fi_asko Skrevet Juni 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 Har så godt som kjøpt meg en Helix dark blue 2 som jeg skal bruke til å drive frontsett.. Har kikket litt på Soundstream sine komponentsett og lurer på om jeg vil trenge en større forsterker for å drive tarantula? Hva vil bli mest optimalt med denne forsterkeren? Specs tarantula: POWER HANDLING (WATTS) 200 MAGNET WEIGHT (Oz.) 15 CROSSOVER FREQUENCIES High-Pass (Hz) 3.8K Low-Pass (Hz) 60K CROSSOVER SLOPE 18dB SENSITIVITY 91dB FREQUENCY RESPONSE (Hz) 40 - 20K VOICE COIL SIZE (INCHES) 1.25 WOOFER MOUNTING DEPTH (INCHES) 2.6 Specs Lil'wonder - RMS Power Range : 130 Watt - Frequency response: 35-20kHz - Impedance: 4 ohm - Crossover Slope: 18dB - Sensitivity: 92dB - Voice Coil Size: 1" - Mounting Depth: 67mm Specs Helix Dark Blue 2 Udgangseffekt Max. i 4 ohm [watt] 2x80/160 Udgangseffekt Max. i 2 ohm [watt] 2x120/240 Signal/støyforhold [dB] 93 Frekvensgang [Hz.] 10 - 30000 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet Juni 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 2x80 watt fra en Dark Blue bør være nok til å drive tarantula frontsettet. Det nye Tarantula settet (nytt nå i mai) er så sinnsykt nice!! Vi har målt endel på mellomtone/midbass elementene og de har tekniskedata som du kun finner hos langt dyrere elementer, som f.eks Pioneer ODR. Ja, jeg skrev ODR:) De er rett og slett helt sinnsykt bra til den latterlig lave prisen! Men med disse, som alle andre sett, en god montering er essensielt:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zews^^ Skrevet Juni 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 2x80 watt fra en Dark Blue bør være nok til å drive tarantula frontsettet. Det nye Tarantula settet (nytt nå i mai) er så sinnsykt nice!! Vi har målt endel på mellomtone/midbass elementene og de har tekniskedata som du kun finner hos langt dyrere elementer, som f.eks Pioneer ODR. Ja, jeg skrev ODR:) De er rett og slett helt sinnsykt bra til den latterlig lave prisen! Men med disse, som alle andre sett, en god montering er essensielt:) Hvordan er tarantula iforhold til Reference? Jeg skal ha et av disse delt aktivt på min Audison LRx. 4.300 som yter 4x65W RMS i 4 ohm. Siter #1985 Opel Rekord 2.2i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fi_asko Skrevet Juni 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 2x80 watt fra en Dark Blue bør være nok til å drive tarantula frontsettet. Det nye Tarantula settet (nytt nå i mai) er så sinnsykt nice!! Vi har målt endel på mellomtone/midbass elementene og de har tekniskedata som du kun finner hos langt dyrere elementer, som f.eks Pioneer ODR. Ja, jeg skrev ODR:) De er rett og slett helt sinnsykt bra til den latterlig lave prisen! Men med disse, som alle andre sett, en god montering er essensielt:) Hørtes meget spennende ut.. Har du link/bilde av årets modell så jeg kan se om det er de jeg har kikket på.. Har du noen monteringstips på disse settene? spille i hele døra? egen kasse? plassering på diskant osv.. På forhånd takk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet Juni 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 Vi har ikke fått målt så mye på Reference settet ennå. Men Reference har nok et noe mer påkostet delefilter, noe du ikke har bruk for siden du deler aktivt. Utover det tør jeg ikke si noe ennå før vi har målt det ferdig. Du har hvertfall godt med effekt på den ampen din. Men tror uansett ikke du vil bli skuffet om du velger Tarantula, de elementene er kriminelt bra:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet Juni 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 Du finner bilde av de nye på siden vår. Ved første øyekast ser de like ut som fjordåret, men de har annen magnet, noe annet oppheng og membran og diskantene er nå silk-domer, ikke ringradiator som på det gamle settet. Det følger også med både vanlig griller og edderkopp-grillene, så du har valget:) Monteringstips må vel være å dempe dørene skikkelig, prøve først å la de spille i hele døra, fungerer ikke det i din bil, så kan du prøve med en VXT "høyttalerhjelm". Det optimale er alltid egene kasser til elementet, men svært vanskelig å få til i de fleste biler uten en masse jobb. Diskant og mellomtone bør stå så nært hverandre som mulig, men med aktiv deling og god justering så kan du sette diskant på dashbord og mellomtonen i dørene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjellpell Skrevet Juni 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 For å fortsette litt med monteringa der earthquake. Mine mellomtoner spiller ut i hele døren..Ikke tett for 5 øre. Og her en dag tettet jeg ett tak med ett glassfiberlignede stoff på tube som ble knallhardt når det størknet. Tror du det hadde vært en ide å lagt ett lag med dette stoffet inni orginalhullet til høytalerene i døren? Hadde det hatt noe for seg? Og så dempet litt inni der(har ikke peiling)? Bare lurer jeg.. kanskje du har noen tips Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet Juni 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 Har ikke no kjennskap til det stoffet du refererer til. Men skal du montere skikkelig så bør du vaske hele døren innvendig med rødsprit, tynner el.l. Så demper du hele den ytre plata på dørene med f.eks StP M1 matte, så demper du innerplata (der dørtrekket ligger an) med Stp MP (tykkere og tyngre matte som demper ennå mer), så bruker du Bitoplast mellom dør og dørpanel. Les monteringsveiledningen vi har laget på hjemmesiden vår, der er alt godt beskrevet:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjellpell Skrevet Juni 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 Nå missforsto vi hverandre. Jeg mente ikke selve demping av døren. Men å smøre dette stoffet inn i det "lille rommet" elementet ligger i i døren. Da vil man jo få en slags tett "kasse" til mellomtonen. Skjønner du? Da vil det vel bli helt tett bakover og slikt. Tror du dette har noe for seg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet Juni 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 Det må prøves uten først. Det kommer an på hvor mange liter kassen blir Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fi_asko Skrevet Juni 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 Lurer litt på hvordan picasso(pcc6)er i forhold til tarantula og lil'wonder..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 Lurer litt på hvordan picasso(pcc6)er i forhold til tarantula og lil'wonder..? Picasso frontsett og coax lagerføres ikke da Lil'wonder uten tvil gir mer for pengene hva gjelder kvalitet og lyd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg