Gå til innhold

hei

24v_cossie

Anbefalte innlegg

Ja, skal jeg skrive om mine også da.

P1190034.jpg

1983 2.8 Injection, gått 156.000. Jeg er eier nr2 på den. Var i hyfsad skikk når jeg kjøpte den, men kommer seg nå. Skal lakkeres opp i originalfargen etter all rust osv er fjernet.

HPIM0503.jpg

1985 2.3L AUT Stasjonsvogn. Bil jeg fikk av mor og far min til konfirmasjonen. De kjøpte den ny i 85 og den ble brukt av oss først som familiebil, og så som arb bilen til far fram til 1999, da den ble satt bort. Nå har jeg tatt over ansvaret for den og planen er å få den i helt strøken org stand. Akkurat som når mor og far kjøpte den i 85. Desverre har rusta tatt sinnsykt godt tak i den, så har en sveisejobb av en annen verden foran meg på denne.

aad28c9a.jpg

1982 2.8i Ghia Stasjonsvogn

Kjøpt som delebil til 2.3L vogna, med frontskade. Men finni ut at denne er utrolig bra for rust, så vurderer nå å redde den. Er jo tross alt original 2.8i Ghia vogn. Dog er injectionsystemet vekk og er erstattet av en enorm toports weber forgasser, toppene har fått større ventiler, er planet, kammen er bytta til en skikkelig vass en og automaten er bytta ut i en 4trinns tettstega manuellkasse.

Bilde013.jpg

1976 Coupè. Denne er originalt en 2liter L, men skal få 2.9i 24v cossie motor fra scorpio, og grymt understell, bremser osv. Dette er storprosjektet som skal bygges opp uten tanke på kostnader o.l. Den skal rett å slett bli værst. Er forresten pussa opp et tonn ganger med masse jallamekk, så er uendelig mange timer med sveisejobb på denne også.

Har også en 1968 17M, men den er vel ikke så intresang her inne på granada delen ;)

Ford!

65 Mustang HT

66 Mustang HT

12m Varevogn. 17m 2,8. 20mTS. Consul Coupè. Granada Injection. ++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 1982 Ford Granada 2.8 "Ghia", dette er opprinnelig en 2.3(base eller L), bygd først om til 2.8 aut, godkjent av både Ford og biltilsyn ombygd(har papirer), så bygd om til manuell igjen, så holder jeg på å bygge den om til Ghia(med manuell og uten soltak), senket mellom 80 og 100 mm foran(var vel så vidt plass til en enerlighter under traversen når jeg kikka i dag, høy bak enda(skamhøy), dette er bruksbilen.

Har en 1982 2.0L hjemme, orginalt svart, blått interiør, småtrimma motor, denne har stortsett kun rust i V skjermfeste, akvarie og hjulbuer(og panser som jeg har liggende nytt), ikke sett skilt på 9 år, planen er ISturbo og 5trinns med 2.8 aksling, samt moderat senk og felger.

Min første var en 1976 3.0 GL stv, strøken, min neste var en 1984 2.0 L (spesiell bil, med lakka fangere, store ledningsnettet og turteller, 5trinns mm.+ velourinteriør.

Det som er av bilder finner dere på http://home.no/gobil

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, har sett flere av dere på consulgranada.net. Jeg prøver å få solgt trimdelene mine til V6, pga jeg får en audi 200 2,2 20Vturbomotor av en kamerat. skal etterhvert forsøke å bygge den motoren inn i granadaen jeg fikser på;) denne motoren yter 220hk originalt,nydelig svev i motoren og deilig drag. må nok bruke mye tid å krefter på å få til dette, men skal nok klare det til slutt:) Skiller meg iallefall ut!

skal få lagt ut noen bedre bilder etterhvert:)

'

Her er bilder av min 1978mod 2-dørs 2,3L:'

Bilde137.jpg

Bilde131.jpg

Bilde133.jpg

Bilde134.jpg

Bilde126.jpg

Bilde124.jpg

Bilde123.jpg

Bilde121.jpg

Bilde114.jpg

Bilde108.jpg

Bilde128.jpg

2-drs1978mod.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 9 months later...
Heisann!..

Masse flott å se her

Er det noen her som sitter med no info ang. slike Turbo-May kitt fra 60 og 70-tallet? evt hva slags turbo som ble brukt?

Disse kittene ble ofte satt på 2.3 og 2.6 literne..ga ca 180 hester..

Noen som har peiling?

Hilsen Kenneth

Turboagregatene som ble brukt mener jeg er fra AirReserch. De hadde to sett: F9 og F16. Jeg er ikke sikker, men jeg mener det skal stemme. På 2,8 injection ble totalytelsen 200-220 hester tror jeg. Rett meg noen, om jeg tar feil!!

1984 Ford Granada 2.3 Ghia S

1981 Ford Granada 2.3 "Ghia"

1980 Ford Granada 2.3 LS

1973 Saab 96 v4 VRAK

1971 Saab 96 v4 1700 sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider