verdt det er opp til hver og én og bedømme, men det er noe å tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

øyvind, tror dette er noe av det mest fornuftige jeg har lest fra deg:) ikke frekkt ment altså! men det var et bra svar! problemet er at jeg er ikke så sinnsykt inni det der med betegnelsene for oppbyggingen av turboen(størelse og størelse på komponentene å slikt) men ja, jeg trodde egentlig at(okei gjetta meg vel litt frem og!) at en hx35 kunne være grei, riktignok stor, men kjipt å kjøpe ny snurre hver gang jeg øker 50hk.. men ja, 19t hadde jo og vært noe, åssen er det med rett/vinkla avgasshus på disse? *trenger litt hjelp nå av noen som veit hva jeg må se etter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://forum.turboperformanceclub.com/viewtopic.php?t=28229

 

Den er ikke så dum å ha, de hk som er oppgitt der er litt restriktive, men greit å være på sikre siden.

 

En HX35 er vel i største laget, den skal vel holde til godt og vel 400hk. Men har fått inntrykk av at dette er mye turbo for penga.

 

En KKK24 eller en 19T er vel midt i blinken for deg. De ligger på ca. 5000 SEK.

 

SPM (stenparnermotor.se) selger forøvrig helt nye T3/04E med 260 graders lager for 5400SEK. Dette er gode turboer.

Volvo 940 Turbo -95.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jævla fjøsnisse!

Gidder ikke anbefale en halvgod løsning når en skikkelig turbo ikke koster så veldig mye. Er ikke bare HK som er interessant, men hele effektkurven. Mange som glemmer det gitt...

 

 

Er du stein? En HX35 med 14-16 cm² eksoshus kommer til å få rødblokka til å synge i nærheten av 1-1,5 bars ladetrykk. Tilogmed Hondafolk i USA får bra effekt med disse, som kommer rett ut av en Chevrolet pickup med Cummings rekkeseks-diesel. Vi snakker om turboer som koster i nærheten av et par hundre Dollar; det FINNES ikke den turbo på markedet som gir mere krutt for krona.

 

EDIT:

Men skal du ha maks 280 BHP er du antakeligvis bedre tjent med f. eks. en S60R-turbo (hvis den er stor nok). En turbo som klarer flere hester "og skal ha rom for å vokse med/mere effekt senere" betyr mere lag nå. Om det er verdt det er opp til hver og én og bedømme, men det er noe å tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv en T3 trim60 eller en Mitsu 15G eller større. Hørte om en som klarte 310HK i en 850 T5 med en 15G. Da jobber den nok på 110%, men skulle da fungere fint for deg med din effekt:)

heh ja da må jeg hvertfall passe på å få med et par tber lim på kjøpet:D nei det hadde vel blitt turbonetics isåfall.. er vanskelig det der med hk, men tenkte jeg skulle gå for det oppsettet til viking til å begynne med, med 3"lmm, R-dyser, nye btr 531 og vx3.. blir sikkert ikke 531 eller vx3 på meg til å begynne med..heller en lett porta 530 med a kam a/kg kam eller noe slikt..da har jeg et utgangspunkt å bygge videre på..datasprut neste

 

men hk, 250-280+

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. åssen vil enn k24 være da? er vel i "øvre sjiktet" den og.. men hvor mye mods må til for å få på 19t? evt k24? *heh kenneth nå oerlater jeg turbo ansvaret på deg, så får du si hva jeg skal ha, så kjøper jeg.. deal? OKEI;) hehe

 

edit, går jeg på en smell hvis jeg kjøper denne?

http://forum.turboperformanceclub.com/viewtopic.php?t=137169&highlight=kkk24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KKK24 vil jeg påstå er den aller beste løsningen.

Da har du et aggregat som er laget for en motor som er omtrent samme størrelsen, som vil gi god respons og fungerer generelt meget bra sammen med motoren din. Dessuten er den god for hvertfall 350hk, så da har du litt å gå på til senere, når ladetrykksbasillen virkelig har tatt deg! ;)

Volvo 940 Turbo -95.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jævla fjøsnisse!

Gidder ikke anbefale en halvgod løsning når en skikkelig turbo ikke koster så veldig mye. Er ikke bare HK som er interessant, men hele effektkurven. Mange som glemmer det gitt...

Hei, bølla, hva var det jeg sa om anvendelighet? Trenger man ikke 60 lbs/min med airflow (som er max av hva en HX35 kan levere, og burde holde til 400+ på bakhjula) velger man selvfølgelig en mindre turbo. Og at en Holset-turbo er en halvgod løsning, hvor har du dét ifra? Holset sine kompressor- og turbinhjul er like effektive som de fra Garrett, Turbonetics, ITS, Mitsubishi og Borg-Warner; de står slett ikke tilbake for noen. Holset har bygget turboer i en årrekke, og er foretrukne av mange OEM's, spesielt på diesel siden kompressorene deres er svært effektive på høyt ladetrykk, men samtidig er små og smidige nok til å spinne opp tidlig. HX35'ens kompressorhjul har et innløp på 56 millimeter, noe som gjør den relativt lik en Garrett GT3076 i karaktéristikken. En annen fordel med HX35'en er at den har porta kompressorinnløp (aka. anti-surge aka. ported shroud). Det betyr i praksis at Volvoen blir å hyle som en Boeing 747 under take-off idét turboen begynner å spinne opp, og dette kan være å foretrekke for noen.

 

Moralen er: rett turbo til rett applikasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår