Gå til innhold

Jeg søker deres visdom!

Ranger emnet

Kebab gud

Anbefalte innlegg

• Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg ville uten tvil valgt IS200, det er en myye fetere bil enn Celica på alle mulige måter. Ikke minst, den blir ufattelig fet om du gjør de rette tinga med den. Lurer på om ikke Tein lager coilovers til den, så om du satser på det, 2farga lakk, kanskje et custom panser som harmonerer med bilens design, så får du en bil som ser helt kanon ut. Felger: 20" passer rett på, muligens 21" også, så noen gromme blingfelger er lett å finne. Om du absolutt skal ha litt power, prøv å finne en motor fra enten Supra eller en IS300-motor (Rundt 212hk tror jeg den har originalt, men det fikser du lett med f.x. kompressor) =)

tror ikke det er mye vits med tein coilovers hvis man skal ha 20" :) hvis man senker da passer det ikke rett på...har nå 19" med breie dekk vel og merke men har nå valsa for at man skal klare å få den lavere! :) men valsing er da ingen hindring! :) da funker det som fjell!

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter noen dager med bilen nå (med bla en tur på Nye18 (horten-drammen))

så kan jeg gi noen sammenligninger mellom en BMW 318i (E46) og en Lexus IS200

For det første så er Lexusen mye lettere på rattet noe som gjør morrokjøring mindre slitsomt

Lexusen har også bedre seter (både BMWen og Lexen har "standard" setet .. ikke sportseter)

Føler også at Lexen er bedre på å akse ut av en sving(kan ha noe med de 37hestene mer den har)

Savner stort muligheten til å ta rattet nærmere, men det er ikke så viktig

savner også muligheten til å senke setet lengre ned .. men er blitt vandt med det nå

begge 2 var ting BMWen kunne.

Synes det er artig at Lexen er den bilen jeg har kjørt med kortest førstegir.. treffer sperra på 50kmt blank!

litt morsomt.. meg også litt kjipt :P

Elsker girkassa i Lexen ikke bare det at den har 6gir men den er "tight og fin" dvs veldig korte kast

eneste problemet er at det tar litt tid å bli vant med at den er vinklet mot føreren og står litt nærmere føreren enn på BMWen. så når du ser på den i 6gir så ser det ut som den er i 2 (sammenlignet med BMWen)

Føler at den ligger bedre på veien (helt umodifisert)

Anleget føles ganske likt (og orginal anleggene i BMW og Lexus er temlig gode..)

uansett er det en forbedring fra BMWen hvor jeg hadde CDskifteren i bagasjerommet .. i Lexusen er det orginalt en 6Cdes skifter forran..

alt i alt.. en bedre bil...

[*] 2003 Lexus IS200

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider