Gå til innhold

Er biltema felger noe å ha?

Ranger emnet

Kastel

Anbefalte innlegg

er vel mest sannsynlig lagd på samma fabrikken alle de delene der...

men på slitedeler er volvo så billige at det er lite å hente på piratdeler. måtte betale det samme for skiver,klosser og sko bak på 945'en på volvo og veng, da har jeg kompispris på veng....

men skal man ha skjermer og sånt er det jo lite å lure på, da er det 1000-lapper å spare! slapp vel unna med 4,5-gangen på bakluke på 245'en fra veng kontra volvo....

biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88)

biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

mye bra på biltema.

Verktøy er glimrende.

Men ting som virkelig skulle vært forbudt å selge på biltema er strømkomponenter til hjemmet. Feks stikkontakter hvor strammeskruen til strømledningen enten knekker eller deformeres ved tilstramming (noe som er et krav for å motvirke gnist og varme).

Ellers så har ofte plastartikler en tildens til å være noe sprø (hardplast).

Lyspærer til bil brukes kun til nød. Kort levetid :)

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel mest sannsynlig lagd på samma fabrikken alle de delene der...

men på slitedeler er volvo så billige at det er lite å hente på piratdeler. måtte betale det samme for skiver,klosser og sko bak på 945'en på volvo og veng, da har jeg kompispris på veng....

men skal man ha skjermer og sånt er det jo lite å lure på, da er det 1000-lapper å spare! slapp vel unna med 4,5-gangen på bakluke på 245'en fra veng kontra volvo....

På hvilken volvoforetning handler du slitedeler da???

Et lite eksempel på prisforskjell: 2 stk endeledd koster 735 kr på volvo her hos meg. På biltema koster de 160 !!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klossa mine holder enda dem, kan ikke si at jeg har merka noe nevneverdig mer slitasje på dem enn andre merker jeg har kjørt med...

Biltema verktøy osv er faktisk jævlig bra det... Det holder i hauger å spann til sånn hobby skruing som 99.9% av oss her inne holder på med...

Jeg merker nå ikke no forskjell på å bruke en fastnøkkel/trekker/tang osv fra biltema kontra Usag, TengT, hazet osv....

Kanskje fordi noe av det er Bacho..

På hvilken volvoforetning handler du slitedeler da???

Et lite eksempel på prisforskjell: 2 stk endeledd koster 735 kr på volvo her hos meg. På biltema koster de 160 !!!!!

Men så er det bare søppel!!!

DaButcher:

Pluggene er jo laget etter spesifikasjoner fra fabrikker da.. får jo NGK-specs plugger på Biltema og, kan ikke si en merker stort på vanlige sugiser der heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Jeg har hørt mye jall om biltemaskiver.

For all del ,kan godt være de er helt greie, men at folkene som syter og klager har ikke lært seg motorbrems bergen -> oslo feks..

samtidig ,skal jeg ikke si de er gode, da jeg har hørt flere folk si de er dårlige, enn folk si de er gode.

Jeg holder meg heller unna biltema sine skiver, klosser, o.l.

Kjøp heller ikke stift til forgassremotor der, den blir fort slitt! (sorte plasttappen er elendig på biltema sin).

Fordelerlokk, tennplugger, etc. til en gammel n/a volvo, hadde jeg brukt biltema på.. Det er tross alt ikke et jetfly man har, om man har b19a-b23a.. Da mener jeg at biltema plugger, fordelerlokk, etc. fungerer helt o.k. (lite vits å bruke x antall tusen på volvo original, når motoren er verdt 500-1500kr).

Men, som nevnt ovenfor, ikke stiften (jeg har testet den og den er dårlig!), kjøp heller stift feks. på cdcardic, elns. evnt. hos volvo..

Klosser og skiver, ville jeg kjøpt også annet sted enn biltema.. (Er ikke så sykt dyrt uansett, så da ville jeg safet an').

Vil bare si at vi har brukt Biltema sine stifter til B23A i båten de siste 20 åra (mer eller mindre så lenge de har hatt butikk her i Arendal) og har aldri hatt noe prob med det. Sammenliknet med en orginal Volvo Penta stift så var det kun kontaktflaten som var noe anderledes utformet men den også hadde sort plast. Mange som ikke smører akselen til stiften som resulterer i nedslitt plast og til en 1/10 av prisen mot orginalt så er ikke jeg i tvil hvertfall.

På bruksbilene har vi også kun brukt Biltema skiver/klosser på 240/460/V70 uten at de har fått kast av den grunn. Billig og helt ok til vanlig kjøring hvertfall.

Når det gjelder fordelerlokk fra Biltema så har jeg ikke brukt de på 10 år, men da var de ikke noe å rope hurra for men de funka. Siste lokket var av italiensk type og fra Bilextra å det er noe av den dårligste jeg har sett når det gjelder støp og finnish, men det funka helt ok.

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte 15" felger til min 240 i vinter, gode greier, så veldig bra ut, men etter å ha kjørt på de en stund hørte jeg en "klonkelyd"...gav seg når jeg bremset, men så var det der igjen da jeg slapp opp..skjønte ingenting, trodde caliperen var løsnet eller noe..tok av felgen, og den var helt blank på kontaktflaten;hadde ikke lagt inntil skiven!! Så skruen som holdt skiven hadde skrudd seg ut, så den lå og slo fram og tilbake.Tok av resten av felgene og ingen av de lå på plass..Utrolig rart at det ikke var noe kast eller noe, men tydeligvis var styringen i felgen akkurat for trang..Men fikk returnert de og fikk dekket utgifter for omlegging også uten diskusjon.Men om alle er sånn er jo umulig å si, kan så klart ha vært mandagsopplaget jeg fikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm.... dette blei jo en er biltema bra eller dårlig tråd plutselig!

men!

dere skal være klar over det at om dere går i en annen felgbutikk kan dere regne med å få felger laget på samme fabrikk som biltema felgene!

Biltema funker slik at de leier produkjon på forsjellige fabrikker i en viss periode av gangen der varene produseres med dems navn på! så biltema felgene kan være liksåbra som alle andre felger fortiden! (for det er ikke å benekte at dagens felger er blitt svakere) da snakke jeg ikke om dyyyyyre merkefelger, men de man drar å handler i pakker til under 10 000 kroner!

Biltema er steikbra og har samme garanti som alt annet i norge pga. det er like mye regulert av kjøpsloven!

Det som er blitt litt shitt med Biltema er at de går tydeligvis mer og mer bort i fra bildeler! blir bare mer å mer annet skit der! på tiller i trondheim er det kun ca 20% av butikken som er bildeler! Hadde likt om de hadde satsa mere her!

Imprezan SOLGT.

Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider