Mr. Bollocks Skrevet Juni 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 Noen som vet tiltrekkingsmomentet på SPM sine H-profil staker til B21? Utpå esken de kom i stod det "100Nm" med tusj, men syntes det hørtes litt mye ut.. Anyone? Siter - 87' Toyota MR2 MK1 - 82' Toyota Starlet KP60 (rwd) - 85' Suzuki SJ413 Jordebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dre Racing Skrevet Juni 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 jeg dro mine 100nm v-bult Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Juni 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 100 ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. Bollocks Skrevet Juni 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 Ok! Takker..:) Siter - 87' Toyota MR2 MK1 - 82' Toyota Starlet KP60 (rwd) - 85' Suzuki SJ413 Jordebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juni 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 husk å kontrollmåle de.. har lest om mange som har fått avvik! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vølvø Skrevet Juni 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 bytt til arp bolter på de så er du sikker (har vært div brudd,strekking etc med v-bulten) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet Juni 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 gutta som bygde turbocontainern i sverige brukte H råder og arp fra SPM med 60nm på rådene og 100 på veiva.. syntes også det hørtes brutalt ut med 10kg på råde boltene... Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. Bollocks Skrevet Juni 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 Originalt skal det være 67nm på rådene og 108nm på veiven. Har sett flere plasser f.eks Opelforum osv at de bruker ca 60nm på arp-bolter til rådene. Er ikke pga 100nm at v-bulten strekker seg og brekker da? Siter - 87' Toyota MR2 MK1 - 82' Toyota Starlet KP60 (rwd) - 85' Suzuki SJ413 Jordebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juni 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2006 Det står mye om SPM på TPC Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Juni 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2006 Er ikke dumt å måle de rådene der nei, dem er ikke helt bra... Hehe Har hørt om flere som har fått motordeler derfra som ikke holder tolleransene, ikke bra! Hehe Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Juni 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2006 Jeg dro av en rådebolt på de stakene før jeg kom til 100Nm, risikerte ikke ett dyrt havari, så jeg byttet til ARP, mye bedre kvalitet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik H Skrevet Juni 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2006 dratt rådene mine til med 85nm... Siter -77 242 Turbo -66 Ford 17m Super Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poffs Skrevet Juni 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2006 100nm og molycoat Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dre Racing Skrevet Juni 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2006 jeg dro vært fall mine V-bult 100nm rådene jeg fikk fra SPM var det heller ikke noe feil med. målt opp hos oslo sylinderservice Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Juni 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2006 Stemmer.. Har ihvertfall vært borti noen som har hatt de i målemaskin og da har de ikke holdt tolleransene.... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.