Gå til innhold

hvordan stille inn forsterker?

Ranger emnet

shibbyvolvo

Anbefalte innlegg

har en genesis dual mono, men aner ikke åssen jeg skal stille den inn.

har brokobla den til en 10" mtx sub.

legger ved bilde av justeringsmulighetene: http://www.audiocar.pl/galeria/odsluch/genesis/fotka05.JPG

hvordan skal jeg sette dette?

mvh Haakon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den som heter Level på din, har jeg satt på max på min forsterker. justerer heller bassmengden fra spilleren jeg, ettersom jeg spiller en del forskjellig musikk. HP filter kan du glemme, for du skal jo bruke den til bass. LP filter er jo maks-frekvensen til basseren, og den stiller du der du vil ha den. start nederst, og still deg oppover. hør etter hvor langt du vil ha den opp etter hvor mye av bass-tonene du vil ha gjennom basseren. Stiller du den nederst, vil du nesten bare høre slagene i basseren. lykke til!

EDIT: du kobler selvfølgelig forsterkeren til basseren på SW-utgangen på spilleren?

*-87 Golf Deuce. "Syvsoveren"

Overraskende kvikk 1,8 K-Jet

JKM Golf-crew

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kobla den til på forsterkeren, som er kobla til signalkablene.

er det feil?

og hp-filteret, hva skal jeg gjøre med det? siden jeg ikke skal gjøre noe med det. må jo stå et sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Level skal hvertfall IKKE stå på maks, ikke rart at folk står med forsterkere som ikke funker og deretter ikke skjønner hvorfor..

Level justerer du så langt du kan etter øret.

Sett level til minimum.

Skru opp volumet på spilleren til høytalerene i bilen begynner å vrenge, skru deretter ned litt slik at det spiller greit, juster deretter level på forsterkeren til subben spiller greit sammen med resten av anlegget. (Lukk bakluka innimellom og sett deg inn i bilen for å høre om lyden er bra nok)

Åssen cd-spiller har du ?

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider