Gå til innhold

Er biltema felger noe å ha?

Ranger emnet

Kastel

Anbefalte innlegg

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Klossa mine holder enda dem, kan ikke si at jeg har merka noe nevneverdig mer slitasje på dem enn andre merker jeg har kjørt med...

Biltema verktøy osv er faktisk jævlig bra det... Det holder i hauger å spann til sånn hobby skruing som 99.9% av oss her inne holder på med...

Jeg merker nå ikke no forskjell på å bruke en fastnøkkel/trekker/tang osv fra biltema kontra Usag, TengT, hazet osv....

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger på dekka sjølv ,jobber på eit bilverksted så det er ikke noe stress å så betale 499 per felg er ikke så gale for nye felger å ha jeg hatt litt mer cash da hadde det blitt eiker eller compromotive felger.Har 740 turbo felger nå men dei er kjedlige ,kansje jeg skal lakkere dei kvite:P men uansett det er kvaliteten på biltema felgene jeg lurer på prisen er ganske så grei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh, den har jo vært testvinner i flerfoldige tester rundt om da men... :hello:

ja, typisk eksempel på fordommer.

Jeg og colli har testet den side om side med autoglym og biltemavoksen funker fint som fan! Bla.a. i motor, mener jeg den ble testvinner.

Men, bare så det er sagt:

Jeg ville aldri kjøpt feks. dvdspiller, høyttalere, hodetelefoner, datautstyr, etc. fra biltema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvaliteten på felgene er bra den. Kjørt rundt på 15" i noen mnd nå, tåler dårlige grusveier med vaskebrett, digre høl og dårlige fe-rister like godt som noe annet, og dekka mine er tilsvarende syltestrikker! Holder sjelden under 80 på disse veiene, ikke tatt noen skade! Er jo også 5 års garanti på dem også! Er ikke alltid at kvalitet trenger å koste flesk heller, så lenge man vet at kvaliteten er god kan man spare en del lapper på det! Løp og Kjøp!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når det gjelder biltma ,så er bremeskivene på 940 derfra. forrige eier kjøpte de. og de vibrerer utav hel.ete , så jeg anbefaler ikke det.

Eksos så har de samarbeid med Walker om jeg ikke husker feil ,samt at bilvoks ,så kom de høyt opp her for 2 år siden i motor.

Jeg har hørt mye jall om biltemaskiver.

For all del ,kan godt være de er helt greie, men at folkene som syter og klager har ikke lært seg motorbrems bergen -> oslo feks..

samtidig ,skal jeg ikke si de er gode, da jeg har hørt flere folk si de er dårlige, enn folk si de er gode.

Jeg holder meg heller unna biltema sine skiver, klosser, o.l.

Kjøp heller ikke stift til forgassremotor der, den blir fort slitt! (sorte plasttappen er elendig på biltema sin).

Fordelerlokk, tennplugger, etc. til en gammel n/a volvo, hadde jeg brukt biltema på.. Det er tross alt ikke et jetfly man har, om man har b19a-b23a.. Da mener jeg at biltema plugger, fordelerlokk, etc. fungerer helt o.k. (lite vits å bruke x antall tusen på volvo original, når motoren er verdt 500-1500kr).

Men, som nevnt ovenfor, ikke stiften (jeg har testet den og den er dårlig!), kjøp heller stift feks. på cdcardic, elns. evnt. hos volvo..

Klosser og skiver, ville jeg kjøpt også annet sted enn biltema.. (Er ikke så sykt dyrt uansett, så da ville jeg safet an').

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kjørt med skiver og klosser fra biltema forran i 8-9 mnd nå jeg. Syns ikke det er no spesielt dårligere, men nå er ikke bremsene mine helt 100% uansett. Funker jo og låser hjuls om du tråkker hardt, men pedalen er liksom så jævlig rar... men men satser på at alt går bra i 19 år til xD

'87 240 B230ET Godbil'n

'86 240 B230A Vinterbil/Automat-Pelle

'62 Felt B18 Camoblå/Dødsfella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt mye jall om biltemaskiver.

For all del ,kan godt være de er helt greie, men at folkene som syter og klager har ikke lært seg motorbrems bergen -> oslo feks..

Klosser og skiver, ville jeg kjøpt også annet sted enn biltema.. (Er ikke så sykt dyrt uansett, så da ville jeg safet an').

sant nok ,nå kjennes det ut som om noe er på vei ut av bilen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...