schnellfahrer944 Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 Beklager Andreas, skjønner nå at jeg forklarte det unøyaktig. Ventilen står slik originalventilen stod. Den benyttet en membran som ikke tåler noe særlig trykk så jeg endte opp med den du ser i bildet. Den benytter et stempel i stedet. Har ikke noen tråd om bilen min. Er ikke såååå mye på bilforumet. Min bil er forøvrig meget moderat modifisert i forhold til mange andre her så jeg tviler på om det er av interesse for noen. Finner bittelitt info her: http://www.schnell951.com : Hjemmesida er enda et prosjekt jeg ikke får fullført ;) Siter 1985 Porsche 3.2 Carrera 2011 Ford Focus Titanium x 1986 Porsche 944 Turbo x 1986 Porsche 944 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
schnellfahrer944 Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 Vil bare legge til at 944 turbo har turboen under innsuget. Ikke på eksos siden. Mange som blir forvirret når de ser oppsettet. Siter 1985 Porsche 3.2 Carrera 2011 Ford Focus Titanium x 1986 Porsche 944 Turbo x 1986 Porsche 944 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_1 Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 Men den står feil vei etter hva jeg ser. Undersiden av stempelet skal stå på trykksiden. Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
schnellfahrer944 Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 Har prøvd begge veier og logget både med denne og en annen ventil. Kjappere spoolup denne veien. Vi har diskutert dette en del ganger på diverse forum og det virker som om de fleste er enig at det fungerer best denne veien. Produsenten sier at det blir hipp som happ. Setter jeg den andre veien lager den en "pling" lyd når den lukker. Høres ganske merksnodig ut. Siter 1985 Porsche 3.2 Carrera 2011 Ford Focus Titanium x 1986 Porsche 944 Turbo x 1986 Porsche 944 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_1 Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 Nok et bevis på at teori ikke alltid gjelder i praksis! Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GreenMile Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 En dieselmotor har direkte innsprøytning, fri tilgang på luft og man regulerer turtallet ved hjelp av dieselmengden. http://auto.howstuffworks.com/diesel.htm Takk for svar bra begge som forklarte her. Vet hvordan dieselmotor fungerer bare tenkte ikke på at luftmengden er konstant... Siter There's no replacement for displacement Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sindrulf Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 sett at turboen hadde snurret fort på tomgang: motoren vil trekke luft via intercooleren og ikke CBV. det vil da gå en konstant luftstrøm gjennom turbo - IC - CBV - turbo - osv, i en konstant loop. motoren vil bruke opp en liten mengde av denne "luftstrømsloopen" som kommer fra IC, og samme mengde luft vil bli tilsatt loopen fra luftfilteret. når man nå åpner gasspjeldet, forsvinner styringsvakumet fra CBV, den lukker seg, og høyhastighetslufta vil bli tvunget inn i plenumet. man hadde hatt turbotrykk med en gang ! er det noen som bruker CBV på denne måten ? hvordan har de isåfall fått motoren til å produsere den ekstra mengden eksos uten at turtallet øker ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.