Gå til innhold

grenrør fra kl-racing

Ranger emnet


mekkemann

Anbefalte innlegg

poffs.. husker du hvordan trykk han kjører på og hva baktrykket var? =)

 

Guten dag!

Da vi bremsa motorn hans som har A/R 0.82 steg5 turbin lada vi som sagt 2 bar på den,og det var ikke noe problem å legge på tenning,noe som tilsier at det ikke er noe særlig baktrykk.

Tror tenninga ligger på ca. 22 grader f.ø.d ved 2 bar og 7000 omdr.

Problemet ble at jeg hadde feildimensjonert wg-røret,så vi klarte ikke å kontrollere ladetrykket..det gikk bra til ca.6500 og så bare reiste det til værs.

Senere viste det seg at membranen var kæss og at ventilen var knekt + at wg også var for liten.

Det folk må skjønne er at det ikke er grenrøret som er skyld i evt. baktrykk,det er om turbinen blir for trang at baktrykk dannes.

Det er ganske store kanaler i 940-røret,egentlig litt for store men utformingen er sånn tålig riktig..kan godt sammenliknes med audis rs2-grenrør som også har den "pyramiden" i utløpet.

 

Diare:

Ja,vi har veldig lyst til å dra til han gurun din for å endelig få stoppet din kjeft.

Men når beviset endelig foreligger tviler du vel brått på rulla hans og...:puke

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår