Mambo Skrevet Juni 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2006 koster å være kul.. ;) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Juni 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2006 syns det koster nok å ikke være kul og jeg...:op med dagens bensinpriser...:deng Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juni 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2006 hehe jepp norge er et litt fucked up land :P Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fanten_940LT Skrevet Juni 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2006 Radial: Så kurante ut de coolerne der ja, hva er den mest kurante størrelsen å gå for til ett ~300hk-oppsett? Stussa litt på ordvalget til Kimmit Sport: "Opptil rundt ca. 700hk" <-- Hørte jeg smør på flesk på enda mer flesk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evolve Skrevet Juni 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2006 Jeg kjøpte fra Kl-racing i sverige og betalte 2300 for en kjøler som ikke får plass i 240`n gang!! Snakk om billige cooolere.. Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evolve Skrevet Juni 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2006 BTW; Her er oppskrifta jeg skal bruke: - Stor ALU IC - 19 T turbo - Grønne R dyser (986`ere) - Standard FK bunn - 530 topp m. Gruppe A kam fra ; KN Cams - Progressiv BTR Håper på å bremse 250+ med dette, som også er målet mitt! Rapport kommer når bilen har vært i benken!! Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Inge Skrevet Juni 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 hmm... leser det snakkes om 300 hk i en B230ET.... og at du har en chip til en B230FT!? Det går vel dårlig om hverandre.. hvis du ikke kjører LH 2.4 sprut på ET-motoren da. her er etter min mening ett av de billigste coolerene i norge; http://kimmit-sport.com/e-shop/index.php/cPath/22_88 Og for 300hk må du virkelig klø deg i hodet om du skal godkjenne trur jeg :) girkassemessig er nok det eneste gode alternativet på 300hk et Getrag oppsett. Getrag-oppsett er dyrt... komponentene RUNDT kassa som koster penger i bunn og grunn. Ny lamell med clutch-modifikasjon på spline-forskjellen er fort en 1000-lapp , Adapterplate er 1000,-, Oppheng er fort 400,- , ny trykkplate er en 1500,- , nytt utløserlager koster 2-300,- , Ny mellomaksling eller kapping av M47-mellomaksling ligger på fort 1000,- der og.... også har du Hardyplate da.. til en 650,- gudd løkk sier jeg bare :op Hmm, nå er ikkje eg heilt med her. Kanskje eg som rote litt. Men eg har ikkje snakka om att eg ska bruka ein chip frå ein FT motor i ein ET motor. Og det er ikkje snakk om og få 300hk i ein ET motor men i ein FT motor. Og eg har chip frå ein FT motor som skal inn i ein FT motor. Siden det blir så dyrt med girkasse så får eg vell hiva i ein M45 girkasse og bestemma hk etter det. Så kor masse hk kan eg ha på ein M45? Har ikkje planar om noke spesielt masse herjing. Men litt blir det jo. Men ikkje blårøyk i kvart kryss. Ska jo ha forsterka clutch på den då. Siter Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT) Motorhispania Furia 2002mod Suzuki zr chopper 89mod(solgt) Honda pxr(borte) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 Hmm, nå er ikkje eg heilt med her. Kanskje eg som rote litt. Men eg har ikkje snakka om att eg ska bruka ein chip frå ein FT motor i ein ET motor. Og det er ikkje snakk om og få 300hk i ein ET motor men i ein FT motor. Og eg har chip frå ein FT motor som skal inn i ein FT motor. Siden det blir så dyrt med girkasse så får eg vell hiva i ein M45 girkasse og bestemma hk etter det. Så kor masse hk kan eg ha på ein M45? Har ikkje planar om noke spesielt masse herjing. Men litt blir det jo. Men ikkje blårøyk i kvart kryss. Ska jo ha forsterka clutch på den då. det stod nemlig B230ET som topic skjønner du... derfor jeg stussa litt;) Den er endra nå ser jeg, så bare kast inn ft-chip'en din du;) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Inge Skrevet Juni 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 det stod nemlig B230ET som topic skjønner du... derfor jeg stussa litt;) Den er endra nå ser jeg, så bare kast inn ft-chip'en din du;) oi rart..har sikkert skreve feil eg då også har ein moderator endra det. ikkje rart du lurte då hehe Siter Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT) Motorhispania Furia 2002mod Suzuki zr chopper 89mod(solgt) Honda pxr(borte) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juni 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2006 minner igjen på at det er ikke hk som tar kasser, men Nm og kjørestil! få tak i en M90..den er blt on med mellomakslingen fra 940.. travers og spakstellfester og alt ligger klart, men husk å få med travers fra m90, for den er anderledes enn m45-6og7 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Inge Skrevet Juni 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2006 minner igjen på at det er ikke hk som tar kasser, men Nm og kjørestil! få tak i en M90..den er blt on med mellomakslingen fra 940.. travers og spakstellfester og alt ligger klart, men husk å få med travers fra m90, for den er anderledes enn m45-6og7 Er jo hydrauliskclutch på den!! Og det er skummelt!! Siter Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT) Motorhispania Furia 2002mod Suzuki zr chopper 89mod(solgt) Honda pxr(borte) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo740Turbo Skrevet Juni 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2006 det er lett å bygge om kasse for bruk av mek clutch (vertfall m46,m47) Siter Toyota Cressida Volvo S60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 var heller ikke problem å bygge om til hydraulisk fra mekanisk. værste var egentlig å få inn/ut pedalboksen! (heh det var heldigvis for meg en kompis som gjor!:D) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Inge Skrevet Juni 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 var heller ikke problem å bygge om til hydraulisk fra mekanisk. værste var egentlig å få inn/ut pedalboksen! (heh det var heldigvis for meg en kompis som gjor!:D) masse vil det ca kosta og bygga om til hydrauliskclutch då? Siter Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT) Motorhispania Furia 2002mod Suzuki zr chopper 89mod(solgt) Honda pxr(borte) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sneakfreak Skrevet Februar 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2009 Turbo: 19T eller T3/T4 Hybrid er fint til ca 300hk. Grenrøret trenger du ikke å skifte, da dette holder i massevis, men såklart så er det bedre med ett nytt, men ikke nødvendig! 2xchip (poffs skaffer disse) Bytte av topp er heller ikke nødvendig! Videre så skal det vel ikke være umulig å dra ut 300 av det oppsettet der.. Hva vil hybrid si? -når det gjelder T3/T4 turbo Siter Nå Passat G60 Syncro 93mod x KE70 83mod x 740GL 90mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.