Gå til innhold

Vibe anlegg til Golfen! Noe bra oppsett her?!

Ranger emnet

Mr. Ellingsen

Anbefalte innlegg

Halloisen! :D

Har vært å titta på anlegg til Golfen (mk1'er) her:

Var innom SoundPressure i Lillestrøm her om da'n, og fikk smaken av VIBE til bil... Fikk tilbud på en komplett Vibe pakke, det var:

Vibe SR69 (6x9") - 1498,- (par)

Vibe SR50 (5 1/4") - 1350,- (par)

Vibe PT120 (12") - 3162,- (par)

Vibe VP4 ((forsterker) 2400watt max) - 5921,- (1 stk!) til basserne.

Vibe VP3 ((forsterker) 1200watt max tror jeg!) - 4743,- (1 stk) til resten av høyttalerne.

TOTALT. 13670,- med 18% rabatt siden det var komplett Vibe pakke...

Noen som har vært borti detta før? Altså.... Vibe?

Owner of:

-93 Audi S2 2.2

-85 Opel Rekord 2.0S LS (Står og støver nedl)

-83 Golf Rabbit 1.8 GTi. (Står og støver ned)

-83 Golf 1.8 GTi (står og støver ned)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

skal bare si en ting VIBE er konge bra!!

har SA60 som frontsett og de spiller rent og høyt, jeg valgte JBL T595 limited istedenfor de VIBE 6*9". JBL spiller EKSTREMT høyt og med god mellombass. VIBE forsterkerne og basserne spiller vanvittig bra sammen, en kompis har nesten det samme oppsettet som du vurderer å kjøpe og det spiller som fy!!! VIBE anbefalles.

legger ved et bilde av bakhøytallerne mine, spiller helt RÅTT!

post-2487-13804851608347_thumb.jpg

TRU Technology SH1

Zapco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo igjen ja! :)

Jeg hadde jo egentlig lyst på Cerwin Vega bassere, men fikk høre det at Vibe'n (begge i 12") spilte FLETTA av Cerwin'n...! Stemmer detta? Er Cervin no "pingle" i forskjell?! Hørte på anlegget til en kar i en hvit Kadett (Gsi lignende), med EN 12" Vibe, funka no' jævlig det ass! Og jeg skal ha to i en enda mindre bil! :D:D Men er det noen som har hørt, eller VET noe ang. Cerwin vs. Vibe?!?!

Owner of:

-93 Audi S2 2.2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hey!

har selv to 12" av cerwin vega! i bilen og disse spiller som faen i en riktig kasse. sammenlignet med Vibe vil jeg si at lyden i Vibe er finere og låter mer rent enn CV. men når det gjelder trykk så vil jeg anbefalle CV.

det kommer jo snart to nye serier av Vibe basser disse vil bli dyrere, men mye bedre!!

(black series og space series)

her er et bilde:

post-2487-13804851657399_thumb.jpg

TRU Technology SH1

Zapco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde selv dritflaks med et MTX 12" element, og en kasse jeg fikk slengt etter meg.. spilte veldig pent, og høyt nok :) .. selv om jeg måtte ofre hattehylla for å få plass til kassa ( den var noen cm for høy )..

CV bråker/trykker bra, men det spiller ikke mye rent og fint.. :op

Kjøpe ålreite elementer ( som f.eks. Vibe ), og ta seg tia til å bygge en _bra_ kasse er gjerne verdt det..

Kan jo være en idè å kjøpe to 12" og bygge en halvstor ( 60-90L ) båndpasskasse, og 2x10" eller 2x8" som midbass, evt. la 6x9"erne baki ta seg av midbass..

- 1988 Mazda 626 2.0i-16 4ws

x 1987 Mazda 626 GLX 2.0L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bass84: Detta anlegget du har må jo låte no' J*VLIG bra!!! Har jo 4 bassere baki der jo?! Er vel 12" alle sammen?!?! Funker nok! Hehehe!! ;) :D

Som sagt, jeg skal ha alt detta i en liten Golf, det kommer nok til å låte bra ja! :D Blir nok Vibe bassere. Men hva mener dere med at CV ikke spiller "rent og pent"? Er det det at den ikke "følger med" i bassen, eller hva...? Har ikke hørt en av f.eks Vibe også CV, så jeg vet ikke hva som menes med det...! Blir vel kanskje litt vanskelig og forklare det også, men?

Owner of:

-93 Audi S2 2.2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en så liten bil behøver man ikke å bruke all plassen til basselementer. Om kassen er bra nok, og elementet er godt nok, spiller det fletta av både to tre og fire andre elementer.

Kan også bli billigere å kjøpe et sinnsykt bra element, enn å kjøpe tre-fire billige/dårlige. Pluss at man også kan bruke litt av bagasjeplassen til det det er ment for å brukes til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også bli billigere å kjøpe et sinnsykt bra element, enn å kjøpe tre-fire billige/dårlige. Pluss at man også kan bruke litt av bagasjeplassen til det det er ment for å brukes til.

Hehe! Har vel egentlig rett i det! Men foreløpig blir vel bagasjen bare en stor basskasse! :D:D:D (som sikkert MANGE andre her også har! ;))

Owner of:

-93 Audi S2 2.2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEPP, putt så mange bassere du klarer i bilen din.

rekorden min er 6 12"!!! skal klare 8 12" en eller annen gang..hehe

Bisarre: man må jo eksperimentere og prøve forskjellige oppsett, men er enig med deg, hadde 6 12" og det låt ikke bra, bassen slo ukontrollert og det ble ikke noe godlyd nei.........

bagasjen SKAL være fylt opp av forsterkere og bassere:)

et bilde av bassene vent innnover

post-2487-13804851661873_thumb.jpg

TRU Technology SH1

Zapco

Lenke til kommentar
Del på andre sider