Gå til innhold

Enklaste måten og få 300hk i B230FT

Ranger emnet


Knut Inge

Anbefalte innlegg

Veit det 8537 postar om detta. Men er jo INGEN som blir enige. Berre jævlig forvirrande og lesa. Ein meine du ikkje skal ha nye dyser og han andre er sikker på att du må ha nye dyser. Også kjeme det 2 til og seie dei har peilig også blir det berre endå meir rot. Og slik er det med alle delene. Den turboen er forliten også kjeme det ein til og seie att den er forstor. Men over til det som er lurer på. Ka er det enklaste måten og få ca 300hk på.

Det som eg har lest med til er:

 

1. 531/405 topp

 

2. justerbar btr

 

3.465cc dyser

 

4. 3" LMM

 

5. vx kam

 

6. 3" effanlegg

 

7. nytt grenrør

 

8. Ny turbo(der må eg ha hjelp)

 

9. Chipp

 

Nå får eg håpa att det ikkje blir alt for mass klaging då.

Med dette oppsette her? Er det langt fra 300hk.

Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT)

Motorhispania Furia 2002mod

Suzuki zr chopper 89mod(solgt)

Honda pxr(borte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du trenger vel en alu intercooler, for den originale har en tendens å sprekke ved 1.0 - 1.2 bars ladetrykk, samt den kjøler dårlig.

T16 turboen fra 850r er vel fin å bruke, blir kanskje litt for liten for 300 hk, men den skulle duge :)

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turbo: 19T eller T3/T4 Hybrid er fint til ca 300hk. Grenrøret trenger du ikke å skifte, da dette holder i massevis, men såklart så er det bedre med ett nytt, men ikke nødvendig! 2xchip (poffs skaffer disse) Bytte av topp er heller ikke nødvendig! Videre så skal det vel ikke være umulig å dra ut 300 av det oppsettet der..

"95 VW Golf III (grevlingbil)

"84 Volvo 240 - B230FK +

[X] "00 BMW 520 m-sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3" LMM kan du modde deg selv! Bare å ta et 3" rør og modde dit delene fra den orginale LMM'n! Ang Kam så kan jeg tipse deg om "Gruppe A kam", dette er en omslipt A kam som KN Cams leverer, send mail til dem for mer info. De skal ihvertfall ha 1600,- hvis du har A kam selv! Jeg skal selv kjøre med denne på mitt oppsett, og har med tiden planer om å lande på rundt 280 - 300

"95 VW Golf III (grevlingbil)

"84 Volvo 240 - B230FK +

[X] "00 BMW 520 m-sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke sett min bil med 300 hk-oppsett og Viking-specialchip mappet for oppsettet (som jeg selger)?

 

http://home.online.no/~kjet-sk/volvo242ny.htm

 

Har riktignok ikke 300 hk nå for jeg lader kun 1,1 bar; har ikke fått montert alu-intercooleren ennå. Men det går styggfælt og så optimalt som det går an med originalt LH-jetronic-sprut. Motorkarakteristikk er nok adskillig bedre på lav- dellast med et ettermarkedssprut som anbefales hvis man har pengene :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3" LMM kan du modde deg selv! Bare å ta et 3" rør og modde dit delene fra den orginale LMM'n! Ang Kam så kan jeg tipse deg om "Gruppe A kam", dette er en omslipt A kam som KN Cams leverer, send mail til dem for mer info. De skal ihvertfall ha 1600,- hvis du har A kam selv! Jeg skal selv kjøre med denne på mitt oppsett, og har med tiden planer om å lande på rundt 280 - 300

 

så vist eg gjør det så får eg ein bra kam? eller er det bdre og kjøpe ein ny?

Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT)

Motorhispania Furia 2002mod

Suzuki zr chopper 89mod(solgt)

Honda pxr(borte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke sett min bil med 300 hk-oppsett og Viking-specialchip mappet for oppsettet (som jeg selger)?

 

http://home.online.no/~kjet-sk/volvo242ny.htm

 

Har riktignok ikke 300 hk nå for jeg lader kun 1,1 bar; har ikke fått montert alu-intercooleren ennå. Men det går styggfælt og så optimalt som det går an med originalt LH-jetronic-sprut. Motorkarakteristikk er nok adskillig bedre på lav- dellast med et ettermarkedssprut som anbefales hvis man har pengene :thumb

 

Probleme er vell att eg har ein chip som eg fekk med ft motoren, var vist ein dyr og. Så er kjedlig vist eg må bytte den. Men har det så masse og sei ka chip som blir brukt?

Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT)

Motorhispania Furia 2002mod

Suzuki zr chopper 89mod(solgt)

Honda pxr(borte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Probleme er vell att eg har ein chip som eg fekk med ft motoren, var vist ein dyr og. Så er kjedlig vist eg må bytte den. Men har det så masse og sei ka chip som blir brukt?

 

Det er sikkert bare å prøve den chippen og se hvordan den fungerer. Men du må uansett inn med større dyser og LMM for å nå 300 hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår