Gå til innhold

Drifting..hva er det som er så kult med det?

Ranger emnet

Figgi

Anbefalte innlegg

har vært med en kamerat på alle rundene i drifting i år, og kan med det si at det er lite negativt å si på dette. Alle er hyggelige og imøtekommende mennesker, som gjerne gir deg tips og råd på veien. Drifting begynner å bli en "ekte" motorsportgren, og det er tøft!!

- Opel Vivaro

- Nissan S13 Silvia

- Toyota Hiace (til salgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 157
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det kan godt hende det, men det begynner å bli kjedelig å se japse etter japse sklir bortover på bana (Eller veien for den saks skyld)

Det hadde vært artig om folk hadde begynt å vike fra de typiske driftebilene og heller brukt andre biler som BMW, opel, ford etc... i pro seriene.

Kjedelig? Det er det så absolutt ikke!

Ha|||on med sin E-30 kjører i Pro Serien han kom forresten på 3.Plass i ett løp i Finnland for noen helger siden.

Og i USA er det mye Amerikanskt og noe Tyskt som drifter. I de tyske driftingseriene er det også veldig mye BMW og Merc. Det kommer nok til å bli en fin blanding i Drift Battle også, husk at det er bare første sesong i år!

Neste Drift Battle runde, kommer det flere finske biler, deriblant en fet Manta:yodude:

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig? Det er det så absolutt ikke!

Ha|||on med sin E-30 kjører i Pro Serien han kom forresten på 3.Plass i ett løp i Findland for noen helger siden.

Og i USA er det mye Amerikanskt og noe Tyskt som drifter. I de tyske driftingseriene er det også veldig mye BMW og Merc. Det kommer nok til å bli en fin blanding i Drift Battle også, husk at det er bare første sesong i år!

Neste Drift Battle runde, kommer det flere finske biler, deriblant en fet Manta:yodude:

Halllon fikk 3 plass fordi han snurra i semin. Nivået hans er så høyt at han hadde favoritt stempel ( var dommer i den konken )

Og Drifting gutta er alltid imøtekommende og vennligsinnede.

Så ikke kom her og si at gutta er ditt og datt, for det provoserer meg kraftig !! ( ikke til deg Nikdev )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Det er voldtsomt som folk diskuterer sladding og drifting..

Og at de som "drifter" liksom ser ned på oss som bare koser oss med og sladde litt rundtom..

Jeg er fult klar over at det er forskjell på pro. drifting, der folk linker utallige svinger, og ligger sidelengs over hele strekkene. Og mer hobbyaktig sladding som jeg selv bedriver.

Men, hvor tror dere at de pro. japsene begynte ?, Tror dere at de var så gode og drifte første gangen de satt seg i en bil ?

Jeg vil nok tro at de begynte med sladding, i en gammel, billig førstebil...

Så til de som disser sladdere, så vil jeg bare si at dere ikke hever nivået i norsk drifting, heller ødelegger for potensielle talenter...

[-]95`Volvo 940 LT, Bruksvogn..

[-]88`Volvo 240GLE, Sladdeprosjekt

[x]90`Volvo 245GL, Vinterbil.. Solgt

[x]75`Volvo 242L, Solgt

[X]86`Volvo 740GL Hugget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså, det som provoserer er at alle kaller ALT for "drifting"

blir det samme som at jeg skulle si jeg "drifta" på sigdal i vinter, greit jeg linka flere svinger men det var på snø, og da er det sladding!

Drifting er asfalt og høy utførelse, er som du sier, øvelse gjør mester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Mr. Ealoken her! Hører stadig vekk rånere og andre mennesker som kanskje ikke er så veldig "inn" i bilmiljøet si at de drifta litt her om dagen. Når faktum var brekking eller en bitteliten skrens. Å sladde på snø er jo bare grusomt morsomt, men dog ikke noe drifting.

- Er noen få forskjeller der...

Som du sier, driftingen kom fra Japan hvor det var en gjeng med folk som prøvde seg fram i fjellveiene der. Men nå har det seg sånn at hver enkelt fører som deltar i drifting må jo ikke gjennom alle de "stegene" som de japsefolka måtte. De fant opp teknikken, teknikken ble videreført og utviklet. Og dog lettere og lære. Ikke så vanskelig å lære heller!

Og jeg (personlig) synes faktisk sladding på snø og drifting er to helt forskjellige ting. Sladda litt med en sierra i vinter. Dro på license day 14. april og damn!, dog litt mer krevende enn og ligge og ha en hånd på rattet og kosesladde bortover veien.

Jeg vil ikke sammenligne sladding og drifting en gang... hehe.. men samma det,sladding og drifting kommer nok til å gå litt om hverandre..

Pudding: gi meg en garasje så skal jeg bygge bil! ;)

E. Heimdal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller det noen rolle hva man kaller det da?

For meg handler det ikke så mye om teknikker eller hvorvidt man kjører på snø, grus eller asfalt. Det som definerer drifting for meg er innstillingen man har. Drifting handler om å tøye både sine og bilens grenser til det ytterste.

For meg er drifting en slags hellig gral. En evig reise på vei mot den perfekte sladden. Sladde kan jeg gjøre uten å ta noen sjanser. Drifting er når man satser 100%. Når man VIL noe med sladdingen. Når målet er å få til en sving helt perfekt. Bedre enn noen andre. Når bil og fører blir ett og verden står stille. Da drifter man...

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drifting = Turn before the turn? Ergo man må har fart og vinkel for å komme gjennom svingen.

Hva drifting er bør ikke vurderes individuelt, men være definert slik som slalom, storslalom, utfor og super-g. Da blir det og lettere å forholde seg til begrepet.

Jeg sier ikke at jeg vet hva drifting er og ikke er. Selv ser jeg ikke på "breisladden" som drifing, men sladding (derav navnet).

99, 200SX S14a Racing Edition

- Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Qoute fra wikipedia: A car is said to be drifting when the rear slip angle is greater than the front slip angle, and the front wheels are pointing in the opposite direction to the turn (e.g. car is turning left, wheels are pointed right), and the driver is controlling these factors. :D hehe

Er vel mye annet å finne på enn å irritere seg over at folk sier de drifter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har vært på drifting på våler engang, det var rett og slett kjedelig... eneste lyspunktene var noen finske folk som rattet bla trans am med automatgir, og virkelig hadde talent... kenneth moen(eller hva han heter) klarte ikke helt å imponere meg, når han reparte bilen med binderser, og presterte å kjøre MOT bane retningen på "gammle" banen på våler banen, hvor det var trackday. inngangen til banen var tom sperret med kjegler; )

den oppvisningen som var på gatebil 2007 på våler var rett og slett latterlig. jeg ble bare oppgitt, og irritert av og så på det... var selfølgelig noen som kunne legge opp fine sladder der, blant annet 2svarte e30, og en e34 hvis jeg husker rett... de bilene som deltok i "nm i bling-bling klistremerker" gjorde ikke noe annet enn å kjøre ut i sanden for å miste frontspoileren...

Drifting i norge er for nytt enda, alt for få erfarene driftere. og jeg håper det kommer sterkere med tiden, som vil heve kvaliteten på sporten ytterligere...

( )1972 Volvo 140 Turboprosjekt/Banebil.

( )2000 Volkswagen Golf 1.9tdi.

(x)1994 Ford Mondeo 1.8 stv.

(x)2002 Opel Vectra 1.8 stv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider