Bjørn B Skrevet Juni 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 Har gått lenge å prøvd å finne ut hvordan justerbare kamdrev fungerer. Hvordan stiller man på disse? Hvilken hensikt har det? Kan man si det sann at man "grov" innstiller kammene mot veiven, for så å "fin" innstille de med kamdrevene? God forklaring blir satt pris på, bilder vil få sin elsk:) Mvh Bjørn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Juni 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2006 Justerbare Kamdrev fungerer slik at man justerer ytter-ringen med tennene den ene eller andre veien, i forhold til hvor kilsporet for kamakslingen sitter. Se for deg at du setter register reim/kjedet på 1 tann feil på 1 av kamakslingene, da har du "justert" denne kam'n. Altformye, og helt feil, men du sjønner vel bildet? http://www.trs-autoteknikk.no/katikon/128.jpg Her har du et bilde av et par justerbare kamdrev. Den blå ytterringen kan du justere i forhold til det lilla indre hjulet. Har noe med overlapping, åpne og lukke tidspunkter for det lille ekstra. Noe mer utdypende kan ikkje eg noe om. :confused: Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CumsteR Skrevet Juni 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 Du måler løftet på kammen og sjekker om det stemmer med antall grader på veiva... Så hvis løfte skal være 10mm 10 grader før ØD så sjekker du att det stemmer, hvis ikke så justerer du så det blir rett;) Siter 02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges 89 Kadett E 85 Mercedes 190E - Selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.