Gå til innhold

Bruk av fres?

Ranger emnet

nlight

Anbefalte innlegg

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

har skaffet meg en fet bosch fres på jobb,men virker så ustø! Hvordan kan jeg enkelt få det rett og fint ved f.eks fresing av firkant hull som GalantV6 har laget, samt subb hull, nedfellinger til terminaler og porter??

mange takk alle sammen! Føler det blir skjevt og stygt hver gang jeg!

Når jeg freste firkanthull så brukte jeg et stemjern for å finkutte vinkelen.

Høy hastighet og begge hender på fresen så blir den ikke så ustø.

Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da begynner det å koste litt da.. Hvis man skal ha bord - så er det vel nesten nødvendig å ha de hjullagrene til Earthquake også? Også fresen i tillegg, det nærmer seg 200o,- om man går for de billigste alternativene.

Når man bruker bordet? Da må man skjære ut hullet først og bruke lager som Earthquake selger?

Mvh Chris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da begynner det å koste litt da.. Hvis man skal ha bord - så er det vel nesten nødvendig å ha de hjullagrene til Earthquake også? Også fresen i tillegg, det nærmer seg 200o,- om man går for de billigste alternativene.

Når man bruker bordet? Da må man skjære ut hullet først og bruke lager som Earthquake selger?

Kjøp det billigste utstyre, du må ikke ha bord. Jeg har ikke brukt noe bord.

Skal du bruke så mye penger på utstyr som du ikke kommer til å bruke mye så få heller noen til å frese for deg.

Skal du gjøre det selv så prøv deg på en liten firkant først, det er ikke så vanskelig.

Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det værste jeg vet er å eie ting sammen med andre. Det er bare totalt ubrukelig. Da liker jeg bedre å kjøpe forskjellige ting, slik at man låner. Det med å lage custom fresebord forutsetter at fresen blir festet slik at den er justerbar i høyde, sant?

Justerbar i høyden blir jo uansett fresestålet, for du skrur jo bare anlegget på fresen fast i plata du har skrudd i benken, så justeringen fungerer jo like fint, forskjellen er jo bare at fresen henger opp/ned, skrudd fast:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider