Gå til innhold

Jeg søker deres visdom!

Ranger emnet


Kebab gud

Anbefalte innlegg

ikke overaskende har jeg IGJEN ombestemmet meg

blir ingen roadster enda, de er for dyre.

Så nå står egentlig valget mellom 2 biler, begge ca sammepris

Og de er begge produkter av TMC :p (noen er vel ikke overasket :P)

 

->Valg nr1: 2003 Lexus IS200 Det ble Valg nr1

Valg nr2: 2001 Toyota Celica T-sport

 

Som dere ser er valget en Kvikk, morsom FWD eller en sterk, svinge maskin av en RWD

Egentlig kunne de 2 bilene ikke været mer forsjellige :P

4dørs sedan, Rekke6, RWD og den kuleste instrument klusteren ever.

3Dørs coupe, Høyt varvende Rekke4, FWD og minimal mods trengt for å gjøre om til en svinge maskin

 

Det er 2sek som skiller bilene når det gjelder 0-100 i Celicaens favør

 

Det er selvsagt problem med begge

Lexusen er ikke "sport" og har ikke Navi (har funnet en til 9K på nett)

Celicaen har fwd og er Pre-facelift (03+ modellene er MYE kulere)

 

så kommer spørsmålet jeg vil stille dere som bryr dere.

Hvem?

 

 

(ja jeg spør dere.. jeg er for svak til å ta mine egene valg)

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ikke overaskende har jeg IGJEN ombestemmet meg

blir ingen roadster enda, de er for dyre.

Så nå står egentlig valget mellom 2 biler, begge ca sammepris

Og de er begge produkter av TMC :p (noen er vel ikke overasket :P)

 

Valg nr1: 2003 Lexus IS200

Valg nr2: 2001 Toyota Celica T-sport

 

Som dere ser er valget en Kvikk, morsom FWD eller en sterk, svinge maskin av en RWD

Egentlig kunne de 2 bilene ikke været mer forsjellige :P

4dørs sedan, Rekke6, RWD og den kuleste instrument klusteren ever.

3Dørs coupe, Høyt varvende Rekke4, FWD og minimal mods trengt for å gjøre om til en svinge maskin

 

Det er 2sek som skiller bilene når det gjelder 0-100 i Celicaens favør

 

Det er selvsagt problem med begge

Lexusen er ikke "sport" og har ikke Navi (har funnet en til 9K på nett)

Celicaen har fwd og er Pre-facelift (03+ modellene er MYE kulere)

 

så kommer spørsmålet jeg vil stille dere som bryr dere.

Hvem?

 

 

(ja jeg spør dere.. jeg er for svak til å ta mine egene valg)

 

Celica! Den utgaven av celica, og siste generasjon hyundai coupé er nesten de eneste bilene i mine øyne som kler så mye styling som mulig. Begge to ser tøffe ut med digre vinger, masse plast, neon og multimedia:) Veldig sjarmerende syns jeg:) skulle jeg noensinne hatt en megastyla bil skulle det vært en celica eller hyundai coupé. Plastraketter med sjarm! Lexusen vet jeg lite om.. men den kommer vel med lexuslykter som standard? isåfall liker jeg den ikke ;)

 

mine høyst personlige meninger dette her. sikkert ikke spesielt nyttige heller:)

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er jo sikkert den her på forumet som er mest mot styling da :P

 

Jeg er nr 2, men akkurat celica og hyundai coupé blir dritkule med masse plast:) BMW og audifolket derimot, de driter seg ut for hver kilo plast de slenger på:)

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skape unødvendig drag?

en vinge på en Celica (mk7) senker akks med hele ETT SEKUND!

(med unntak av orginal vinga og en annen vinge som man får via toyota , de er begge utviklet sammen med bilen)

 

Det ser tøft ut på disse bilene! derfor! :)

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexusen for min del. Var da veldig så forskjellige biler det skulle stå mellom?

Greit at Celicaen går godt, men du vil fremdeles bli frakjørt av mye. I lexusen spiller det liksom ikke noen rolle, og langt færre vil plage deg i lyskryssene. Syns faktisk at IS200 var en riktig artig bil å kjøre tallene tatt i betraktning, men nå har jeg aldri prøvd en T-sport heller..

Smak og behag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er jo sikkert den her på forumet som er mest mot styling da :P

 

joiner klubben! :)

 

skal jeg si hva jeg faktisk synes...kjøp deg en celica!! har selv vurdert sterkt mange ganger en celica t-sport! morsom bil! Lexusen er sykt deilig og morro og kjøre men den mangler litt effekt! noe du fort blir lei av.. ihvertfall når man kommer fra en cossie! ;)

men lexusen er jo god og ha også da...0 feil nesten garantert!

 

du har et vanskli valg! :D

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er jo sikkert den her på forumet som er mest mot styling da :P

Joiner den klubben selv.

 

Men, uten noen erfaringer med noen av bilene e.l. ville jeg personlig, merk personlig valgt Lexus. Det er rimelig få som ruller på veiene, og fire dører er jo ikke helt galt det heller.

 

Igjen, ingen kompetent mening. Men kanskje et poeng? :)

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville valgt is200, rekkesekser, baktrekk, vannvittig pent utseende (jeg syns den er ett hav penere en siste celica), celicaen ser også trasig ut innvendig kontra is200 (dog aldri sittet i noen av dem), og som noen sier så ypper ikke lexusen like mye til drag som celicaen, kvaliteten er kanskje hakket bedre i is'n. Og ikke minst, "hva kjører du da?" :)

 

Btw, jeg kan ikke komme på noen biler som ser penere ut enn is200 sett rett bakfra! Celicaen ser direkte rar ut bakfra spør du meg...

 

Mine meninger ivertfall:) Og ja, sort på farge :)

[-]1991 Mazda MX-5

[x]1996 BMW 323i

[-]1989 BMW 316i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier Lexusen.

Ser enormt mye bedre ut en celica'n. (celicaer blir jo bare styggere og styggere for hver generasjon)

Og er jo ingenting feil med 4 doerer.

Og vil paastaa at lexusen vekker mer oppmerksomhet (hvis d e omaagjoere da).

Og det lille sekundet har jo ingenting aa si. Som flere har sagt saa trenger du ikke det ekstra sekundet med lexusen for ikke saa mange vil yppe med deg.

Nei, kjoep deg lexus.

Selv om den har lexus-lykter bak...

 

Og Lexusen har retthjulstrekk.

1999 Ford F250 m. 2003-2005 lykter og grill

2003 Chevrolet Trailblazer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville uten tvil valgt IS200, det er en myye fetere bil enn Celica på alle mulige måter. Ikke minst, den blir ufattelig fet om du gjør de rette tinga med den. Lurer på om ikke Tein lager coilovers til den, så om du satser på det, 2farga lakk, kanskje et custom panser som harmonerer med bilens design, så får du en bil som ser helt kanon ut. Felger: 20" passer rett på, muligens 21" også, så noen gromme blingfelger er lett å finne. Om du absolutt skal ha litt power, prøv å finne en motor fra enten Supra eller en IS300-motor (Rundt 212hk tror jeg den har originalt, men det fikser du lett med f.x. kompressor) =)

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår