Evolve Skrevet Juni 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2006 Jeg kjørte opp på traktor i 2003 og fikk da Traktor, firehjuling, snøscooter å moped! Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baksietrølle Skrevet Juni 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2006 For å få klarhet i det: Billappen før 1.01.1987 = B, M, S, T, A1 (fra denne dagen forsvannt lett) Billappen før 1.01. 2005 = B, M, S, T (fra denne dagen forsvannt traktor) Bilappen før 1.07.2006 = B, M, S Bilappen etter 1.07.2006 = B,M (snøscooter forsvinner) Siter pajero Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Juni 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2006 For å få klarhet i det: Billappen før 1.01.1987 = B, M, S, T, A1 (fra denne dagen forsvannt lett) Billappen før 1.01. 2005 = B, M, S, T (fra denne data forsvannt traktor) Bilappen før 1.07.2006 = B, M, S Bilappen etter 1.07.2006 = B,M (snøscooter forsvinner) Ja der ja. Men en ting. De som ikke fornyet fører kortene sine før en eller anna dato for noen år siden, mistet lett lappen selv om de tok den før 01.01.1987. Lurer på om det var når de gikk over til EU modellen det skjedde. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfnos Skrevet Juni 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2006 hm! jeg tok lappen sommeren 03.. MEN fikk bot for å kjøre snøscooter i vinter! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Juni 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2006 hm! jeg tok lappen sommeren 03.. MEN fikk bot for å kjøre snøscooter i vinter! Det var da rart, ville jeg klaget på. Men hva fikk du bot for egentlig? uten lapp eller fordi du kjørte ulovlig. På mitt førerkort (jeg fikk sånn plastkort når de kom for noen år siden) da hadde jeg kun kl B påført. Men når jeg kjørte opp til BE i år så fikk jeg også på resten så nå har jeg BEMST på den. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfnos Skrevet Juni 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2006 hm! lå vel i ca 50 over et svært jorde. Privat eid,men ligger ved en "offentlig grusvei". Hadde ikke lappen på meg da jeg kjørte ditopp med min onkel.. Han spurte om jeg hadde scooter lappen og jeg da nei:( ..... Edit: om det står på den eller ikke. kjøring blir det uansett ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennet Skrevet Juni 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 kjørte opp 12. august 2003.. og kan kun kjøre bil.. verken traktor, moped eller snøscooter har jeg lov å kjøre.. Jeg kjørte opp 03.07.2003 og jeg har b.m.t.s.. Hvis du drar og fornyer førerkortet ditt så får du nok de på lista du også! Siter Bilforumet.noSuper ModeratorForumregler!Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BLACK.PEARL Skrevet Juni 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 Jeg kjørte opp 03.07.2003 og jeg har b.m.t.s.. Hvis du drar og fornyer førerkortet ditt så får du nok de på lista du også! Hva sier man til biltrangsynet? "Jeg skal fornye førerkortet mitt."? Hvor lang tid tar det å få nytt da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennet Skrevet Juni 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 Hva sier man til biltrangsynet? "Jeg skal fornye førerkortet mitt."? Hvor lang tid tar det å få nytt da? Jeg dro dit og sa jeg ville fornye det. så sa hun "Ok, 195 kroner da" og 4-5 dager etterpå var det i posten hjemme hos meg! Siter Bilforumet.noSuper ModeratorForumregler!Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wolwerix Skrevet Juni 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 Kjørelæreren min sa til meg rett etter oppkjøringa til klasse B at jeg kunne kjøre så stor snøscooter som jeg ville. Videre sa han at det skulle bli klassering på scooterne lett/tung. samme som på motorsykkel - mellomtung / tung :well om dette stemmer vet jeg ikke, men det va det han sa til meg rett etter at jeg fikk stemplett en B i tillegg til TMS som jeg hadde tidligere Siter VW Passat TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommeliten Skrevet Juni 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 Jeg kjørte opp til C1 nå, og da fikk jeg plutselig B C1 M S T. Tidligere stod det bare B Siter Skal det være, så skal det være! 2000 Audi A6 1.9 TDI 2002 Chevrolet Tahoe LT 1994 Ford Mondeo 2,0 GLX 1990 VW Passat GT STV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BLACK.PEARL Skrevet Juni 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 Jeg dro dit og sa jeg ville fornye det. så sa hun "Ok, 195 kroner da" og 4-5 dager etterpå var det i posten hjemme hos meg! Konge. Da gjør jeg det og :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tee-Zee Skrevet Juni 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 Og på min lapp som jeg fikk i går står det BMS. Så det var fint at jeg kjørte opp før 1.7, da.. Jeg skal kjøre scooter i Sälen i vinter. :thanks Siter fotoklubben - member #4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cathan Skrevet Juni 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2006 Jeg har hørt at Snøscooter skulle bli fjærnet fra Klasse B sertifikatet etter 1. Juni, stemmer dette? eller er det bare bull? vil ha scooterlappen på klasse B:( starter intensivkurset mitt den 3 Juli.... takk for alle svar:D • Personbil med tillatt totalvekt på høyst 3500 kg og maksimalt 8 passasjerplasser i tillegg til førerplassen. • Personbil som nevnt ovenfor med tilhenger med tillatt totalvekt på høyst 750 kg. • Personbil med tilhenger hvor samlet tillatt totalvekt for personbilen og tilhengeren ikke overstiger 3.500 kg. Tilhengerens tillatte totalvekt må ikke overstige motorvognens egenvekt. Gir også rett til å kjøre Tre- eller firehjuls motorsykkel Klasse M kode 147 I tillegg har du i Norge rett til å kjøre Beltebil og beltemotorsykkel, med eller uten tilhengerslede. Klasse M kode 146. Tilhenger til tre- eller firehjuls motorsykkel med slagvolum over 125 cm3 , nr tillatt totalvekt for tilhengeren er hyst 750 kg. Trekkvognen må være godkjent for å trekke tilhenger og tillatt tilhengervekt må være påført vognkortet. Dette står på statens vegvegvesen sin side Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fues Skrevet Juni 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2006 Jeg som har oppkjøring 5 juli. Faen! Siter Mvh Mats Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg