Gå til innhold

Kan man på noe som helst måte miste lappen på bil PGA kjøre trimmet moped?

Ranger emnet

DJ-timoty

Anbefalte innlegg

Heissan...

Lurer på en liten ting her jeg . kan man miste lappen på bil om man kjører trimmet moped?

mine førerkort - B (bil) A1 (125cc) M (moped) S (snøscooter) T (traktor)

jeg er 20 år og derdig med prøvetiden på lappen...

ble tatt for mopedtrimm da jeg var 16 (kan det spille inn på noe nå?)

og har noen bøter på bil ellers... :well

Grunnen til jeg lurer er at har veldig lyst på sykkel (moped / 125) nå i sommervarmen , og har kommet over en grei 05modell Yamaha TZR 50 ..

det er en uplombert racing moped som går 90 - 95kmt .. helt greit lissom...

hva risikerer jeg om jeg blir stoppet på denne og di finner ut at den er uplombert? hva om jeg har dama bakpå? har jo erfaring med 2 på sykkel fra før side jeg hadde 125cc tidligere ,

og TZR 50 er i utgangspunktet en "125-sykkel" bare med 50cc motor (det er en STOR moped, og alle delene på den er prikk lik 125 sykkler, dekk bremser etc da altså...)

Det er lite sansynlig jeg blir stoppet med denne , det vet jeg , da den ser ut som en ordentlig mellomtung / 125cc racing sykkel , og er strøken i tilleg , det er ikke som å kjøre på en gammal TS eller DTR , som er lakka me sprayboks og me hjemmesveisa potte lissom (ber om å bli stoppa :assman ) , men HVIS jeg skulle blitt stoppa, hva risikerer jeg???

På forrhånd takk :cool:

Toyota Levin AE101 GT APEX Supercharger

Passat stasjonsvogn 1,9tdi med diverse modifikasjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at både politi og biltilsyn har fått øynene opp for racingmopeder, siden de har vært i salg i 6-7 år allerede.. Kjøp heller en 125 og kjør lovlig, lyden er jo marginalt finere i en sånn og..

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer vel ann på hvor ille det er :) Kun trimming mister du ikke lappen av, men hvis man plusser på en stk bakpå, for stor fart osv... :P

07 Nissan Pathfinder 2.5 LE AT IT-pack

65 Volvo Valp Feltvogn (laplander) B18

x 86 Volvo 765GLE, x Mercedes 280SE x91 Mercedes 300 SL Cab x Volvo 745GLE

Selger: B28E kam (ny)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden eg ikkje kan svare på det du spør om, kan eg jo komme med et til forslag: Bytt/selg TZRen og skaff 125 ;) Staten er hard når det gjelder trafikkforseelser, hadde ikkje prøvd meg på både trimmet moped og damen fast bakpå..

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider