farlig Skrevet August 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2006 Det blir sikkert kjempebra! Kom med tilbakemeldinger når du har fått montert alt. Jeg skal straks få montert bilstein sprint demperene mine også - gleder meg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahattest Skrevet August 16, 2006 Rapporter Share Skrevet August 16, 2006 fikk montert bak i går, ble allerede ekstremt mye bedre, langt mindre krenging enn før, var et helvete uten like å få montert polyflexforinger på panhardstaget, ser heldigvis ut som om dette er de mest "slitsomme" foringene å montere, fjærer og støtdempere bak var jo en lek å bytte, bilen ble ihvertfall deilig stiv bak, må bare vente til neste "hobbydag" for å fikse foran. Pedersen Racing var dessverre tomme for fjærbenstag for øyeblikket:-( Siter 1991 940gl http://www.hattestad.no/volvo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet August 18, 2006 Rapporter Share Skrevet August 18, 2006 ahattest skrev: kjøpte meg "ambulansestag" idag, 350,- på bilia, gleder meg til å se om det gjør noen forskjell, får på "full pakke" med lesjøfors/bilstein/superflex på tirsdag, samt fjærbenstag. Og nye 225/45-17. så da gjenstår det vel egentlig bare å få inn en noe heftigere motor, samt s80-interiør, så er bilen komplett;-) dette blir nok litt ot, men grier ikke dy meg; HAHAHA! vent å se! en gang for lenge siden, skulle jeg senke bilen og sette på vite blink, så var min komplett! fremdeles sier jeg at jeg bare såvidt har begynt! en del tusen senere;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahattest Skrevet August 18, 2006 Rapporter Share Skrevet August 18, 2006 er litt for klar over det derav ;-) på slutten, så fort jeg får meg en jobb som vil sponse bensinen min, skal jeg nok dytte i en litt heftigere motor, fikk på demperne foran igår, ble veldig stivt, for stivt i lav fart og hullete vei, men vanvittig god å kjøre i 150+++, må få på ambulansestaget og fjærbenstaget så blir det nok stivt tenker jeg:): Siter 1991 940gl http://www.hattestad.no/volvo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet August 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2006 På tide med en update nå. Bilstein sprint montert rundtom, samt 24mm krengingshemmer i front og polyforinger til kreningshemmeren. Bilen ble utrolig stiv med de nye demperene, nesten litt i stiveste laget på småveier. På hovedveier og der veien holder en god standard er den nå utrolig god å kjøre, uten antydninger til krenging. Herlig! Ellers tror jeg ikke jeg ønsker meg noe lavere dekkprofil eller polyforinger i understellet - det skal da være mulig å kjøre bilen også :) Problemet nå er at det blir enda tydeligere at bilen er undermotorisert... Det spørs om ikke motor blir neste langtidsprosjekt. Det frister litt med en 5er eller 6er! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet August 28, 2006 Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 farlig skrev: Det frister litt med en 5er eller 6er! alt for få i norge som kjører med blåe plastdeksler på motoren;) hvis du tok den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet August 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 Jepp! Hva er det som må til for å f.eks hive i en 3 liter fra 960? Motoren passer vel uten mods, motorfestene passer. Trenger m90h kasse. Ellers må vel ledningsnettet bygges om, ny turteller eller instrumentpanel og el vifte. Noe mer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet August 28, 2006 Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 Jeg ville heller slengt i en 2.3T med 16v topp fra 234motorn. Hvorfor slenge i en dreibenk av en maskin som kommer så langt fremover i bilen. vil jo herpe litt kjøreegenskaper. "jordbilen" min kommer jeg til å flyte motorn 40cm bakover så den kommer litt inn i cupen. mest mulig vektfordeling rundt om :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet August 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 Det var fordi jeg tenkte at 3 literen ville være bedre, siden dette er en bruksbil. Den har nok et jevnere drag, og mindre ting som kan gå galt. Samtidig som den har et godt bunndrag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet August 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 Jeg vil også føye til at bilen faktisk ble høyere ( ! ) etter at jeg monterte sprintene. Jeg synes bilen er en anelse for høy. Det blir litt for mye luft mellom hjulbue og dekk. Dere som ikke anbefaler å kappe en runde; hvorfor ikke? Endrer det fjæregenskapene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet August 28, 2006 Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 3literen er det såmange som har, men med blåe plastdeksler mente jeg type R-motor;) eller v8'n med kompressor!? bile skal ikke bli høyere kun med demperne egentlig, men om du monterte nye senkefjører samtidig vil nok dette gi den effekten, eller så trenger den bare lit tid tl å sette seg slik den var før.. krishell: "jordbilen"? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet August 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 Nå synes jeg bilen begynner å bli bedre! Både i høyde og komfort. Trenger nye dempere å "sette seg" skikkelig? Hvor lang tid tar det før de har satt seg? Blir litt dumt å ta forstillingskontroll nå, hvis demperene siger sammen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-EKS- Skrevet August 30, 2006 Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 farlig: hehe, fjærene setter/synker sammen :thumb ikke demperene.. Demperene har ikke noe med høyden og gjøre, skal kun dempe fjæringen dem.. det er kun spissing som justeres på 940'n så det har ikke noe og si om du tar justering av forrstillinga nå eller senere.. :) Siter - BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++ - VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet September 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 I dag var bilen på 4 hjuls kontroll/justering på Bilhjulstilling i St halvards gate ( etter anbefaling fra 240ft ). Foran spriket den litt, så dette ble rettet på. Bak er det lite å justere, men den ble målt til å være ganske så bra. Kjøreopplevelsen etter justeringen var en helt annen. Bilen sporet minimalt, og det rattet ble mye roligere. Herlig :) Nå er neste steg biltilsynet... gruer meg litt til det... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 Min skal inn om en uke.. men bakakselen min har fått seg en liten knekk så sliter dekk på innern.. må vell rettes med varme ellerno :/ Mye er det for 4hjuls kontroll i oslo? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.