Gå til innhold

Veigrep. Hvor begynne?

Ranger emnet

farlig

Anbefalte innlegg

• Svar 143
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

fikk montert bak i går, ble allerede ekstremt mye bedre, langt mindre krenging enn før, var et helvete uten like å få montert polyflexforinger på panhardstaget, ser heldigvis ut som om dette er de mest "slitsomme" foringene å montere, fjærer og støtdempere bak var jo en lek å bytte, bilen ble ihvertfall deilig stiv bak, må bare vente til neste "hobbydag" for å fikse foran. Pedersen Racing var dessverre tomme for fjærbenstag for øyeblikket:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte meg "ambulansestag" idag, 350,- på bilia, gleder meg til å se om det gjør noen forskjell, får på "full pakke" med lesjøfors/bilstein/superflex på tirsdag, samt fjærbenstag. Og nye 225/45-17. så da gjenstår det vel egentlig bare å få inn en noe heftigere motor, samt s80-interiør, så er bilen komplett;-)

dette blir nok litt ot, men grier ikke dy meg; HAHAHA! vent å se! en gang for lenge siden, skulle jeg senke bilen og sette på vite blink, så var min komplett! fremdeles sier jeg at jeg bare såvidt har begynt! en del tusen senere;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er litt for klar over det derav ;-) på slutten, så fort jeg får meg en jobb som vil sponse bensinen min, skal jeg nok dytte i en litt heftigere motor, fikk på demperne foran igår, ble veldig stivt, for stivt i lav fart og hullete vei, men vanvittig god å kjøre i 150+++, må få på ambulansestaget og fjærbenstaget så blir det nok stivt tenker jeg:):

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

På tide med en update nå.

Bilstein sprint montert rundtom, samt 24mm krengingshemmer i front og polyforinger til kreningshemmeren. Bilen ble utrolig stiv med de nye demperene, nesten litt i stiveste laget på småveier. På hovedveier og der veien holder en god standard er den nå utrolig god å kjøre, uten antydninger til krenging. Herlig!

Ellers tror jeg ikke jeg ønsker meg noe lavere dekkprofil eller polyforinger i understellet - det skal da være mulig å kjøre bilen også :)

Problemet nå er at det blir enda tydeligere at bilen er undermotorisert... Det spørs om ikke motor blir neste langtidsprosjekt. Det frister litt med en 5er eller 6er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3literen er det såmange som har, men med blåe plastdeksler mente jeg type R-motor;) eller v8'n med kompressor!?

bile skal ikke bli høyere kun med demperne egentlig, men om du monterte nye senkefjører samtidig vil nok dette gi den effekten, eller så trenger den bare lit tid tl å sette seg slik den var før..

krishell: "jordbilen"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

farlig:

hehe, fjærene setter/synker sammen :thumb ikke demperene..

Demperene har ikke noe med høyden og gjøre, skal kun dempe fjæringen dem..

det er kun spissing som justeres på 940'n så det har ikke noe og si om du tar justering av forrstillinga nå eller senere.. :)

- BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++

- VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var bilen på 4 hjuls kontroll/justering på Bilhjulstilling i St halvards gate ( etter anbefaling fra 240ft ).

Foran spriket den litt, så dette ble rettet på. Bak er det lite å justere, men den ble målt til å være ganske så bra.

Kjøreopplevelsen etter justeringen var en helt annen. Bilen sporet minimalt, og det rattet ble mye roligere.

Herlig :)

Nå er neste steg biltilsynet... gruer meg litt til det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider