Zetec Skrevet Juni 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 I kjølvannet av lyd i bil tour'en var det mange som ville delta på dB-drag, men desto færre som egentlig visste hva som skulle foregå. Så derfor tenkte jeg å gjennomføre en liten pre-stage rundt omkring hvor vi tar en kveld med målinger og justering av anlegget samt en liten gjennomgang på hva som foregår på de offisielle konkurransene. Jeg forsøkte en slik pre-stage under treffet i Stavanger med ett par biler, og der endte vi med at den ene bilen økte med 3dB etter noen små justeringer. Dette kan jo føre til at flere får litt mer interesse for dB-drag, nivået øker og at man slipper å bruke mye tid på å gjøre seg klar under de offisielle konkurransene :) Om det er noen interesse for det er det bare å slenge igjen en beskjed så skal jeg se hva jeg kan ordne etterhvert :) Jeg kommer forøvrig også til å hjelpe til på offisielle konkurranser, både før og under konkurransen for de som ønsker det. NB!: Pre Stage er ikke en konkurranse, kun måling for å finne utav hvordan anlegget bør være i din bil for å spille så bra som mulig. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Juni 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2006 Bra initiativ, Nils Petter! Dette kommer til å skjerpe inn konkurransen og øke interessen, vil jeg tro! Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
langgard Skrevet Juni 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2006 ett bra tiltak og arrangere slike ting. Jeg vet at det er mange rundt om i landet som har interesse for db-drag og har brukt en del penger på anlegg men ikke har helt kunnskapen om hvordan det bør justeres og om akkurat hvordan gjennomgangen i en konkuranse er (meg selv inkludert). så slike kvelder med tips og justering er gull verdt :) Siter 92 VW Golf GTI 16vTurbo 86 VW Jetta CL 75 VW Boble 1600 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Juni 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2006 Nemlig, så da får vi jo se hva vi kan få til. Tenkte at jeg skulle ta første kvelden gratis, blir sikkert i kr.sand, bare for å teste litt, se åssen det går der. Så kan jeg evt ta 50kr pr person som er intr. så kan jeg reise litt lenger, som f.eks Hamar.. Så tar jeg med en Grill også, så kan det jo faktisk bli noe sosialt utav det hele :) Blir litt for mye pes hos de forskjellige team'ene, og sikkert også hos de som stiller alene rett før konkurranser, og tenkte at hvis man hadde noen slike arrangementer som dette så kan folk ha litt bedre tid, få litt mer hjelp, få målt litt i forkant, prøve litt forskjellig, se hvilke løsninger som spiller høyest osv. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nemo11 Skrevet Juni 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2006 dette er bra Nils. Dette kan være med og vekke interessen for db-drag og få flere deltakere :wave cheers Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
langgard Skrevet Juni 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 har altid hatt interessen men har ikke testet anlegget før for ca 1 mnd siden på streetmeeten på hamar, spilte 133,7db så det er rom for forbedring ;) så da hadde det jo vært kjekt med tilgang på råd og tips :D Siter 92 VW Golf GTI 16vTurbo 86 VW Jetta CL 75 VW Boble 1600 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
excense Skrevet Juni 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 Dette høres utrolig bra ut! er meget interresert i å prøve dbdrag men har aldri prøvd dette før.. kom gjerne til kr.sand og ha en kveld! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Juni 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 kommer til kr.sand 7.juli, nærmere sagt sørlandsparken såvidt jeg har fått med meg :) Er vel der fra 20-21 og utover. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg