Gå til innhold

Motoren dør etter at gassen er "trøkket" i bånn

Spanjis

Anbefalte innlegg

Hvis jeg trår gassen i bånn så dør bilen ofte hvis jeg trør clutchen inn etterpå og turtallet blir lavt. Må gasse/ruse for å holde den i live, må skru av motoren å trå et par ganger på gass pedalen for at den skal fungere fint igjen.

Har kjøpt meg Sierra for dummies boka, så gi meg noen tips så er jeg i gang :deng

Passat 1.8 Highline 98-modell

Sierra 2.0L / BAC 86-modell - Spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Kan det ha noen sammenheng med feil fordeling av luft og bensin? Hvis jeg lar bilen stå på tomgang noen minutter så skal slå den av, så vil den ikke av, den bare står å hopper mellom liv og død :s Kan det ha noen sammenheng?

Passat 1.8 Highline 98-modell

Sierra 2.0L / BAC 86-modell - Spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det ha noen sammenheng med feil fordeling av luft og bensin? Hvis jeg lar bilen stå på tomgang noen minutter så skal slå den av, så vil den ikke av, den bare står å hopper mellom liv og død :s Kan det ha noen sammenheng?

Lenge siden du bytta tenningsdeler?

Men høres ut som om du trenger en ny forgasser,men prøv med en ny forgasserhjerne først

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke forgasserhjernen som dere kaller det, den kan lage krøll, men styrer kun tomgangen, det er samme hjernen som styrer tenninga og.

Tror nok du har en feil innstillt forgasser, kanskje ei dårlig aks pumpe og falskluft, men ville og sjekke tenninga.

Hadde lignende problem på en 240 her, skifta forgasser og membranen til en strøken en, så er det bare igjen å justere blandinga nå så blir det bra, var mye bedre med bare grunninnstilling i gårkveld.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider