Gå til innhold

mystisk problem med scorpio 2.0i ohc...

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har et rart problem med motoren min.. Etter bilen sto vinterlagret, har den blitt helt tullete... den går ikke på tomgang. Man må pumpe på gassen hele tiden. Og man trenger bare være LITT borti gassen for at den skal gå opp til turtallsperra. Om man tråkker gassen i bånn, har den nådd turtallsperra for flere sekunder siden.

 

Jeg var å sjekket i motorrommet etter løse vakuumslanger etc, og fant et sånn røraktig sak som en slange skal inn på under innsuget. Rett bak der hvor luftslangen fra luftmengdemåleren til innsuget går. Det er en annen slange som går inn på et annet røraktig sak rett ved siden av som jeg mener går fra bensintrykksregulatoren...?

 

Hadde blitt veldig glad om noen kunne ha sagt meg hva som er galt, og hva som skal stå på den røraktige saken jeg har til overs. Alt som trenger vakuum, har vakuum. (Bremsekraftforsterkeren, bensintrykksregulatoren og oljepåfyllingslokket).

 

Er veldig dårlig forklart, men håper dere skjønner hva jeg mener. :)

 

mvh Kim

 

Er dårlig forklart, men håper dere skjønner hva jeg mener.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at den går til turtallsperra uten at gassen er i bunner rart. Skal jo ikke kunne øke så mye i turtall så lenge gassspjeldet ikke er helt åpent.

 

Et tips kan være å sjekke tomgangsregulatoren. Den sitter vel oppå innsuget på de motorene der.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Det jeg også syntes var så rart. Har sjekket tomgangsregulatoren... byttet den 2-3ganger uten hell... Jeg er rett og slett tom for ideer til hva det kan være som er galt, jeg.. :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde sjekke at det ikkje er noen steder der det kan komme luft inn i innsuget annet enn gjennom gasspjeldet. Falskluft gjør at blandingen til motoren blir feil og den stopper på tomgang. Pluss at den trekker inn mye mer luft når det bli lavt trykk i innsuget - høyt turtall...

Det er bare min ide i allefall. Og du kan sjekke luftmengde måleren. koble den ut osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. som sagt, så er det bare den ene nippelen under innsuget som kan trekke falskluft.. Den suger vakuum der i hvertfall, så prøvde å blinde den, men var liten forskjell. Har også prøvd å koble ut luftmengdemåleren og tomgangsregulatoren uten at det skjedde noe spes. Ble ingen forandring. Min mening er at styreenheten kan være gåen.. Noen andre som mener det samme? :P

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår