ghbing Skrevet Juli 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2003 Må bytte kamakselrema og lurte på om det er noen som vet hvordan oppsettet er på tenning,kam og veivaksel. Eventuelt ei tegning på hvordan alt skal stå? Volvo 240GLE 1986 GHB Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Juli 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2003 altså registerreima. 1. sett motoren i øvre dødpunkt( dvs skjekk at merkene ved kammen, fordeleren, veiva og drevet til oljepumpa\fordeleren er riktig. slakk opp strammehjul og ta av registerreima. sett ny på og skjekk igjen at alle merker stemmer. vri motoren rundt et par ganger og skjekk nøye at alle merker fortsatt stemmer. om du ikke har k motor kan du uansett ikke ødelegge motoren, men den vil ikke starte om noe er feil. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Juli 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2003 du får si fra om du trenger mer detaljert info :) Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ghbing Skrevet Juli 10, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2003 Glemte og si at rema røk under kjøring, men har undersøkt litt om oppsettet. 1.Kammen skal stå med kilemerket rett opp og veksle på 4, med 1 klar for tenning. 2.Veiva skal stå med kilemerke opp med sylinder 1-4 på topp. 3.Tenningshjulet skal stå på merket med rotoren pekende for tenning på sylinder 1. Er dette riktig?:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Juli 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2003 høres riktig ut:) merket på kammen er ikke helt rett opp, men litt til venstre når du står foran motoren. (går ut fra at du har et merke der??) på veiva må du sette merket mot 0 på plastdekselet over veivdrevet. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ghbing Skrevet Juli 10, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2003 Ja stemmer at merket på kammen er litt til venstre, og merket bak tennhjulet ligger nesten vannrett til høyre? Dro spennhjulet litt tilbake og festet det med en liten skrutrekker, men det er også en fjærbelastning på selve rulla. Når jeg løsner opp den så vil den stramme opp rema enda mer, vil det bli det automatisk riktig og feste den slik,eller er det noe mer å ta hensyn til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Juli 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2003 Merket bak på tennhjulet (det bak veivdrevet?) husker jeg ikke, men hvis du setter på veivdrevet ser du det med en gang. beste måten å slakke strammehjulet på er å ta en tang og klemme fast fjære og bruke en fastnøkkel til å stramme mutteren slik at det står der. etter du har satt på ny reim er det bare å slakke opp skrua så strammehjulet strammer opp og skr fast mutteren igjen. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ghbing Skrevet Juli 14, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2003 Fikk rema før helga,og alt gikk helt broblemfritt. Takker for alle svar:D GHB Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.