Gå til innhold

Valgets kvaler.. Fra japse til tysker.

Ranger emnet


Nytern

Anbefalte innlegg

Ja, da har jeg tenkt mye og lenge.. Trodde ikke dagen kom da jeg sa dette, men jeg har nå lagt ut MR2 for salg og vurderer seriøst en tysker til å erstatte'n. Det er så enkelt som at jeg rett og slett har en for heftig bil grepsmessig i MR2'en. Den forfører meg og frister meg til å presse grenser i stadig større grad. Jeg har rett og slett funnet ut at jeg trenger en bil som slutter å klamre seg fast til veien kjappere. Jeg innrømmer herved at jeg har begynt å se Initial D og er blitt litt bitt av driftebasillen.. Jeg sier ikke at jeg skal bli grandmaster drift, men jeg vil gjerne prøve dette med å holde sladd på asfalt i kontrollerte former. Har leita meg grønn og blå i japse-skiktet etter en dugende bil til dette formålet. Kriteriene har vært:

 

Pris Max 50.000

Rwd

Power

Driftsikkerhet

Deletilgang/priser.

Hvite skilter.

 

Finner rett og slett ikke japse som matcher disse kriteriene...

 

Dette har vært litt av en kamel å svelge for en innbitt japsebil-entusiast, men jeg velger å se meg om etter en Bmw 325 E30. Denne kan utføre oppgaven sin ganske greit med endel modifikasjoner håper jeg.

 

Hva mener dere? Er jeg på jordet? Enda mer enn vanlig mener jeg... Har noen andre gjort seg noen tanker angående emnet?

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du rett i.. E28 kunne også fungert. Er jo i bunn og grunn ute etter en bil jeg kan bruke hardt uten å blakke meg heelt.. Hmm.. Vil magien bestå hvis jeg handler meg en bmw? Vil den være det nest siste jeg tenker på før jeg sovner? Skulle hatt svaret på det :)

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger du 50.000 kr på bordet får du min originale 1983 modell Alpina B9 3,5. Følger med mange gromme deler. Bl.a Bilstein sprint dempere, M5-krengestag foran/bak, polyurethanforinger m.m.

 

Bilen er vedlikeholdt for over 350.000 kr siden 1985. Stor bunke med kvitteringer bekrefter dette. Bilen er utstyrt med AC og har strøkne Recaro sportsseter. Bilen er original og er nummer 253 av 414 produserte. Motoren ble delvis overhalt i 2005.

 

Pris Max 50.000 - Holder akkurat

Rwd - Ja det har den, inkl sperrediff

Power - 245 hester kvalifiserer vel til "power"

Driftsikkerhet - En nyoverhalt M30 stopper ikke med det første

Deletilgang/priser. - Stor tilgang, greie priser

Hvite skilter. - Ja, det har den.

 

Vurderes solgt da jeg mest sannsynlig ikke får brukt den til det den var ment til...

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi.. Det skal seriøst vurderes, Øverladdaren :D Er avhengig av å få solgt MR2 først uansett, men regner med at det går kjapt for prisen jeg krever. Har du bilder/prosjekt-tråd av/om bmw'en?

 

Takker, Dr_S :)

 

Hat er et fremmedord ang bil for meg. Eller.. Nærer et intenst hat for en grønn Audi 100 2.2, men det er en annen historie :)

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi.. Det skal seriøst vurderes' date=' Øverladdaren :D Er avhengig av å få solgt MR2 først uansett, men regner med at det går kjapt for prisen jeg krever. Har du bilder/prosjekt-tråd av/om bmw'en?

 

Takker, Dr_S :)

 

Hat er et fremmedord ang bil for meg. Eller.. Nærer et intenst hat for en grønn Audi 100 2.2, men det er en annen historie :)[/quote']

 

Bilen har noe rust i dempertårnene fremme, men er til sveising nå. Problemet er at dette kanskje tar lenger tid enn jeg har. Planen var nemlig å bruke den til Nürburgring 18. juli. Bilen er pr idag delvis demontert, men alle deler er merket og lagt i poser så montering tar ikke mer enn 2-3 dager.

 

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=95872

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår