Gå til innhold

westgate

Ranger emnet


Ok`n

Anbefalte innlegg

Beklager Andreas, skjønner nå at jeg forklarte det unøyaktig.

Ventilen står slik originalventilen stod. Den benyttet en membran som ikke tåler noe særlig trykk så jeg endte opp med den du ser i bildet. Den benytter et stempel i stedet.

 

Har ikke noen tråd om bilen min. Er ikke såååå mye på bilforumet. Min bil er forøvrig meget moderat modifisert i forhold til mange andre her så jeg tviler på om det er av interesse for noen.

 

Finner bittelitt info her: http://www.schnell951.com : Hjemmesida er enda et prosjekt jeg ikke får fullført ;)

1985 Porsche 3.2 Carrera

2011 Ford Focus Titanium

x 1986 Porsche 944 Turbo

x 1986 Porsche 944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har prøvd begge veier og logget både med denne og en annen ventil. Kjappere spoolup denne veien. Vi har diskutert dette en del ganger på diverse forum og det virker som om de fleste er enig at det fungerer best denne veien. Produsenten sier at det blir hipp som happ. Setter jeg den andre veien lager den en "pling" lyd når den lukker. Høres ganske merksnodig ut.

1985 Porsche 3.2 Carrera

2011 Ford Focus Titanium

x 1986 Porsche 944 Turbo

x 1986 Porsche 944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sett at turboen hadde snurret fort på tomgang:

 

motoren vil trekke luft via intercooleren og ikke CBV.

det vil da gå en konstant luftstrøm gjennom turbo - IC - CBV - turbo - osv, i en konstant loop.

motoren vil bruke opp en liten mengde av denne "luftstrømsloopen" som kommer fra IC,

og samme mengde luft vil bli tilsatt loopen fra luftfilteret.

når man nå åpner gasspjeldet, forsvinner styringsvakumet fra CBV, den lukker seg, og høyhastighetslufta vil bli tvunget inn i plenumet.

 

man hadde hatt turbotrykk med en gang !

er det noen som bruker CBV på denne måten ?

hvordan har de isåfall fått motoren til å produsere den ekstra mengden eksos uten at turtallet øker ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår