Gå til innhold

Trenger hjelp! (Girkasse ras)

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Bambus råder fra afrika, meget dyre å importere da de kun lages av en kongoneger i afrika.. Åssen får du til å bruke 80k på en motor som yter rundt 200hk a? Vet at sprutet ditt røk på rundt 25000 + mapping men,

 

Slike spydigheter kan du spare oss for.

 

Bare sprutet kom på en god del mer, da jeg satte motoren bort for montering. Det ble aldri gjort når jeg skulle gjøre det selv.

 

Prøving og feiling koster penger, og slik har det desverre blitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sjekka registerreima?? at det ikkje er den som har tatt kveld og rast motoren..?

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd med skalle på veiva, ikke til å rikke.

 

Reg. remma er på enda vertfall. B23 motorene raser ikke selv om reima detter av.

 

Hvordan kan en orginal B23ET få motorras ved 1500rpm?? Og hvorfor skulle dette skje mens det hørtes ut som det lå noe laust nedi girkassa å hoppa rundt?

 

Skal hive av i morra å se, jeg er forberedt på det verste.

 

Blir B19A fra 242en som blir kasta i for å komme seg til Gatebil da ja...Med GT eksosanlegg:P.....:eek:

 

Er M-profil råder i B23ET ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hev bilen på bokk i stad og fant ut at det er sikkert 2 cm slakk i bakerste leddet på mellomakslingen.

 

Når bilen er i fri og begge hjula er oppe fra bakken og jeg snur på ene så går ikke mellomakslingen rundt.

 

Når bilen er i gir og jeg snur på det ene så går det fint an å snurre på hjula.

 

Står den i gir og vi snur på begge hjula så står det bom fast.

 

Er den i fri og vi snur på begge hjula så går akslingen rundt.

 

Motoren står fortsatt fast.

 

Kan det være at det ikke er forbindelse inni girkassen og at den er låst på eine sia? At akslingen inni OD-delen går rundt men resten er knekkt?

 

Motoren skulle gått rundt når clutchen er innkobla.

 

Kan det være at noe har poppet ut av girkassen og låst svingjul/clutch/trykkplate?

 

 

PS: Dette suger..... Var klar for rudskogen jeg nå.

 

Hei!

Når du har bakhjula i lufta, og girkassa i fri. Har du da prøvd å snu rundt veiva ifra front? Sett på en skralle med passende pipe og prøv å snu motoren...Står den ennå fast, så kan det hende....Men få av kassa, og prøv om veiva går rundt uten kassa. Hvis den ikke gjør det......vel da har du litt arbeid foran deg....håper ikke det. At dette skjer ved 1500 rpm er ikke unormalt. Enten så kan det hende at det er fremed element i/ved stempel. Eller at veiva har kort og godt skjært seg....Det har skjedd før. Det har aldri skjedd meg, men har vært borti noen M46 ras.... Har også vært borti en B230FT, hvor råden kom ut ved dymano'en/servopumpa på nyere. Det skjedde uten belasting på motoren...rundt 1500 - 2000 rpm.

Håper det er bare kassa di som har tatt kveld....

tvi,tvi

 

Beachee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke å snu motoren selv med bakhjula oppe.

 

Får til å sette den i alle gira og alt er bare vellstand der.

 

Er lite sugen på å kjøre B19A, men det er gøyere det en å kjøre dau-di'en til pappa. Den ble plutseli så utroli dau etter jeg fikk turboøsa på veien. hehe.

 

Begynn bare med å rive ned kassen...er du usikker så spørr for all del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår