Gå til innhold

Veigrep. Hvor begynne?

Ranger emnet


farlig

Anbefalte innlegg

  • Svar 143
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Må vell borre hull ellerno på org volvo for å stille så den er bedre for litt aktiv kjøring :)

mtp bakstillinga så går det å få akselen litt skjev så den kan slite på innern. har gjort dette på min. foringer bak kan også føre til dekkslitasje på innern / yttern. jeg husker ikke helt hva / hvor og hvem men ble fortalt da jeg kjøpte nye foringer på forgje volvon.. dette hjalp da. trodde ikke det var no utslag mtp stivaksel men :/

oppdaget i går også at jeg har slitt ut begge fordekkene mine på innern pga skjev forstilling.. noe jeg viste var galt fordi bilen skjener godt.. men at det drepte hjul på 2 uker :(:(:(:(:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at du bytter hjul på bilen, du begynner med øverste hjulbolten og skrur den helt inn. Hjulet vil da, hvis du er heldig og sitter nærme nok slå deg i balla.(hvis du sitter på kne osv :) ) Da har du negativ camber.

Skrur du først nederste bolten på og hjulet slår deg i hodet, da har du positiv camber :)

 

EDIT:

 

Så,

Negativ Camber: Tissen

Positiv Camber: Hodet

 

Bilde

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der med å smi fjæra ned tror jeg ikke er noe sjakktrekk.

Faren er at du ødeleger hele herdinga til fjæra, dvs. at den ikke varer særlig lenge/får helt feil funksjon.

 

Der tar du feil, har gjort dette på 240/360/940/V70, og Toyota Carina med meget godt resultat, og har holdt i 10År!

Men du kan kun varme enden som ikke er i bevegelse, dvs den runden som ligger imot fjærskåla. Også er det viktig at den ikke avkjøles for hurtig etter oppvarmingen for ikke å bli for sprø.

Vann er fy fy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt en stund med bilen nå, og er veldig fornøyd med hvordan den ligger på veien. Det eneste problemet er at den ser litt høy ut foran.

 

Hvordan vil det påvirke kjøreegenskapene om jeg tar en runde av fjærene foran?

Siden det kun er spissingen som justeres ved forstillingskontroll, vil vel ikke dette "ødelegge" justeringen?

 

Går det greit å kappe fjærer med en stooor avbitertang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lesjöfors settet er alt for mykt ette min mening.. både forran å bak... jeg fant fram orginalfjærene ijen forran... kappa 3 ringer å satte på... stivt nåkk :) så har jeg litt stuket forrover... men bilen er litt for myk bak. men blir å sette på coilover demperene senere.. :) kapp i vei du.. viss senkinga er godkjent i vognkortet... tror ikke du klarer det med avbiter tang. hehe...

jeg skeivsliter såfal ikke dekk etter at jeg satt på kappa fjærere... bilen ble myyye lavere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår