Knut Inge Skrevet Juni 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2006 Veit det 8537 postar om detta. Men er jo INGEN som blir enige. Berre jævlig forvirrande og lesa. Ein meine du ikkje skal ha nye dyser og han andre er sikker på att du må ha nye dyser. Også kjeme det 2 til og seie dei har peilig også blir det berre endå meir rot. Og slik er det med alle delene. Den turboen er forliten også kjeme det ein til og seie att den er forstor. Men over til det som er lurer på. Ka er det enklaste måten og få ca 300hk på. Det som eg har lest med til er: 1. 531/405 topp 2. justerbar btr 3.465cc dyser 4. 3" LMM 5. vx kam 6. 3" effanlegg 7. nytt grenrør 8. Ny turbo(der må eg ha hjelp) 9. Chipp Nå får eg håpa att det ikkje blir alt for mass klaging då. Med dette oppsette her? Er det langt fra 300hk. Siter Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT) Motorhispania Furia 2002mod Suzuki zr chopper 89mod(solgt) Honda pxr(borte) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Juni 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2006 Du trenger vel en alu intercooler, for den originale har en tendens å sprekke ved 1.0 - 1.2 bars ladetrykk, samt den kjøler dårlig. T16 turboen fra 850r er vel fin å bruke, blir kanskje litt for liten for 300 hk, men den skulle duge :) Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evolve Skrevet Juni 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2006 Turbo: 19T eller T3/T4 Hybrid er fint til ca 300hk. Grenrøret trenger du ikke å skifte, da dette holder i massevis, men såklart så er det bedre med ett nytt, men ikke nødvendig! 2xchip (poffs skaffer disse) Bytte av topp er heller ikke nødvendig! Videre så skal det vel ikke være umulig å dra ut 300 av det oppsettet der.. Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juni 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2006 åssen er chippene til poffs? jeg hadde vel egentlig bestemt meg for viking, men leverer poffs bra saker sier du? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Juni 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2006 Du er på grensen med de dysene.. husk at det er ved 3.8bar bensintrykk de leverer 465cc. De vil nokk gå på 100% + ved 290-300hk Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Inge Skrevet Juni 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2006 Hmm, kan du ikkje berre bruka ein vanlig chipp då? Siter Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT) Motorhispania Furia 2002mod Suzuki zr chopper 89mod(solgt) Honda pxr(borte) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Inge Skrevet Juni 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2006 Kor blir 3" LMM og vx kam solgt? Eller ein trim kam som passer bra til 300hk. Mange " er orginal LMM på? Siter Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT) Motorhispania Furia 2002mod Suzuki zr chopper 89mod(solgt) Honda pxr(borte) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evolve Skrevet Juni 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2006 3" LMM kan du modde deg selv! Bare å ta et 3" rør og modde dit delene fra den orginale LMM'n! Ang Kam så kan jeg tipse deg om "Gruppe A kam", dette er en omslipt A kam som KN Cams leverer, send mail til dem for mer info. De skal ihvertfall ha 1600,- hvis du har A kam selv! Jeg skal selv kjøre med denne på mitt oppsett, og har med tiden planer om å lande på rundt 280 - 300 Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet Juni 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2006 Har du ikke sett min bil med 300 hk-oppsett og Viking-specialchip mappet for oppsettet (som jeg selger)? http://home.online.no/~kjet-sk/volvo242ny.htm Har riktignok ikke 300 hk nå for jeg lader kun 1,1 bar; har ikke fått montert alu-intercooleren ennå. Men det går styggfælt og så optimalt som det går an med originalt LH-jetronic-sprut. Motorkarakteristikk er nok adskillig bedre på lav- dellast med et ettermarkedssprut som anbefales hvis man har pengene :thumb Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Inge Skrevet Juni 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2006 3" LMM kan du modde deg selv! Bare å ta et 3" rør og modde dit delene fra den orginale LMM'n! Ang Kam så kan jeg tipse deg om "Gruppe A kam", dette er en omslipt A kam som KN Cams leverer, send mail til dem for mer info. De skal ihvertfall ha 1600,- hvis du har A kam selv! Jeg skal selv kjøre med denne på mitt oppsett, og har med tiden planer om å lande på rundt 280 - 300 så vist eg gjør det så får eg ein bra kam? eller er det bdre og kjøpe ein ny? Siter Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT) Motorhispania Furia 2002mod Suzuki zr chopper 89mod(solgt) Honda pxr(borte) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Inge Skrevet Juni 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2006 Har du ikke sett min bil med 300 hk-oppsett og Viking-specialchip mappet for oppsettet (som jeg selger)? http://home.online.no/~kjet-sk/volvo242ny.htm Har riktignok ikke 300 hk nå for jeg lader kun 1,1 bar; har ikke fått montert alu-intercooleren ennå. Men det går styggfælt og så optimalt som det går an med originalt LH-jetronic-sprut. Motorkarakteristikk er nok adskillig bedre på lav- dellast med et ettermarkedssprut som anbefales hvis man har pengene :thumb Probleme er vell att eg har ein chip som eg fekk med ft motoren, var vist ein dyr og. Så er kjedlig vist eg må bytte den. Men har det så masse og sei ka chip som blir brukt? Siter Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT) Motorhispania Furia 2002mod Suzuki zr chopper 89mod(solgt) Honda pxr(borte) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet Juni 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 Probleme er vell att eg har ein chip som eg fekk med ft motoren, var vist ein dyr og. Så er kjedlig vist eg må bytte den. Men har det så masse og sei ka chip som blir brukt? Det er sikkert bare å prøve den chippen og se hvordan den fungerer. Men du må uansett inn med større dyser og LMM for å nå 300 hk. Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Inge Skrevet Juni 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 Det er sikkert bare å prøve den chippen og se hvordan den fungerer. Men du må uansett inn med større dyser og LMM for å nå 300 hk. Ein link til der dei har dyser hadde vert fint! Siter Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT) Motorhispania Furia 2002mod Suzuki zr chopper 89mod(solgt) Honda pxr(borte) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VOLVO real power Skrevet Juni 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 Ein link til der dei har dyser hadde vert fint! mja ha Siter 2006 nissan navara 1995 nissan primera prosjekt:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=156602 gaamelt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riff Skrevet Juni 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 http://www.protrim.no/produkter_bensin_dyser.shtml Det er da de som står oppført med 360cc om jeg ikke husker feil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.