Gå til innhold

Drifting..hva er det som er så kult med det?

Ranger emnet


Figgi

Anbefalte innlegg

drifting er utrolig stili og rått og se på.

De som virkelig KAN drifte, ikke ta en sladd her og der, men de som kontrollerer bilen skikkelig har nok øvd en gooooooood del, for det skal mye til og masse øving til for å klare det.

Synes selv det er virkelig gøyt å sladde i rundkjøringer og sånt(har bare sittet på) og får skikkelig kick av det.

Synd det er så få baner rundtom slik at veldi få får prøvd og øvd seg.

Man må liksom finne en grusbane i nærheten eller snølagt parkeringsplass for å virkeli få prøvd skikkelig og øvd selv. kan jo prøve på asfalten, men desto større sjangse for at onkel kommer.....

Men drifting er rått

Nissan 200sx 1990.

X:1991 Peugeot 405 Mi16 (har fortsatt deler)

X:1988 Peugeot 405 Mi16 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...
  • Svar 157
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja som Topic sier, hva er det som er så kult/morsomt med Drifting?

hva er det som gjør det så tøfft å komme i 150km/t inn i en sving, få den til å sladde eller danse som noen kaller det gjennom en sving..

og hvorfor er det extra fint og se på når det blir masse masse røyk etter bilen? har enda ikke skjønt heeelt hva det er som er så sinnsykt morsomt med det, men jeg selv syns det er helt perverst når noen drifter så fiiint gjennom en sving at man ikke ser bilen.

 

men uansett, hva er det som gjør drifting så kult?

 

PS! beklager om det ble en masse skriveleifer her.

håper på noen svar fra dere ihvertfall:).

 

Å bygge stereo i en polo er misjonen i livet da eller?...

 

Smaken er som baken...

Er ikke vits å gå til folk på en kafe, og spørre om hvorfor de liker ost og skinke på baguetten sin?..

Trenger ikke akkurat å sitte på blåprinten til saturn 5 rakketen for å skjønne det... :titties:

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første inlegget kommer jo som et typisk innlegg fra en som IKKE klarer å håndtere kjøretøyet sitt!

 

Jeg skal ærlig innrømme at jeg aldri har hatt hverken noe IMOT eller vært spes FOR drifting. Men dette gjelder da den ORIGINALE skikkelige driftinga som kom fra japan.

 

Når jeg er på rudskogen ogs er en hel hau utslitte sierraer og 240/740 ig slike huggebiler med DRIFTING TEAM og SLIDING POWER og RACE FURY crap dekaler får jeg bare lyst til å titte inn i depoet i stedet!

 

I år kommer det en del skikkelige biler som er klargjort for nettop dette bruket., derav mitt eget vrak. og dette kan bli grisemorro å teste ut!

Men som sagt jeg har lite sansen på KONKURANSE driftingen, dvs de eneste 2-3 svingene.

 

Jeg har gjennom alle år jeg har kjørt på bane prøvd å kombinere flest mulige svinger i slengen. Hvor lite gøy er det å ha bilen på max tverra gjennom 8-10 svinger om gangen.....? Derfor liker jeg å kjøre mye "rally" i skauen på enten snø eller grus.

 

Men å spørre om hva som er så kult å se bilen fløtte seg fort sidelengs er jo teit spurt!

 

Det er bare SHOW... sånn er det:)

 

Vi slæddes...!

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes ikke det er teit at man gjør det med andre biler enn 200sx osv, men syntes ordet "DRIFTING" er såpass utvannet. Alle skal drifte, og jammen meg så legger de bilen brei engang og snurrer på kontraen, men joda de har driftet. Men for all del så kan han sikkert drifte.

 

 

 

Så lenge "drifting" er som jeg ser og leser på bilforumet så skal jeg jammen meg drifte med Golfen også, er ingen som kan si noe på det. Men skal man gå etter de ordentlige proffene så er det ikke noe annet enn sladding som foregår her (enkelte her kan virkelig dett). Desverre, håper jeg ikke knuste noen drømmer nå:pisser:

 

Er ikke mange her som kommer sidelengs inn i breisladd svingen for å holde den ut til langstrekka, de fleste jeg har observert på bilmekanikker treffa kaster bilen brei i midten av svingen, er det også drifting?

 

Men øvelse gjør mester.

 

 

 

enig på den faktisk. finnes jo ikke noe mere patetisk enn å understyre hele deposvingen for så å clutche ut MIDT i langsvingen og så skrense ukontrollert halve langstrekka for å rette opp bilen i panikk!

 

Nei dette er ikke drifting. det kan man gjerne sammenligne som AMATØRMESSIG powerslide

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Volvo 740 som "driftebil".. Liker ikke japse for det har/skal jo alle ha som driftebil! Mye artiere å bruke en familiecontainer i et annet element enn det den er ment for vis noen forstår hva jeg mener..

 

 

 

ENIG DER............ for det er vel derfor alle de proffe i verden bruker 740 til drifting!

Litt rart at selv en 1956mod Mustang har bedre kjøreegenskaper enn 740 :) :deng :uhhmmwhat?:

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENIG DER............ for det er vel derfor alle de proffe i verden bruker 740 til drifting!

Litt rart at selv en 1956mod Mustang har bedre kjøreegenskaper enn 740 :) :deng :uhhmmwhat?:

 

Hvordan skal vi rekruttere folk til drifting hvis det er holdningen?

 

Har det bakhjulstrekk og nok hester, så kan det lages driftebil av det...

Martin Sørlie, 1985.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekrutering betyr ikke nødvendigvis at man skal møte opp med et HØGG og delta..

 

Da blir jo klassen som Bilcross!

 

for skikkelig drifting, bør vel bilen være satt opp til drifting, hvilket merke den er, spiller ingen rolle, sålenge den er laget/bygget om til å kunne driftest, stille med en dønn original rusta 240 med ei harry vinge å et klistremerke det står "lol drift powar!!!111" er ikke en driftebil :p

 

så er enig der.

 

er 240'n derimot ribba, senka ned og stiva av, rustfri og fint lakka, har godkjente drifte dekk istedefor utslitte dekk på stålfelger, og generelt satt opp som en driftebil, og kjørt av en som kan drifte, da ville jeg ikke nølt med og kalle den en driftebil, selv om det er en 240.

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drifting er jo pure show, noe alle her bør være enig i!

Å bruke en sliten(men ok, la den være ribba) 240/sierra etc til "drifting" er som å sende Moskva Marit på strippeplatået @ gatebil. Vil vi se det? Ikke jeg ivertfall.

:puke:

De type bilene har bare ikke utseende til det :)

 

Uansett, når det gjelder kjøringa i seg selv så er det å kombinere mest mulig svinger (og gjerne grøfter :D :D) det morsomste! Jeg liker sjeldent å se på, må gjøre det selv for å ha det morro.

 

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var noe av det dummeste jeg har lest i dag... bilen har ingen ting aa si bare det har bakhjulsdrift og nok hester

 

neida for all del lissom. La de gamle ladaene med cosworth motorene komme og slepp gjerne inn en hel hau med 505pug'er så er vi godt i gang

 

SEFF!!!! kommer det an på bilen! det er jo det som skiller tassene fra de store gutta!

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekrutering betyr ikke nødvendigvis at man skal møte opp med et HØGG og delta..

 

Da blir jo klassen som Bilcross!

 

"8. Karosseri

Bilens karosseri skal være rettet og pent lakkert før hvert stevne. Åpne biler må ha hardtop montert."

 

Ikke høgg, men man må da kunne stille med en bil selvom du ikke liker den:P

Martin Sørlie, 1985.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår