Gå til innhold

Drifting..hva er det som er så kult med det?

Ranger emnet

Figgi

Anbefalte innlegg

nei, egentlig ikke. Var vel bare at det var den mange brukte når sporten brøt igjennom.

Den har jo en fin vektfordeling å er veldig stiv orginalt,så den er vel mer eller mindre en velldig go driftebil.Hører den er kåret til verdens beste drifte bil også (av orginale biler)

1xStroker 15" (+BF7501)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 157
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den har jo en fin vektfordeling å er veldig stiv orginalt,så den er vel mer eller mindre en velldig go driftebil.Hører den er kåret til verdens beste drifte bil også (av orginale biler)

Ja, men er jo fortsatt mange biler som har bedre vektfordeling, orginalt stivere og mer effekt. Men personlig hadde jeg jo såklart tatt en ae86 :) Er en liten drøm å ha en sånn

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men er jo fortsatt mange biler som har bedre vektfordeling, orginalt stivere og mer effekt. Men personlig hadde jeg jo såklart tatt en ae86 :) Er en liten drøm å ha en sånn

Så veldig mange er det vell ikke :) Jeg gir meg ikke på dette før det motsatte er blitt bevist,selv om det kan godt hende jeg tar feil.heheh,jeg ville valgt en S13,men ser ut som det blir 240 1år først.Drifting er drifting,samme hvilken bil ;)

1xStroker 15" (+BF7501)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så veldig mange er det vell ikke :) Jeg gir meg ikke på dette før det motsatte er blitt bevist,selv om det kan godt hende jeg tar feil.heheh,jeg ville valgt en S13,men ser ut som det blir 240 1år først.Drifting er drifting,samme hvilken bil ;)

Blir vel kanskje litt å ta i fra min side å si mange ja, men tenkte feks bmw e30 325, noen gamle mercer, gamle opeler og slik, men på en annen side så bør jeg kanskje kunne mer om ae86 for jeg sier noe jeg tar feil på :)

Ja, drifting er drifting, kan jo fungere fett i en 240. Jeg tenkte egentlig å brukt mustangen å drifte med, men slo meg til ro for noen år siden at det ble for dyrt pga den er satt opp til mer rundetidkjøring enn drifting :)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
Jasså:wonder: Hva er det som er så kvalmene?

Innstillingene folk har. Man må kjøre japsebil. Man må ikke finne på å kalle seg for drifter før man er god nok til å konkurrere i japan.

Les gjennom denne tråden og tenk over hvor fristende det er å begynne med drifting. Det høres jo ut som et kjempehyggelig miljø. :driving

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innstillingene folk har. Man må kjøre japsebil. Man må ikke finne på å kalle seg for drifter før man er god nok til å konkurrere i japan.

Les gjennom denne tråden og tenk over hvor fristende det er å begynne med drifting. Det høres jo ut som et kjempehyggelig miljø.

Ja jeg ser hva du mener, men jeg tror du har missforstått.

Jeg har en kamerat som Drifter på høyt nivå i en BMW, og det er ikke snakk om at blir sett ned på fordi han kjører noe annet.

Samme historie i England hvor drifting miljøet har begynt å bli stort. Der er det heller få som kjører noe annet enn japse der også, men de som gjør det for gjerne ekstra oppmerksomhet.

Jungelord: Les trådene på forum med ett kristisk blikk og ikke tro blindt på alle barna

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les gjennom denne tråden og tenk over hvor fristende det er å begynne med drifting. Det høres jo ut som et kjempehyggelig miljø. :driving

vel, det der er SÅ FEIL SOM DET KAN FÅ BLITT!!

jeg kan si jeg kjenner storsett de fleste av gutta som kjører pro-serien, grunnen til japansk er nettopp fordi at det er utprøvd og bilene er lett egnede til og brukes!

Når en butikk har kruttet og en annen butikk selger oppskriften til og lage krutt, så gidder man ikke legge masse arbeid i og finne det opp på nytt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker fortsatt ikke som om den gjennomsnittlige bilforumetdrifteren ønsker at folk skal bli med i driftingmiljøet.

Med en gang folk snakker om drifting kommer det noen å vifter med fingeren og sier at det ikke er drifting, men sladding.

Det blir som om folk skulle sagt at jeg ikke er en billist, fordi jeg ikke har vært det så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker fortsatt ikke som om den gjennomsnittlige bilforumetdrifteren ønsker at folk skal bli med i driftingmiljøet.

Med en gang folk snakker om drifting kommer det noen å vifter med fingeren og sier at det ikke er drifting, men sladding.

Det blir som om folk skulle sagt at jeg ikke er en billist, fordi jeg ikke har vært det så lenge.

tror du angriper ting litt feil her, av alle som kommenterer drifting\sladding her på forumet er det et fåtall av de som er reppresentative på treff, bygg deg en bil og still opp, så skal du se at alle gutta er kjempe hygelige, gir tips, viser og ordner. Ingen av de norske gutta hadde gjort detta om det ikke var all morroa med kjøring og ting utenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, det der er SÅ FEIL SOM DET KAN FÅ BLITT!!

jeg kan si jeg kjenner storsett de fleste av gutta som kjører pro-serien, grunnen til japansk er nettopp fordi at det er utprøvd og bilene er lett egnede til og brukes!

Når en butikk har kruttet og en annen butikk selger oppskriften til og lage krutt, så gidder man ikke legge masse arbeid i og finne det opp på nytt?

Det kan godt hende det, men det begynner å bli kjedelig å se japse etter japse sklir bortover på bana (Eller veien for den saks skyld)

Det hadde vært artig om folk hadde begynt å vike fra de typiske driftebilene og heller brukt andre biler som BMW, opel, ford etc... i pro seriene.

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt hende det, men det begynner å bli kjedelig å se japse etter japse sklir bortover på bana (Eller veien for den saks skyld)

Det hadde vært artig om folk hadde begynt å vike fra de typiske driftebilene og heller brukt andre biler som BMW, opel, ford etc... i pro seriene.

det går da en BMW i pro serien ;)

neste år kommer det flere europa cars ;)

samt mulig noen US

Lenke til kommentar
Del på andre sider