Gå til innhold

Bruke 740kasse på 240 (m46)

Ranger emnet

JEPS

Anbefalte innlegg

jepp, jeg bare lurer på hva som må byttes?

har en kasse fra en 740 som jeg tenkte å bruke, er det kun infestinga til mellom axlingen jeg må bytte? den ser helt annerledes ut så, jeg antar den må byttes, å er det i såfall bare å tærsje den av?

240 75mod V8

245 76mod TIC B21ET

63 Cadillac deville

step in and sitt down, shut up and hold on!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det med spakestillinga er forsåvidt greit, det jeg er mest usikker på er utgående axling å mellomaxel festet. er det bare å tærsje av den gamle som står på 245en å sette det på den fra 740en? altså bare festet til mellom axlingen?

ellers så bruker jeg nå mekanisk speedometer, men har 91 bakaxling å den er det så vidt jeg husker el speedometer på, er vell en ganske smal sak å fikse dette.

forøvrig så vil 245en bli mer kose bil framover, er veteran nå, så nu vurderer jeg 855 t5 eller 945 ft..

Takk for svar!!

240 75mod V8

245 76mod TIC B21ET

63 Cadillac deville

step in and sitt down, shut up and hold on!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medbringeren (på utgående aksel) sitter med en mutter. Men for å komme til den må du snakka stygt til et lokk som sitter på den. Mutteren pleier det å gå bra å løsne.. Selve dingsen pleier å like seg godt der den er, vil altså ikke løsne.. Kan bruke avdrager eller slegge for å få den av. Så må du ha mellomaksel og medbringer som passer sammen og som er til 240. Pass på at det ikke er hakk i den du setter på da dette vil spise opp tetningsringen...

Spakstellet taes fra 240 med M46 også må du bytte "clutcharmen" med mindre du bygger om til hydr utløser. Samt at braketten til girkassefestet må taes fra M46 til 240. Gummien kan byttes ut med et motorfeste for 140rally (stivt).

Mye skrot og dårlig forklaring men det er vel det grøvste som må gjøres...

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider