Gå til innhold

Scooter på Klasse B?

Ranger emnet

Figgi

Anbefalte innlegg

For å få klarhet i det:

Billappen før 1.01.1987 = B, M, S, T, A1 (fra denne dagen forsvannt lett)

Billappen før 1.01. 2005 = B, M, S, T (fra denne data forsvannt traktor)

Bilappen før 1.07.2006 = B, M, S

Bilappen etter 1.07.2006 = B,M (snøscooter forsvinner)

Ja der ja. Men en ting. De som ikke fornyet fører kortene sine før en eller anna dato for noen år siden, mistet lett lappen selv om de tok den før 01.01.1987. Lurer på om det var når de gikk over til EU modellen det skjedde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm! jeg tok lappen sommeren 03.. MEN fikk bot for å kjøre snøscooter i vinter!

Det var da rart, ville jeg klaget på. Men hva fikk du bot for egentlig? uten lapp eller fordi du kjørte ulovlig.

På mitt førerkort (jeg fikk sånn plastkort når de kom for noen år siden) da hadde jeg kun kl B påført.

Men når jeg kjørte opp til BE i år så fikk jeg også på resten så nå har jeg BEMST på den.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjørte opp 12. august 2003.. og kan kun kjøre bil.. verken traktor, moped eller snøscooter har jeg lov å kjøre..

Jeg kjørte opp 03.07.2003 og jeg har b.m.t.s..

Hvis du drar og fornyer førerkortet ditt så får du nok de på lista du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørelæreren min sa til meg rett etter oppkjøringa til klasse B at jeg kunne kjøre så stor snøscooter som jeg ville.

Videre sa han at det skulle bli klassering på scooterne lett/tung. samme som på motorsykkel - mellomtung / tung :well

om dette stemmer vet jeg ikke, men det va det han sa til meg rett etter at jeg fikk stemplett en B i tillegg til TMS som jeg hadde tidligere

VW Passat TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at Snøscooter skulle bli fjærnet fra Klasse B sertifikatet etter

1. Juni, stemmer dette? eller er det bare bull? vil ha scooterlappen på

klasse B:( starter intensivkurset mitt den 3 Juli....

takk for alle svar:D

• Personbil med tillatt totalvekt på høyst 3500 kg og maksimalt 8 passasjerplasser i tillegg til førerplassen.

• Personbil som nevnt ovenfor med tilhenger med tillatt totalvekt på høyst 750 kg.

• Personbil med tilhenger hvor samlet tillatt totalvekt for personbilen og tilhengeren ikke overstiger 3.500 kg. Tilhengerens tillatte totalvekt må ikke overstige motorvognens egenvekt.

Gir også rett til å kjøre

Tre- eller firehjuls motorsykkel

Klasse M kode 147

I tillegg har du i Norge rett til å kjøre

Beltebil og beltemotorsykkel, med eller uten tilhengerslede.

Klasse M kode 146.

Tilhenger til tre- eller firehjuls motorsykkel med slagvolum over 125 cm3 , nr tillatt totalvekt for tilhengeren er hyst 750 kg.

Trekkvognen må være godkjent for å trekke tilhenger og tillatt tilhengervekt må være påført vognkortet.

Dette står på statens vegvegvesen sin side

Lenke til kommentar
Del på andre sider