Gå til innhold

Veigrep. Hvor begynne?

Ranger emnet


farlig

Anbefalte innlegg

  • Svar 143
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kjører ikke de med gass i dekkene, på formel-1 biler?

Ellers, er det ikke bare mykhet i dekkene som teller.

Du har jo det med vridning i dekkene, som gjør at jo lavere profil du har, jo lettere er det å spinne! (dekket gir ikke etter like mye).

 

Greit nok, det vil krenge mindre, men det vil slippe mer kontant.

 

det re jo det jeg mener, en kan ikke se åssen gutta boys setter opp en bil til x antal milioner, som de setter opp for gå optimalt under HEELT andre formål en hva noen av oss kjører under, men for så å ta en av faktorene deres, som vi ikke kommer i nærheten av engang! tror vi er nokså enige her, er ikke ment som noe krangling:) men blir litt frustrert når folk begynner å snakke om å rigge gamle volvoer som wannabe formel-1 og tro at alt er godt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De mange gode tipsene har ført til at jeg har bestemt meg for lesjøfors og bilstein. Jeg har bestilt lesjøfors fjærer, og regner med å få dem om noen dager.

 

Det jeg lurer på nå er; hvordan påvirkes kjøreegenskapene av å kappe 1 runde av fjærene foran? Synd at den ser så teit ut med ukappa fjærer!

 

Ellers, hva blir neste steg?

 

Grovere stabstag? Fjærbenstag?

 

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! Vi har en skikkelig stygg tang på jobben som jeg kan bruke til å klippe av fjærene med. Hva mener du med å file til? Er det ikke bare å klippe av en runde?

 

Har ikke kjøpt dempere enda, men det er b8 sprint jeg skal ha ja.

Hva anbefales av hjul da? ( dette er jo veldig dyrt da )

 

Jeg tror egentlig jeg venter med hjul til jeg uansett må ha nye sommerdekk. Dekkene som sitter på nå er i god stand, og sitter bra på både tørt og vått føre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

På tide med en update her kanskje. På grunn av mye jobbing i det siste har det ikke skjedd så mye mtp scanning av tuv papirer. hehe - men de kommer

 

Bilen har fått litt nye deler, og den er kjempefornøyd med å bli litt mer sporty og rampete i kjøreegenskapene.

 

Lesjøfors fjærer er montert, foreløpig med orginale dempere. Resultatet ble overraskende lite "båt i plan" heldigvis. Bilen ble noe mer fast i fisken, men på grunn av utslitte sykkelpumpedempere er det fremdeles endel gynging. Bilstein b8 sprint ligger i garasjen og venter på tur...

 

Volvo staget mellom casterstagene har også funnet veien til bilen min, og det samme har SAM fjærbenstag.

 

Oppgraderingen som har overrasket meg mest foreløpig er fjærbenstaget. Plutselig svingte bilen dit hvor jeg pekte med rattet, og det er jo ikke så vanlig for oss med standard volvo ;)

 

 

Hva blir neste steg nå? Jeg hører dere sier hjul, men dette blir hvertfall ikke aktuellt i år. Vi får se om det kommer noen 18" neste år i stedet...

 

Jeg har fundert på om det er noe vits å bytte fra 23mm til 24mm krengingshemmer foran. Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår