Eirik_N Skrevet Juni 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 Hva er bredeste dekk dim. som er lovlig på en 1991 525i? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW-Alpina-B5 Skrevet Juni 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 Det er vel ingen regler som tilsier maks bredde, men lovlig differanse i Norge er +/- 5%, samt at verken dekk eller felger skal stikke utenfor hjulbuene og fullt rattutslag skal være mulig uten noen form for subbing.. Det er heller ikke lov med ulike dekkdimmensjoner foran og bak, så lenge det ikke er oppgitt en ulik dimmensjon som std. i vognkortet. Jeg kjører selv med ulik dekkdimmensjon foran og bak, mao. ulivlig og jeg har ikke hatt noen problemer med det. Vil det oppstå problemer og du må vise bilen på biltilsynet er det bare å sette på vinterhjulene. Det gjør iallefall jeg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ha|||on Skrevet Juni 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 Det er vel også slik at man ikke kan gå opp eller ned mer enn 2" på felgdiameteren (i forhold til det som er oppgitt i vognkortet)? Siter Et smil i trafikken er den beste taktikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW-Alpina-B5 Skrevet Juni 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 Vel, det har ikke jeg verken hørt eller lest noe om. Min E60 har pr. idag en std. hjuldimmensjon på 16". Jeg kjører nå med 19" og jeg vet om flere som kjører med 20". De har ikke hatt noen problemer med dette. Det er vel ikke akkurat anbefalt å gå ytligere ned i dimmensjon enn std. dimmensjonen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slipstream Skrevet Juni 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 det står i førerdørkarmen på bilen hva slags dekk dim som er "lov" ellers så kan det også stå i vognkortet, men uansett skulle det ikke være noe problem å kjøre med større dim enn det som står på papirene til daglig... bare husk på at det større felg, og det bredere dekk, det mindre komfort er det! Siter BMW CCN Member #7856 (-)93 BMW 325i Coupé Mtechnic (x)90 Mercedes 230E (x)98 Honda NX125 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik_N Skrevet Juni 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 har 235-40-17 fremme og 265-45-17 bak, uten at det subber borti verken forran eller bak. og ingen problemer med å svinge. eneste plassen dekkene er utenfor er fremme nede ved støtfangeren men der skråer jo bilen inn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ha|||on Skrevet Juni 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 Nå mente jeg ikke hva som går greit å kjøre på, men hva som er tillatt å endre i henhold til den norske kjøretøyforskrifter... Tidligere var det visstnok slik at det ikke var tillatt å endre felgdiameteren mer enn 2", men jeg vet ikke om det fortsatt gjelder. Siter Et smil i trafikken er den beste taktikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2mMy Skrevet Juni 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 nå er det vel ikke mer enn ca 10 år siden det var et helvette uten like dersom man ikke hadde orginale hjul! husker at fattern sleit litt når har gikk fra 14" til 15" f.eks.. Siter Bmwccn #7477 Bmw E39 520I(solgt) Chevrolet G30 Starmaster(solgt) S4 ABT 2,7 Biturbo Tråd her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trans75/77 Skrevet Juli 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2006 Så lenge dekkene er innenfor skjermen går det bra!! Jeg kjører med 245/40/18 forran og 265/40/18 bak!!! Funker fett det.... :thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg