Gå til innhold

Poblem med dør

Ranger emnet

Hauståker

Anbefalte innlegg

Er 99% sikkert det som mnx sier.

Pell av det sorte lille dekslet helt bak på håndtaket.

Åpne døra di, så følger du lista nedover. Den kan dras ut (som en liten propp) midt på. Inn der ser du en sølvfarget rund dings med en torx-skrue. Skru denne litt og litt til den galvaniserte klumpen bak det sorte lille dekslet løsner. Når dette er løst kan du lett se hva som er galt, og bare koble på den halvmåne-forma saken igjen.

NB: IKKE skru den torx-greia helt ut. Da har du en større jobb forran deg med å demontere hele døra for å få den ut :)

Bare spør om det er noe du ikke får til. Plagdes litt med dette selv.

Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den sorte klumpen som er bak håndtaket på alle dei andre dørene er ikkje her på denne døra som ikkje fungerer... men så var det å fikse det då.. hmm..

"Pell av det sorte dekselet heilt båk på håndtalet" seier du.....meinar du då å ta vri det ut i fri luft med eit skrujern?? då må dette på igjen når eg evt får på igjen wieren... detta kan bli artigt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅh, dette sliter jeg skikkelig med også. Den ene døren bak får jeg KUN opp fra innsiden, og det er så forbanna irriterende!! Og frontdøren på sjafør siden går det ikke an å låse opp eller igjen fra utsiden, så jeg må låse meg inn fra passasjersiden..... Kjærsten min sa at han måtte demontere dørene, men da trenger man jo spesialverktøy?!?! Er det samme måte dere har beskrevet over som man kan fixe dette? (Har en golf4)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅh, dette sliter jeg skikkelig med også. Den ene døren bak får jeg KUN opp fra innsiden, og det er så forbanna irriterende!! Og frontdøren på sjafør siden går det ikke an å låse opp eller igjen fra utsiden, så jeg må låse meg inn fra passasjersiden..... Kjærsten min sa at han måtte demontere dørene, men da trenger man jo spesialverktøy?!?! Er det samme måte dere har beskrevet over som man kan fixe dette? (Har en golf4)

Trenger ikke noe spesialverktøy for å demontere døra. Trenger en stjerneskrutrekker, en torx skrutrekker og en skralle med 10mm pipe på.. ;) Hvis du skal ha ut låsekassa også, så sitter den festet med en 12-kant nøkkel eller hva det heter..

92 Civic: Remux Exhaust, Green Air Filter, MOMO Tornado ratt & Momo pedaler.

..:: Honda Power ::..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅH GENIALT :D

Men hvordan får du demontert den uten å ødelegge den da? For det er vel bare 1 skrue på siden av døren....? Er det skikkelig prosjekt eller?!

Låsekasse sitter med to skruer.. De to svarte over og under 'åpningen'...

92 Civic: Remux Exhaust, Green Air Filter, MOMO Tornado ratt & Momo pedaler.

..:: Honda Power ::..

Lenke til kommentar
Del på andre sider