Gå til innhold

Montering av bur?

Ranger emnet


Azzido

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på å kjøpte meg en veltebøyle ifra OMP til min integra nå...

 

dette er ett bur som bare trenger å skrues, men over til problemet mitt.

 

Buret skal festes i gulvet og hjulbuene, det vil da si at jeg må borre hull i karroseriet og feste det i underkant av bilen...

 

Hva skal jeg behandle hulla med for at det ikke skal ruste osv...

 

noen tips angående problemet med hulla? eller generelt noen andre tips med tanke på montering av bur?

 

bilde av veltebøylen jeg vurderer.

rollpost2.jpg

_________________

 

- 02 Audi A4 avant 130hk tdi

 

www.swfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er klar over at en slik veltebøyle ikke er dekkende for NBF sin definisjon på veltebur, slik at du ikke med dette kan klasse bilen inn i noen racingklasser?

 

I følge NBF skal det også være sveist inn forsterkningsplater som er festet i karosseriet, og en "fot" på enden av buret som står på forsterkningsplata, men om du ikke har tenkt å kjøre løp med denne så ville jeg anbefalt det uansett, hvor faren kan være det om du kjører av ganske bra, og bøyla ikke har noe særlig hold i gulvet, så kan du faktisk skade deg på bøyla.

 

Personlig ser jeg en stor vits i å ha det grunnleggende som kreves for NBF godkjenning, både for egen sikkerhet, oppstivning av bilen, og mulighet til å klasse inn i racingserier er der..

S.C.E.

'76 924, '82 944 RS, '87 951, '01 Viper GTS, '94 855 T5, '04 307 HDi, '99 V40 TDI, x 20 stk med forskjellige merker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er klar over at en slik veltebøyle ikke er dekkende for NBF sin definisjon på veltebur, slik at du ikke med dette kan klasse bilen inn i noen racingklasser?

 

I følge NBF skal det også være sveist inn forsterkningsplater som er festet i karosseriet, og en "fot" på enden av buret som står på forsterkningsplata, men om du ikke har tenkt å kjøre løp med denne så ville jeg anbefalt det uansett, hvor faren kan være det om du kjører av ganske bra, og bøyla ikke har noe særlig hold i gulvet, så kan du faktisk skade deg på bøyla.

 

Personlig ser jeg en stor vits i å ha det grunnleggende som kreves for NBF godkjenning, både for egen sikkerhet, oppstivning av bilen, og mulighet til å klasse inn i racingserier er der..

 

Viste den ikke er Fia godkjent, men er noe i dette du sier... vil bruke integran endel på bane neste sesong så ser problemet... men vil nøding ødelegge for mye av interiøret i integran pga ett bur... er fortsatt hverdagsbilen min dette...

 

men ville tro selv at med polstring osv så ville dette være sikrere enn uten...

_________________

 

- 02 Audi A4 avant 130hk tdi

 

www.swfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men ville tro selv at med polstring osv så ville dette være sikrere enn uten...

 

Ja, som regel, men det er f.eks. det vridningsprøver av bursveising viser, om røret går lett av i skjøten eller om det sitter så bra at risikoen for at røret går av i skjøten er minimal, for kolliderer du og det går av i en skjøt, eller på grunn av andre årsaker løsner (siden det ikke er innenfor kravene til NBF), så kan jo buret gå av og forvolde stor skade inni bilen, så det vil du jo helst ikke..

 

Oppstivningen av bilen buret har har også en vesentlig fordel. Trenger dessuten ikke "ødelegge" så mye for å få et ordentlig bur på plass. Pedersens Racing selger på nettet rimelige bur som er godkjente.

S.C.E.

'76 924, '82 944 RS, '87 951, '01 Viper GTS, '94 855 T5, '04 307 HDi, '99 V40 TDI, x 20 stk med forskjellige merker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, som regel, men det er f.eks. det vridningsprøver av bursveising viser, om røret går lett av i skjøten eller om det sitter så bra at risikoen for at røret går av i skjøten er minimal, for kolliderer du og det går av i en skjøt, eller på grunn av andre årsaker løsner (siden det ikke er innenfor kravene til NBF), så kan jo buret gå av og forvolde stor skade inni bilen, så det vil du jo helst ikke..

 

Oppstivningen av bilen buret har har også en vesentlig fordel. Trenger dessuten ikke "ødelegge" så mye for å få et ordentlig bur på plass. Pedersens Racing selger på nettet rimelige bur som er godkjente.

 

da har jeg sjekka med pedersen racing som virka som ett mye bedre alternativ... får se hva jeg ender med... forespørsel er sendt med spørsmål om forskjellige alternativer...

 

men fortsatt halvbur som jeg falt for som er under fia sitt minstekrav... her kan jeg oxo få de festene til 4 punkt seler jeg var på jakt etter siden dette er selvbygger bur...

 

halvbur.JPG

_________________

 

- 02 Audi A4 avant 130hk tdi

 

www.swfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår